To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - Mercedes w202 czujnik temperatury.

herrq666 - 2018-02-07, 10:08
Temat postu: Mercedes w202 czujnik temperatury.
Mercedes c180 silnik 90kW, który czujnik idzie na zegary, a który do ECU? Na zimnym silniku Mietek ma muła i czasami nie trzyma wolnych obrotów. Podejrzewam czujnik, bo na ciepłym wszystko bajka. :cool:
Allu - 2018-02-07, 10:50

http://www.w202.pl/viewto...der=asc&start=0
herrq666 - 2018-02-07, 12:28

Ten temat co podałeś w większości jest o dizlu i nikt jednoznacznie nie napisał który to czujnik do ECU.
herrq666 - 2018-02-07, 19:45

Ściągnąłem schemat i już wszystko wiem.
grzybol - 2018-02-07, 22:43

Jeśli masz czym, to sprawdź parametry przepływki, a jeśli nie to po prostu ją odepnij.
ECU na podstawie obrotów silnika i kąta otwarcia przepustnicy z mapy pociągnie ilość powietrza i dobierze odpowiednią ilość paliwa na wtryskiwacze.
Jak autko ożyje, to masz przyczynę nieszczęść.

herrq666 - 2018-02-08, 09:10

W tym silniku nie ma przepływki. Komp zbiera informacje z czujnika temperatury zasysanego powietrza, który jest sprawny i czujnika temperatury cieczy, który jest jak się okazało do dupy. Do tego przepustnica do czyszczenia.
grzybol - 2018-02-08, 12:55

Dlatego warto zawsze zapiąć fejsa i sczytać temp. płynu w parametrach rzeczywistych.
Bo nawet jak pokaże -40 to Ty się kapniesz, że jest zaniżona, ale dla ECU syt. nadal będzie ok i będzie lał paliwo jak głupi, żeby dogrzać silnik.
Taki przykład tylko ;)

kosior30 - 2018-02-08, 13:23

Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś przepustnica po czyszczeniu ożyła. Co to w ogóle znaczy "przepustnica do czyszczenia"? Jeśli nie ma styku, to można poczyścić styki, przejrzeć wiązkę i tyle. Jak przepustnica w wolnossącym jest zaolejona, to jedynym ratunkiem dla takiego silnika jest kapitalka. Chyba że masz na myśli EPS, ale też rzadko czyszczenie pomaga - to jest dość szczelnie zamknięte i jeśli się dostał tam jakiś syf, to chyba tylko w popowodziowym egzemplarzu. Nie mówiąc już o tym, że bez odpowiedniego stanowiska poskładanie tego do kupy po czyszczeniu, żeby wszystkie rezystancje się zgadzały graniczy z cudem.

Mierzyłeś rezystancje tego czujnika? Bo skoro na ciepłym się "naprawia", to raczej czujnik nie ulega uszkodzeniu nieliniowemu, tzn. przy 0st. pokaże Ci -40st., a od 60st. pokazuje już dobrze. Sprawdź to, bo możesz wydać pieniądze niepotrzebnie. No i jeszcze jedno - nie ma w tym silniku przypadkiem mapsensora?

PS A tak w ogóle przy dzisiejszej okazji życzę Ci 100 lat...męki z tym Mercedesem :twisted: :piwo:

herrq666 - 2018-02-08, 14:21

Przepustnica była w sadzy, bo parę razy złapał czkawkę na gazie i odbiło mu się, ale to już opanowane. Czujnik temperatury podmieniony z drugiego Mietka na próbę, przepustnicę umyłem i wszystko się naprawiło. Stary czujnik zaniżał temperaturę, na zimnym i na ciepłym, ale o dziwo silnik na ciepło pracował.
PS. Dziękuję,

herrq666 - 2018-02-08, 20:00

Obroty trzyma i nie muli
kosior30 - 2018-02-08, 21:20

herrq666 napisał/a:
o dziwo silnik na ciepło pracował.


Faktycznie o dziwo, bo zazwyczaj to, co silnik na zimno połknie staje się problemem na ciepło. Ale jak widać różnie bywa :piwo:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group