To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja

mczmok - 2019-03-28, 06:36

cejot napisał/a:
chyba jeszcze zapinka górna będzie mi potrzebna do takiego zestawu?

Napewno - będziesz musiał chyba dorobić razem ze sprężyną...

Anonymous - 2019-03-28, 09:52

Wszystkie elementy potrzebne do uzbrojenia iglicy gaźnika 30n3-1 ma w ofercie JackMotors
lipton - 2019-03-29, 00:03

I ja zanabylem ten gaźnik ,zobaczymy co to będzie. :piwo:
mczmok - 2019-03-29, 07:52

lipton napisał/a:
I ja zanabylem ten gaźnik ,zobaczymy co to będzie. :piwo:

Daj znać jak wyjdą testy :-)

Paweł111 - 2019-04-06, 19:52

mczmok,
czy na stronie sklepu, która otwiera się z linka z Twojego postu (z pierwszej strony) nadal jest ten sam gaźnik?
Klikając w Twój link otwiera się: http://www.stazet.inkontr...rg.html?ref=qq1
Nie chciałbym kupić czegoś innego :smile:
pozdrawiam
PP

ETZ_PRORIDER - 2019-04-06, 22:33

mczmok, Jestem dziś po zmianie dysz w 300ccm i wiesz co się okazało? Jakiś debil, baran osioł, matoł i burak założył mi dysze główną 120 w 30N3-1 łapiesz? Ja na tym jeździłem w 300ccm a pokapowałem się dziś przy wymianie a byłem pewny, że siedzi tam 135 a mało tego, tą dyszę zamontowałem tam ja :D czyli wyższy opis osobnika się zgadza :D po zmianie od razu odcinek 10km i znaczna zmiana, już nie brakuje jej mocy powyżej 5000obr/min także zobaczymy co będzie jutro na trasie. Jadę z Trabik601 na emzetach na inaugurację sezonu żużlowego do Gdańska a Trabik ma świeży silnik z nowym wałem, cylindrem po szlifie u intra i ogólnie silnik świeży jest bo przejechał od fabryki może 10kkm :piwo:
Paweł111 - 2019-04-13, 16:08

Dzisiaj pierwsze próby na nowym gaźniku (zakupiony w Stazecie ). Pięknie/równo trzymała wolne obroty. Nawet zbyt wolne (na oko - bo to etk-a z 1982 i nie ma obrotomierza). Jednak przy ruszaniu i przyspieszaniu muliła z każdego biegu. Trudno ją było "rozbujać". Jak już weszła na wysokie to ciągnęła dobrze. Brakowało płynności przy rozpędzaniu się. No i dymiła. Opuściłem iglicę o jeden rowek i przestała dymić. Jednak problem z rozpędzaniem się po zmianie biegu nadal występował. Wykręciłem śrubkę wolnych obrotów o 1,5 obrotu i wolne teraz są moim zdaniem OK. Ale przy rozpędzaniu nadal dławi się. Trzeba umiejętnie i powoli operować manetką, żeby przyspieszała.
Macie koledzy jakieś propozycje?

Miles Monroe - 2019-04-13, 16:59

Paweł111, ja jakimś ekspertem nie jestem. Ostatnio sporo walczyłem z gaźnikiem w ETZ 250 z tym, że 30n2-5 i podobny objaw, o którym piszesz z rozpędzaniem w moim przypadku powodowany był zbyt dużą ilością powietrza. Ale pewnie co gaźnik i motor to przyczyny mogą być różne.
mczmok - 2019-04-13, 17:49

Paweł111,
Kupowałem w stazecie.
Sprawdź filtr powietrza, lub wydech.
Ja musiałem wykręcić więcej niż 1.5 obrotu.
ETZ_PRORIDER,
Jak się spisuje nowy gaźnik?
Hmmm dziwne bo tam powinna być 125-130.... MZA jednak ma kontrolę jakości.
Ja nie pamiętam jaką miałem po zakupie, jako że mam 300 zmieniłem na 135 od razu.

Paweł111 - 2019-04-13, 21:25

Sprawdzę jutro gumę na gaźniku.
Na oryginalnym gaźniku w zeszłym roku dobrze przyspieszała. Wolnych obrotów nie mogłem wyregulować.
Teraz mam odwrotnie :)
Zamówię większe dysze i będę próbował.

Miles Monroe - 2019-04-14, 09:12

Paweł111, życzę Tobie żeby udało Ci się rozwiązać problemy gaźnikowe MZ-ki. Mnie też kusiło żeby kupić nowy gaźnik, współczesnej produkcji, ale powstrzymałem się. U mnie np. najlepiej motocykl pracuje jak mam praktycznie do końca wkręconą śrubę ilości powietrza wolnych obrotów. Wydawałoby się, że to sprzeczne z instrukcją, ale co zrobić jak motor woli takie ustawienie. Wolne obroty w przedziale 1000 utrzymuje spokojnie. Przebieg motoru 24 tys. km.
Wg mnie wrócisz do oryginalnego gaźnika. Po przebiegu, który ma Twoja MZ-ka (nie wiem, czy nie mylę motoru) z oryginalnym gaźnikiem nie powinno dziać się nic złego.

