To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Sprzęgło - składanie - MZ ETZ 250

Allu - 2009-11-26, 23:43

Nie odpowiem Ci na pytanie czy można kupić nowe bieżnie i wianuszki bo ja swoich nie wymieniałem, jak podaje fachowa literatura, ten element nie ulega zużyciu, ja w swoich maszynach mam te elementy oryginalne DDR. Musisz popytać w sklepie. Spójrz na to jak wygląda mój wianek a jak Twój, jest różnica, ale jeśli ma te same wymiary i pasuje na bieżnie to jest ok :mrgreen: Jutro podam Ci wymiary tulejki dystansowej,

Pozdro.

dj_tomas - 2009-11-27, 15:57

Ok kupiłem wianek razem z bieżniami, i pasuje jak ulał:) chyba wreszcie skończą się moje kłopoty ze sprzęgłem :D

Zna ktoś rozmiary tej tulei? Bo chciał bym jeszcze dziś skoczyć do tokarza... Może jeszcze dzisiaj MZ będzie śmigać :) W ogóle do czego ona służy?

[ Dodano: 2009-11-27, 17:00 ]
I jak pomoże ktoś? tokarz otwarty do 18 jeszcze zdążę podjechać...

Allu - 2009-11-27, 19:36

Wymiary będziesz miał koło godz 23. Tulejka jest po to by o nią opierało się łożysko wycisku sprzęgła, jak nie będzie tego oporu to będzie hamować wał bo dotknie o sprzęgło.
dj_tomas - 2009-11-27, 21:12

Hmm a tulejka wchodzi w miejsce w którym jest gwint od sprzęgła (na gwint)?

[ Dodano: 2009-11-27, 22:24 ]
Założyłem wszystko co miałem założyć, oprócz tulei, bo w Mojej MZ sprzęgło chyba robi za tą tuleje! Tzn nie ma na nią miejsca, bo tam gdzie powinna być, jest gwint sprzęgła, tak że (wydaje mi sie) po złożeniu dekla opiera się o łożysko. W ogóle wał jest trochę inny niż u Ciebie Allu, kolo 23 postaram się dodać zdjęcia, to sami zobaczycie...
Złożyłem sprzęgło i na początku wszystko pięknie. Wysprzęgla jak marzenie, nie ślizga się. Wszystko pięknie do czasu gdy ją trochę przycisnąłem. Wtedy zacząłem czuć jak powoli tracę sprzęgło, a biegi zmienia się coraz ciężej. Sprzęgło coraz bardziej ciągnęło. W końcu zatrzymałem się i motor zgasł. Po jakichś 5 minutach wszystko wróciło do normy! Sprzęgiełko pięknie chodziło. I znowu gdy zacząłem go trochę mocniej używać (żeby było jasne to nie było piłowanie, tylko po prostu dynamiczna jazda!) sprzęgło zaczęło powoli znikać. Na koniec jakby jeszcze było mało skończyła się benzyna, i silnik zgasł, akurat w momencie gdy sprzęgło było wciśnięte. Po tym fakcie klamka została juz w tej pozycji, i motor jest wysprzęglony do teraz :???: Zaczynam tracic nadzieje że to sprzęgło będzie kiedykolwiek działać!

Allu - 2009-11-27, 22:56

Nie ślizga się na wale? Dodaj te fotki. Może masz stożek od ETZ a tam nie trzeba tulejki.
dj_tomas - 2009-11-28, 00:51

Na pewno nie ślizga się na wale. Jest bardzo porządnie przykręcone na gorąco. Tak jakby ten "popychacz" zaciął się przy wciśniętym sprzęgle... Linka nie jest naciągnięta. Wygląda to tak jak by sprzęgło było cały czas wciśnięte, za pomocą popychacza. I nie da się jej wcisnąć mocniej, bo cały czas jest wysprzęglony. Oto zdjęcia wału i sprzęgła :

1 zdjęcie - moje sprzęgło w MZ TS 250



2 zdjęcie - fragment wału widoczny po odkręceniu śruby regulacyjnej bez tulejki



3 zdjęcie - fragment wału widoczny po odkręceniu śruby regulacyjnej z tulejką (zrobionej z kawałka łożyska)



4 zdjęcie - śruba regulacyjna dosunięta maksymalnie do środka po założeniu dorobionej tulejki



Co mam robić? :cry:

Pozdrawiam!

