To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka - Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie)

Szymon__1992 - 2018-01-02, 19:33
Temat postu: Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie)
Witam kolegów

Ostatnio zamontowałem w swojej ETZ 150 zapłon cdi niestety nigdzie nie znalazłem opisu jak podłączyć kontrolkę ładowania żeby działała, dlatego postanowiłem sam to zrobić, całość sprawdziłem, działa dlatego postanowiłem podzielić się z wami tym pomysłem może komuś się przyda :)

Kontrolka ładowania tak samo jak kontrolka biegu jałowego ma stały + i uruchamia się na sygnał masowy. w tym przypadku rozwiązałem to poprzez przekaźnik, będzie załączać masę na kontrolkę ładowania gdy cewka zacznie wytwarzać napięcie.
Regulator napięcia w zapłonie CDI jest inny niż w Etz i nie można podłączyć się do niego aby uzyskać sygnał ładowania, dlatego podłączyłem się pod przewód napięciowy z cewki ładującej któy idzier do regulatora napięcia. Napięcie na tym przewodzie w zależności od obrotów silnika to 13-19 VDC. Przewód ten podłączyłem na stabilizator napięcia LM7812 dzięki czemu na wyjściu stabilizatora mamy cały czas 12 V nie zależnie od obrotów silnika. Przewód wyjściowy ze stabilizatora idzie na zasilenie przekaźnik. Na styki normalnie zamknięte przekaźnika należy podłączyć dwa przewody jeden od kontrolki ładowania (zielono-czerwony) drugi bezpośrednio do masy.

Uwagi!!!!!!!!
1. Przy tym połączeniu kontrolka ładowania działa jak należy jednak w przypadku uszkodzenia regulatora napięcie kontrolka ładowania nie poinformuje o braku ładowania ponieważ przewód sygnałowy jest przed regulatorem napięcia.

2. Stabilizator LM7812 powinien być zamontowany na jakimś radiatorze ponieważ wydaje dosyć dużo ciepła i może się uszkodzić, nie można go montować na plastiku.

W załączniku prosty schemat podłączenia

Szymon__1992 - 2018-01-04, 20:43

Panie Marcinie koncepcja jest sprawdzona i działa więc myślę że jest coś warta :) po weekendzie wrócę do domu i nagram jakieś video żeby zobrazować działanie :)
AudioBas - 2018-01-09, 00:51

Witaj.
Niektóre regulatory mają wbudowane wyjście na kontrolkę do ładowania :)

Przeróbka banalna, dla mnie trochę nie do końca się sprawdzi, bo nie spełni swojego podstawowego zadania (ma pokazywać czy mamy ładowanie, czy nie).
Jak uszkodzimy regulator i padnie ładowanie to nas o tym nie poinformuje.
No chyba, że już stator się spali i nie puści napięcia.

krzysiekmz - 2018-06-02, 17:42

Witam właśnie nie dawno zamontowałem do swojej ts 250 zapłon cdi no i wreśćie mam porządne światła i kierunki i pojawił się problem,mianowicie na wolnych obrotach motor się trzęsię zwlaszcza przód motoru a wcześniej na starym zapłonie było dobrze może koło magnesowe jest żle wyważone sam już nie wiem ale zapłon jest chyba dobrze ustawiony bo pali od kopa i dobrze wchodzi na obroty jaka może być przyczyna tych drgań,proszę o radę.Pozdrawiam.
Marcin W. - 2018-06-02, 21:44

Obawiam się ze chyba sam sobie odpowiedziałeś na swój problem: :torba":
krzysiekmz napisał/a:
pojawił się problem,mianowicie na wolnych obrotach motor się trzęsie zwłaszcza przód motoru a wcześniej na starym zapłonie było dobrze może koło magnesowe jest żle wyważone .