ETZ_PRORIDER - 2019-04-14, 09:14

mczmok, Na razie mam jeszcze oryginał założony który miałem jeszcze przy pojemności 243 i tam była dysza 120 którą sam kiedyś tam musiałem wkręcić.
Mam dziwne objawy przy prędkości około 110-120km/h słychać dobiegające z silnika dziwne cykanie tak jakby coś luźnego było w silniku, obstawiam przepustnicę ale czy to ona by robiła hałas przy 3/4 otwarcia? Dźwięk przypomina jakby coś drobnego metalowego rozsypać na głowicę. Słyszałem takie coś ostatnio jak zatarłem trzysete na autostradzie jadąc na pamiętne rozpoczęcie :piwo: także teraz jeszcze bardziej jestem wyczulony na dźwięki ;)

studefix - 2019-04-14, 11:55

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Mam dziwne objawy przy prędkości około 110-120km/h słychać dobiegające z silnika dziwne cykanie tak jakby coś luźnego było w silniku, obstawiam przepustnicę ale czy to ona by robiła hałas przy 3/4 otwarcia? Dźwięk przypomina jakby coś drobnego metalowego rozsypać na głowicę. Słyszałem takie coś ostatnio jak zatarłem trzysete na autostradzie jadąc na pamiętne rozpoczęcie także teraz jeszcze bardziej jestem wyczulony na dźwięki


W tropiku mam taką samą sytuacje po zmianie pierścieni na tłoku, może mają za duży luz w rowkach na tłoku.

ETZ_PRORIDER - 2019-04-14, 12:27

To jest niemal nowy zestaw po szlifie zrobione może 5kkm
Paweł111 - 2019-04-14, 18:17

Dzisiejsze próby:
podniosłem iglicę na drugi rowek od dołu. Myślałem, że będzie dymić - a tu niespodzianka: nie dymi, ma kopa, ładnie przyspiesza i trzyma wolne obroty. Jedyne co to max. 105 km/h (110 w porywach). Ale do setki ciągnie bardzo ładnie. Koledzy pisali w tym wątku, żeby zmienić dyszę. W gaźniku jest 130. Zamówiłem 135 oraz 145 i zobaczę.
Ja raczej jeżdżę rekreacyjnie na 4 biegu. Zresztą tak przejechałem tym moto ponad 30 kkm - więc na tę chwilę jestem zadowolony z gaźnika. Dzisiaj zrobiłem ok. 30 km - więc to za mało, aby stwierdzić, czy ten gaźnik to dobry zakup :) .

P.S. Mój błąd polegał chyba na tym, że założyłem gaźnik krótko po zimowym uruchomieniu. Zawsze na zimę lałem trochę oleju pod świecę. Myślę, że to kopcenie na początku było spowodowane olejem w wydechu. Wstyd się przyznać, ale napiszę, żeby ktoś nie popełniał tego samego błędu. Taki patent mieliśmy w latach 80-tych :) nie wiem, czy potrzebny - ale tak było.
Pozdrawiam
PP

Miles Monroe - 2019-04-14, 19:09

Paweł111, a czy próbowałeś zapiąć iglicę na ostatni rowek od dołu. To powinno jeszcze zwiększyć dawkę paliwa. Przed wymianą dyszy na większą możesz spróbować zrobić taki zabieg. Wg mnie powinno to w jakimś stopniu odpowiedzić na pytanie, czy zwiększenie dyszy coś pomoże.
mczmok - 2019-04-14, 22:01

Paweł111, 135 max 140 dysza !
I mówię o 300 nie o 250.
W 250 tce 130-135 , jak w książce , zacząłbym od 130.

mczmok - 2019-04-14, 22:04

ETZ_PRORIDER,

Wciśnij ssanie , jak przestanie to znaczy że ci się przyciera przy wyższych obrotach, zbyt uboga mieszanka.

Paweł111 - 2019-04-14, 22:14

Nie próbowałem na najniższym rowku. Zamawiałem dzisiaj parę drobiazgów do MZ - więc dorzuciłem dysze.
Wyżej zrobiłem pomyłkę we wpisie. Mam zamówioną 135 i 140 - tak jak było na początku wątku i też myślę, że 135 wystarczy. Ale jak już zamawiałem to za 4 zł dorzuciłem 140 - zobaczę różnicę.
Myślę, że do świąt dojdą i wypróbuję.
Dziękuję za zainteresowanie :)

ETZ_PRORIDER - 2019-04-16, 12:34

mczmok, Sprawdzę. Jest to trochę irytujące nie ukrywam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group