Allu - 2009-11-28, 16:53

Nie musisz dawać tulejki, masz stożek od ETZ. Złóż to bez tulejki, tylko sprawdź aby te 3 śrubki przykręcające dekielek nie były za długie... Powinno działać, tylko wyreguluj odpowiednio sprzęgło, zdejmij z klamki linkę i reguluj naciągiem w silniku.

[ Dodano: 2009-11-28, 16:53 ]
P.S. To łożysku w tulei regulacyjnej ma być otwarte!!!!!!

dj_tomas - 2009-11-28, 17:21

Ok dzisiaj wieczorem się z nią pobawię i zobaczymy co z tego będzie.

Allu napisał/a:
P.S. To łożysku w tulei regulacyjnej ma być otwarte!!!!!!


Chodzi Ci o to że podczas regulacji dekielek powinien być zdjęty czy o to że nie powinno być tych uszczelniaczy? Jeśli o to drugie, to łożysko było przeznaczone do TS. Jest nowe. Czy uszczelniacze mogą mieś jakiś wpływ na to że sprzęgło źle pracuje?

Allu - 2009-11-28, 18:49

Nie mają wpływu tylko to łożysko ma być smarowane olejem ze skrzyni, więc zdejmij te blaszki czy co tam innego masz bo po jakimś czasie szlag je trafi.
dj_tomas - 2009-11-29, 04:52

zastanawia mnie jedna rzecz. Jak widać na zdjęciach, regulacja sprzęgła jest lekko połamana. Zastanawiam się czy przez to regulator nie przestawia się i nie rozregulowuje sprzęgła. Zastanawiam się nad tym żeby zrobić nacięcia diaksem. To powinno załatwić sprawę. Jak myślicie?

[ Dodano: 2009-11-29, 18:37 ]
Więc chciałbym ogłosić wszem i wobec że udało się!! :mrgreen: Sprzęgło śmiga jak marzenie. Mój sukces bezsprzecznie zawdzięczam Allu! Dzięki stary :) możesz być pewien że jeśli spotkamy się kiedyś na jakimś zlocie, to stawiam piwo! (oczywiście do zabrania do domu, nie wypicia od razu, bo trzeba jeszcze jakoś wrócić:)

Z problemem poradziłem sobie w ten sposób, że tak jak napisałem wcześniej, zrobiłem dwa nacięcia na regulacji sprzęgła. Oryginalne były trochę połamane, i regulacja przestawiała się podczas używania (tak przynajmniej mi się wydaje). Z łożyska zdjąłem jedną blaszkę (od strony silnika) a zostawiłem tą drugą, bo będzie ona uszczelniała regulację, a łożysko tak czy tak będzie smarowane, bo kulki mają bezpośredni kontakt z olejem.

Jeszcze raz dzięki!!

[ Dodano: 2009-12-01, 19:10 ]
Mam jeszcze pytanie. Skoro mam stożek od etz, to czy to sprzęgło mogę założyć do etz 250? I będzie poprawnie sprawowało swoją funkcję?

Jeżak - 2009-12-19, 20:18

wamnok napisał/a:
pomiędzy tą gwiazdą a gwintami

Jeśli gwiazda jest nowego typu (aluminiowa) to podkładki między nią a gwintami sa konieczne. W starych typach gwiazda była stalowa-podkładek nie było.

