Zasilanie/wydech - Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja
mczmok - 2019-03-28, 06:36
cejot napisał/a: | chyba jeszcze zapinka górna będzie mi potrzebna do takiego zestawu? |
Napewno - będziesz musiał chyba dorobić razem ze sprężyną...
Anonymous - 2019-03-28, 09:52
Wszystkie elementy potrzebne do uzbrojenia iglicy gaźnika 30n3-1 ma w ofercie JackMotors
lipton - 2019-03-29, 00:03
I ja zanabylem ten gaźnik ,zobaczymy co to będzie.
mczmok - 2019-03-29, 07:52
lipton napisał/a: | I ja zanabylem ten gaźnik ,zobaczymy co to będzie. |
Daj znać jak wyjdą testy
Paweł111 - 2019-04-06, 19:52
mczmok,
czy na stronie sklepu, która otwiera się z linka z Twojego postu (z pierwszej strony) nadal jest ten sam gaźnik?
Klikając w Twój link otwiera się: http://www.stazet.inkontr...rg.html?ref=qq1
Nie chciałbym kupić czegoś innego
pozdrawiam
PP
ETZ_PRORIDER - 2019-04-06, 22:33
mczmok, Jestem dziś po zmianie dysz w 300ccm i wiesz co się okazało? Jakiś debil, baran osioł, matoł i burak założył mi dysze główną 120 w 30N3-1 łapiesz? Ja na tym jeździłem w 300ccm a pokapowałem się dziś przy wymianie a byłem pewny, że siedzi tam 135 a mało tego, tą dyszę zamontowałem tam ja czyli wyższy opis osobnika się zgadza po zmianie od razu odcinek 10km i znaczna zmiana, już nie brakuje jej mocy powyżej 5000obr/min także zobaczymy co będzie jutro na trasie. Jadę z Trabik601 na emzetach na inaugurację sezonu żużlowego do Gdańska a Trabik ma świeży silnik z nowym wałem, cylindrem po szlifie u intra i ogólnie silnik świeży jest bo przejechał od fabryki może 10kkm
Paweł111 - 2019-04-13, 16:08
Dzisiaj pierwsze próby na nowym gaźniku (zakupiony w Stazecie ). Pięknie/równo trzymała wolne obroty. Nawet zbyt wolne (na oko - bo to etk-a z 1982 i nie ma obrotomierza). Jednak przy ruszaniu i przyspieszaniu muliła z każdego biegu. Trudno ją było "rozbujać". Jak już weszła na wysokie to ciągnęła dobrze. Brakowało płynności przy rozpędzaniu się. No i dymiła. Opuściłem iglicę o jeden rowek i przestała dymić. Jednak problem z rozpędzaniem się po zmianie biegu nadal występował. Wykręciłem śrubkę wolnych obrotów o 1,5 obrotu i wolne teraz są moim zdaniem OK. Ale przy rozpędzaniu nadal dławi się. Trzeba umiejętnie i powoli operować manetką, żeby przyspieszała.
Macie koledzy jakieś propozycje?
Miles Monroe - 2019-04-13, 16:59
Paweł111, ja jakimś ekspertem nie jestem. Ostatnio sporo walczyłem z gaźnikiem w ETZ 250 z tym, że 30n2-5 i podobny objaw, o którym piszesz z rozpędzaniem w moim przypadku powodowany był zbyt dużą ilością powietrza. Ale pewnie co gaźnik i motor to przyczyny mogą być różne.
mczmok - 2019-04-13, 17:49
Paweł111,
Kupowałem w stazecie.
Sprawdź filtr powietrza, lub wydech.
Ja musiałem wykręcić więcej niż 1.5 obrotu.
ETZ_PRORIDER,
Jak się spisuje nowy gaźnik?
Hmmm dziwne bo tam powinna być 125-130.... MZA jednak ma kontrolę jakości.
Ja nie pamiętam jaką miałem po zakupie, jako że mam 300 zmieniłem na 135 od razu.
Paweł111 - 2019-04-13, 21:25
Sprawdzę jutro gumę na gaźniku.
Na oryginalnym gaźniku w zeszłym roku dobrze przyspieszała. Wolnych obrotów nie mogłem wyregulować.
Teraz mam odwrotnie
Zamówię większe dysze i będę próbował.
Miles Monroe - 2019-04-14, 09:12
Paweł111, życzę Tobie żeby udało Ci się rozwiązać problemy gaźnikowe MZ-ki. Mnie też kusiło żeby kupić nowy gaźnik, współczesnej produkcji, ale powstrzymałem się. U mnie np. najlepiej motocykl pracuje jak mam praktycznie do końca wkręconą śrubę ilości powietrza wolnych obrotów. Wydawałoby się, że to sprzeczne z instrukcją, ale co zrobić jak motor woli takie ustawienie. Wolne obroty w przedziale 1000 utrzymuje spokojnie. Przebieg motoru 24 tys. km.
