To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka - Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie)

Szymon__1992 - 2018-01-02, 19:33
Temat postu: Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie)
Witam kolegów

Ostatnio zamontowałem w swojej ETZ 150 zapłon cdi niestety nigdzie nie znalazłem opisu jak podłączyć kontrolkę ładowania żeby działała, dlatego postanowiłem sam to zrobić, całość sprawdziłem, działa dlatego postanowiłem podzielić się z wami tym pomysłem może komuś się przyda :)

Kontrolka ładowania tak samo jak kontrolka biegu jałowego ma stały + i uruchamia się na sygnał masowy. w tym przypadku rozwiązałem to poprzez przekaźnik, będzie załączać masę na kontrolkę ładowania gdy cewka zacznie wytwarzać napięcie.
Regulator napięcia w zapłonie CDI jest inny niż w Etz i nie można podłączyć się do niego aby uzyskać sygnał ładowania, dlatego podłączyłem się pod przewód napięciowy z cewki ładującej któy idzier do regulatora napięcia. Napięcie na tym przewodzie w zależności od obrotów silnika to 13-19 VDC. Przewód ten podłączyłem na stabilizator napięcia LM7812 dzięki czemu na wyjściu stabilizatora mamy cały czas 12 V nie zależnie od obrotów silnika. Przewód wyjściowy ze stabilizatora idzie na zasilenie przekaźnik. Na styki normalnie zamknięte przekaźnika należy podłączyć dwa przewody jeden od kontrolki ładowania (zielono-czerwony) drugi bezpośrednio do masy.

Uwagi!!!!!!!!
1. Przy tym połączeniu kontrolka ładowania działa jak należy jednak w przypadku uszkodzenia regulatora napięcie kontrolka ładowania nie poinformuje o braku ładowania ponieważ przewód sygnałowy jest przed regulatorem napięcia.

2. Stabilizator LM7812 powinien być zamontowany na jakimś radiatorze ponieważ wydaje dosyć dużo ciepła i może się uszkodzić, nie można go montować na plastiku.

W załączniku prosty schemat podłączenia

Szymon__1992 - 2018-01-04, 20:43

Panie Marcinie koncepcja jest sprawdzona i działa więc myślę że jest coś warta :) po weekendzie wrócę do domu i nagram jakieś video żeby zobrazować działanie :)
AudioBas - 2018-01-09, 00:51

Witaj.
Niektóre regulatory mają wbudowane wyjście na kontrolkę do ładowania :)

Przeróbka banalna, dla mnie trochę nie do końca się sprawdzi, bo nie spełni swojego podstawowego zadania (ma pokazywać czy mamy ładowanie, czy nie).
Jak uszkodzimy regulator i padnie ładowanie to nas o tym nie poinformuje.
No chyba, że już stator się spali i nie puści napięcia.

krzysiekmz - 2018-06-02, 18:42

Witam właśnie nie dawno zamontowałem do swojej ts 250 zapłon cdi no i wreśćie mam porządne światła i kierunki i pojawił się problem,mianowicie na wolnych obrotach motor się trzęsię zwlaszcza przód motoru a wcześniej na starym zapłonie było dobrze może koło magnesowe jest żle wyważone sam już nie wiem ale zapłon jest chyba dobrze ustawiony bo pali od kopa i dobrze wchodzi na obroty jaka może być przyczyna tych drgań,proszę o radę.Pozdrawiam.
Marcin W. - 2018-06-02, 22:44

Obawiam się ze chyba sam sobie odpowiedziałeś na swój problem: :torba":
krzysiekmz napisał/a:
pojawił się problem,mianowicie na wolnych obrotach motor się trzęsie zwłaszcza przód motoru a wcześniej na starym zapłonie było dobrze może koło magnesowe jest żle wyważone .

krzysiekmz - 2018-06-03, 08:32

Witam,dzięki za radę ale proszę o więcej konkretów. Pozdrawiam.
Marcin W. - 2018-06-03, 15:39

krzysiekmz, uważam że twój problem powinien być w oddzielnym temacie. Cóż można ci powiedzieć jak i pozostali koledzy pewnie to samo że jeśli ten zapłon nie spełnia twoich oczekiwań bo ma wadę ( źle wyważone magneto) powinieneś go zwrócić sprzedającemu i albo ci uzna reklamację i wymieni na sprawny egzemplarz albo zrezygnuj z niego i kup u innego sprzedającego...
Jeśli te magneto rzeczywiście ma bicie i jest źle wyważone to może i klin ściąć i będziesz miał dopiero problem. Znam go z Rometa i SHL... :piwo:

krzysiekmz - 2018-06-03, 20:00

Witam ponownie u mnie kolego klina nie ma,magneto siedzi na stożku tak samo jak sprzęgło.Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group