krzysiekmz - 2018-06-03, 07:32

Witam,dzięki za radę ale proszę o więcej konkretów. Pozdrawiam.
Marcin W. - 2018-06-03, 14:39

krzysiekmz, uważam że twój problem powinien być w oddzielnym temacie. Cóż można ci powiedzieć jak i pozostali koledzy pewnie to samo że jeśli ten zapłon nie spełnia twoich oczekiwań bo ma wadę ( źle wyważone magneto) powinieneś go zwrócić sprzedającemu i albo ci uzna reklamację i wymieni na sprawny egzemplarz albo zrezygnuj z niego i kup u innego sprzedającego...
Jeśli te magneto rzeczywiście ma bicie i jest źle wyważone to może i klin ściąć i będziesz miał dopiero problem. Znam go z Rometa i SHL... :piwo:

krzysiekmz - 2018-06-03, 19:00

Witam ponownie u mnie kolego klina nie ma,magneto siedzi na stożku tak samo jak sprzęgło.Pozdrawiam.
AudioBas - 2019-01-23, 10:09

Jakby ktoś chciał to mam gotowe układy, które działają bez żadnych przeróbek.
Wpinamy masę, +12V po stacyjce oraz kontrolkę (żarówkę):


Krzysiek79 - 2021-04-11, 16:09

Witam. Taki patent 10zet

https://bartsoft.pl/miniaturowy-wskaznik-napiecia-akumulatora-p-19.html

trzeba dopracować

lepsze
https://allegro.pl/oferta/modul-alarmu-niskiego-napiecia-akumulatora-9397295385?snapshot=MjAyMS0wNC0xM1QxNjoxMjoyNy4zMjBaO2J1eWVyOzAwMzAyMDEzZjgxNjI1YjJjZDViMjZjNjU3NTE4Yzg1MjRiZTc0MmU0Mzk5ZWE3ZjA1ZmQzNmU4OGZhZmQ0Mzg%3D

Moduł alarmu niskiego napięcia akumulatora 8zet + wysyłka (a nie jawa 80 + wysyłka).
trzeba ustawić 12,xx V, wylutować buzer i zmienić diodę na np. taka z lampek solarnych (jaśniejsza).

ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 18:07

W moich emzetkach jako bajer zamontowałem takie woltomierze https://allegro.pl/oferta/woltomierz-cyfrowy-miernik-tester-led-dc-4-5-30v-7794663052

Ogólnie jestem pewny na swoje ładowanie z Alternatora 3 fazowego ale warto mieć takie coś.

halcik - 2021-04-11, 18:22

ETZ_PRORIDER, jest to wyświetlacz w jakiś sposób zabezpieczony, umieściłeś to pod jakąś szybką? Sam się nad czymś takim zastanawiam, ale nie wiem gdzie i jak to zainstalować aby pomagało, a nie raziło.
Kolorowa dioda też jest fajna, jeśli mieści się w otwór na żarówkę ładowania.

ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 18:28

Ten ma bardzo małe wymiary, można go łatwo zainstalować w kapsel osłaniający nakrętkę sztycy lub jak w moim przypadku pod przełącznikiem zespolonym gdzie mogłem go od razu podłączyć.
januszj23 - 2021-04-11, 19:27

Na rażące wyświetlacze LED jest sposób, trzeba na wyświetlacz nakleić kawałek folii stosowanej do przyciemiania szyb w samochodach.
ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 20:21

Dokładnie tak. Najmniej rażącym jest zielony. Mam też czerwony i niebieski. Niebieski właśnie najbardziej razi po gałach ale mam umiejscowione pod przełącznikiem zespolonym i nie wali prosto w ryj.
halcik - 2021-04-11, 20:36

Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie, nie umiem sobie wyobrazić montażu. Plus po stacyjcek pewnie :?:
ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 21:26

halcik, Tak jest, plus po stacyjce pojawia się w przełączniku zespolonym na blinki i na sygnał dźwiękowy.
ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 21:31


ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 21:33


halcik - 2021-04-12, 16:16

Dzięk, już wiem dlaczego nie mogłem sobie tego wyobrazić. Mam MZ TS 250/1 I ES 250/2. Inny przełącznik świateł... mimo tego może coś wymyślę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group