[ Dodano: 2009-12-19, 20:22 ]
wamnok napisał/a:
bez nich i z nimi i zbytnio różnicy nie widzę ale w końcu ktoś po coś je tam umieścił więc ten dystans
Tu nie chodzi o zaden dystans (chodź też konstruktor wziął to pod uwagę) ale chodzi o to aby aluminiowa gwiazda nie wrzynała się w 'śruby z gwintami'.Koniec tematu :mrgreen:
lukash - 2010-01-20, 17:48

elo.. mam problem, dostalem moto z niedzialajacym sprzeglem tak mi ten gosc powiedzal i tylko to trzeba bylo zrobic... sęęk w tym ze nie wiem co mu dolega... wyglądalo na dobre... postanowilem je rozebrac.. w srodku tez chba bylo wszystko w porzadku no mojej obsrewacji postanowilem je skladac... gdy zlozylem na pierwszy zut oka bylo wszystko ok... ale gdy sie dokladniej przypatrzylem to zauwazylem ze tylnia powierzchnia sprzegla niee jest rowna... chodzi mi o to ze jest co najmniej dwu cntymetrowa szpara miedzy koszem a tym kolem ze szpilkami(nie wiem jak to sie zwie) ibo normy mowia ze ta przerwa nie powinna przekraczac 0,5mm. a wiec co z tym robic...? podpowiedz bo nie mam pojecia bo gdy zalozylem na silnik to to sprzeglo nie che wogole dzialac
Anonymous - 2010-01-22, 15:40

Może nie masz wszystkich tarcz lub/i przekładek w sprzęgle? rozbierz sprzęgło i sprawdź czy wszystkiego jest tyle ile ma być.
AdEk2007 - 2010-01-22, 16:21

lukash napisał/a:
ibo normy mowia ze ta przerwa nie powinna przekraczac 0,5mm. a wiec co z tym robic...?


Nie powinno być mniejsze niż 0,5mm a nie przekraczać.

Allu - 2010-01-22, 17:14

No tak nie powinno być mniejsze, ale bez przesady - nie może być za duże - najlepiej to tak około 1-1,5 mm to jest max bo jak jest więcej to sprzęgło będzie ocierać o duże koło zębate 68z.

Co do problemu kolegi to moim zdaniem tarcze lub przekładki nie trafiły dobrze na rowki na zabieraku lub piaście sprzęgła i stąd problem.

lukash - 2010-01-23, 15:31

a czy musza byc wsadzone pomiedzy sprzeglem a zabierakiem te dwie podkladki?? bo ja ich nie mam i moze dlatego mi nie chce zalanczac to sprzeglo...
Allu - 2010-01-23, 17:11

Po co się głupio pytasz. Skoro są na schemacie to mają być :!:
lukash - 2010-01-23, 19:55

dobra to pomoż mi co trzeba zrobic z tą przerwa pomoedzy tym koszem a tym kolem ze szpilkami... bo ona ma az 3,5 mm! no i jeszcze jedno - lozysko co siedzi na tej aluminiowej gwiazdzie po zlozeniu luzno obraca sie na stozku sprzegla... co mam z tym zrobic???
Allu - 2010-01-23, 22:47

http://video.google.pl/vi...ed=0CBYQqwQwAA#


Szukaj o rozbieraniu i składaniu sprzęgła....

lukash - 2010-01-23, 23:07

no rozebralem to sprzeglo i pomierzylem wszystko... okazalo sie ze:
-dlugosc sprezyn dociskowych wynosi 26mm (wg. norm 28mm)
-grubosc plytek sciernych: 3,2mm (norma 3mm)
-grubosc plytek stalowych sa wedlug normy czyli 1,5mm
-brak jest tych szesciu podkladek pomiedzy aluminiową gwazdą a stożkiem
dla wyjasnienia skladal mi to sprzeglo mechanik ktory robi na codzien motory i powiedzial ze napewno bedzie dobrze... a tuu dupa wogóle nie zalancza to sprzeglo co robić..??? czy mam powymieniac te sprezyny i powkladac te podkladki a co z tymi grubymi plytkami sciernymi??? nie wiem juz sam... te filmiki to juz z kilka razy ogladalem...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group