Zasilanie/wydech - Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja
mczmok - 2019-08-20, 14:01
ETZ_PRORIDER napisał/a: | A to dla tego, że do TS nie do końca pasuje. Przeczytaj całą dyskusję. |
Bo nie ma regulacji wysokości przepustnicy - pozostaje BING !
krzysiekmz - 2019-08-20, 20:21
Witam dzięki za radę ,Bing za drogi chyba wruce do starej wersji i kupię do tski.Pozdrawiam
czochu - 2019-08-20, 22:26
Orion ma ten gaźnik i ma dobre wolne obr. Ja zaś ostatnio montowalem ten gaźnik również w ts 250/1 I bez problemu . Szukaj przyczyny w swojej emzecie albo kupiłeś wadliwy gaźnik
zdzich - 2019-08-20, 23:10
Witam . U mnie ponad 1000 km przejechane na tym gaźniku w TS 250/1 i wszystko OK .
ETZ_PRORIDER - 2019-08-20, 23:11
Dzisiaj montowałem omawiany gaźnik w ETZ 251 90r. I początkowo również nie szło podnieść obrotów wyżej niż 900-1000 do tego strzelała w nowiuśki tłumik od Hartmanna, kilka zmian dyszy głównej z tej co była fabrycznie na 135 z zestawu, następnie na 140 i kolejnie na 145. Już przy 135 z zestawu dysz BVF obroty nagle podskoczyły na 2.000 i mogłem je dowolnie regulować. Już nie strzela w tłumik ale przy 8krpm przerywa, podejrzewam już coś z elektryką bo światła przygasają przy tych obrotach. Jutro dalsze testy.
krzysiekmz - 2019-08-21, 21:25
Witam jak pisałem wcześniej przetestowałem dwa gaźniki stary i nowy i to samo,a wcześniej na gaźniku od taki wszystko było ok ,chyba że z tymi dyszami pokombinuje.Pozdrawiam.
bysior - 2019-11-07, 00:20
Koleżanki i Koledzy - co sądzicie o takim zestawie? Odpaliłem motor po raz pierwszy od zamontowania ale jeszcze nie jeździłem. Chyba nie ma wolnych obrotów ale to może dlatego że był jeszcze zimny. W czasach PRLu i pod koniec XX wieku tak tuningowano skarpety i chodziły jak szatan. Liczę na podobne efekty. Nie mam na razie króćców do synchronizacji. Macie jakieś rady czy wskazówki dla mnie? - będę wdzięczny.
ETZ_PRORIDER - 2019-11-07, 12:00
Ciężko Ci będzie ustawić wolne obroty ponieważ nie masz dostępu do wkrętów regulacji przy 2 gaźnikach w takim układzie. Ale pomysł dobry.
bysior - 2019-11-07, 14:00
ETZ_PRORIDER napisał/a: | nie masz dostępu do wkrętów regulacji |
Zgoda. Potrzebuję śrubokręt kątowy z grzechotką.
mar09 - 2019-11-07, 17:02
Zamysł ok, na krótkim dolocie te silniki chodzą ostro o ile pokusisz się o dobry zapłon. Jeśli ogarniesz jakoś jałowe to zabawa z dyszą główną Cie nie ominie. Kiedyś podrasowałem kilka silników S15 w motopompach PO-5 do zawodów ....pobaw się wyprzedzeniem zapłonu (+)
krzysiekmz - 2019-11-07, 18:07
Witam ponownie jeżeli chodzi o te dysze to trzeba wszystkie wymienić na większe, proszę o radę.Pozdrawiam.
mczmok - 2019-11-07, 20:03
Nie wiem jak w syrenie ale w MZ tylko dysze główną
ETZ_PRORIDER - 2019-11-07, 22:12
Dokładnie jak pisze Mariusz. Tylko dysze główną wystarczy zmienić.
bysior - 2019-11-20, 04:19
Możecie mi podać jak się sprawdza i ustawia poziom pływaka w 30N3-1? I ile ma być.
mczmok - 2019-11-20, 06:50
Tak samo jak 30N2-5 zobacz w serwisowe.
bysior - 2019-11-21, 14:05
W 30n3-1, czy jak wasze maszyny chodzą na wolnych obrotach to przepustnice mają całkowicie zamkniętą? Według tych procedur do ustawiania wolnych obrotów to robi się to tylko przy pomocy śruby powietrza i czasem tej zaplombowanej śruby mieszanki – przepustnicy nie powinno się dotykać, to oznacza, że ma być zamknięta. Czy tak?
kosior30 - 2019-11-21, 21:23
Śrubą zderzakową przepustnicy przed rozpoczęciem regulacji obniżasz obroty tak nisko jak się da, aby silnik pracował jeszcze w miarę równo i nie zgasł. Potem regulujesz, gdy obroty się podniosą znów opuszczasz obroty zderzakową i aż do momentu, kiedy dojdziesz do chwili, gdy reakcją na ruszenie śruby od składu mieszanki będzie obniżenie obrotów w którą stronę byś nie kręcił. Wtedy podbijasz obroty zderzakową do ok. 1200. Oczywiście mowa o ustawianiu silnika "na słuch". Zazwyczaj jest w miarę skuteczne, ale są oczywiście bardziej wymierne metody.
bysior - 2019-11-21, 21:45
kosior30 napisał/a: | Śrubą zderzakową przepustnicy |
Ale w 30n3-1 nie ma śruby zderzakowej, jest tylko linka. A w opisach regulacji obrotów nie ma nic o ustawianiu przepustnicy linką na podobieństwo tego co napisałeś. Z tego wnioskuję, że przepustnica ma być zamknięta na amen przy wolnych obrotach a dopiero do jazdy idzie w górę.
kosior30 - 2019-11-21, 22:02
OK, nie spojrzałem na model gaźnika. Przepustnica ma być zamknięta.
bysior - 2019-12-01, 02:42
W 30n3-1 możecie mi podać jak macie ustawione te 2 śruby do regulacji? Ja wiem, że przy ustawianiu wolnych obr. nikt specjalnie nie liczy o ile je wkręcił czy wykręcił ale może jak ktoś wie jakie ma końcowe ustawienie to chętnie wysłucham.
I jeszcze - skąd kupujecie te nadwymiarowe dysze główne?
|
|
|