Wg mnie wrócisz do oryginalnego gaźnika. Po przebiegu, który ma Twoja MZ-ka (nie wiem, czy nie mylę motoru) z oryginalnym gaźnikiem nie powinno dziać się nic złego.
ETZ_PRORIDER - 2019-04-14, 09:14
mczmok, Na razie mam jeszcze oryginał założony który miałem jeszcze przy pojemności 243 i tam była dysza 120 którą sam kiedyś tam musiałem wkręcić.
Mam dziwne objawy przy prędkości około 110-120km/h słychać dobiegające z silnika dziwne cykanie tak jakby coś luźnego było w silniku, obstawiam przepustnicę ale czy to ona by robiła hałas przy 3/4 otwarcia? Dźwięk przypomina jakby coś drobnego metalowego rozsypać na głowicę. Słyszałem takie coś ostatnio jak zatarłem trzysete na autostradzie jadąc na pamiętne rozpoczęcie także teraz jeszcze bardziej jestem wyczulony na dźwięki
studefix - 2019-04-14, 11:55
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Mam dziwne objawy przy prędkości około 110-120km/h słychać dobiegające z silnika dziwne cykanie tak jakby coś luźnego było w silniku, obstawiam przepustnicę ale czy to ona by robiła hałas przy 3/4 otwarcia? Dźwięk przypomina jakby coś drobnego metalowego rozsypać na głowicę. Słyszałem takie coś ostatnio jak zatarłem trzysete na autostradzie jadąc na pamiętne rozpoczęcie także teraz jeszcze bardziej jestem wyczulony na dźwięki |
W tropiku mam taką samą sytuacje po zmianie pierścieni na tłoku, może mają za duży luz w rowkach na tłoku.
ETZ_PRORIDER - 2019-04-14, 12:27
To jest niemal nowy zestaw po szlifie zrobione może 5kkm
Paweł111 - 2019-04-14, 18:17
Dzisiejsze próby:
podniosłem iglicę na drugi rowek od dołu. Myślałem, że będzie dymić - a tu niespodzianka: nie dymi, ma kopa, ładnie przyspiesza i trzyma wolne obroty. Jedyne co to max. 105 km/h (110 w porywach). Ale do setki ciągnie bardzo ładnie. Koledzy pisali w tym wątku, żeby zmienić dyszę. W gaźniku jest 130. Zamówiłem 135 oraz 145 i zobaczę.
Ja raczej jeżdżę rekreacyjnie na 4 biegu. Zresztą tak przejechałem tym moto ponad 30 kkm - więc na tę chwilę jestem zadowolony z gaźnika. Dzisiaj zrobiłem ok. 30 km - więc to za mało, aby stwierdzić, czy ten gaźnik to dobry zakup .
P.S. Mój błąd polegał chyba na tym, że założyłem gaźnik krótko po zimowym uruchomieniu. Zawsze na zimę lałem trochę oleju pod świecę. Myślę, że to kopcenie na początku było spowodowane olejem w wydechu. Wstyd się przyznać, ale napiszę, żeby ktoś nie popełniał tego samego błędu. Taki patent mieliśmy w latach 80-tych nie wiem, czy potrzebny - ale tak było.
Pozdrawiam
PP
Miles Monroe - 2019-04-14, 19:09
Paweł111, a czy próbowałeś zapiąć iglicę na ostatni rowek od dołu. To powinno jeszcze zwiększyć dawkę paliwa. Przed wymianą dyszy na większą możesz spróbować zrobić taki zabieg. Wg mnie powinno to w jakimś stopniu odpowiedzić na pytanie, czy zwiększenie dyszy coś pomoże.
mczmok - 2019-04-14, 22:01
Paweł111, 135 max 140 dysza !
I mówię o 300 nie o 250.
W 250 tce 130-135 , jak w książce , zacząłbym od 130.
mczmok - 2019-04-14, 22:04
ETZ_PRORIDER,
Wciśnij ssanie , jak przestanie to znaczy że ci się przyciera przy wyższych obrotach, zbyt uboga mieszanka.
Paweł111 - 2019-04-14, 22:14
Nie próbowałem na najniższym rowku. Zamawiałem dzisiaj parę drobiazgów do MZ - więc dorzuciłem dysze.
Wyżej zrobiłem pomyłkę we wpisie. Mam zamówioną 135 i 140 - tak jak było na początku wątku i też myślę, że 135 wystarczy. Ale jak już zamawiałem to za 4 zł dorzuciłem 140 - zobaczę różnicę.
Myślę, że do świąt dojdą i wypróbuję.
Dziękuję za zainteresowanie
ETZ_PRORIDER - 2019-04-16, 12:34
mczmok, Sprawdzę. Jest to trochę irytujące nie ukrywam.
|
|
|