To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - [ES 250/2] Stukanie w cylindrze

samson - 2018-09-10, 18:44
Temat postu: [ES 250/2] Stukanie w cylindrze
Panowie doradźcie,

Uratowałem przed zampomnieniem Trophy, które ktoś kiedyś porzucił. W silniku wszystko nowe, łożyska, uszczelniacze, nowy wał "IFA" czyli tajwan, nowy tłok zdaje się węgierski, szlif cylindra. Dodatkowo zapłon CDI i Bing 84. Wszystko gra i buczy pięknie...za wyjątkiem stukania na niskich i średnio-niskich obrotach. Stukania nie ma w ogóle na zimno, jak silnik złapie temperatury zaczyna stukać. Rozebrałem kontrolnie górę, na tłoku brak niepokojących uszkodzeń, założyłem zalecane łożysko sworznia Prox z KX250, skontrolowałem wyprzedzenie zapłonu, kontrolnie dorzuciłem najpierw jedną grubą aluminiową uszczelkę pod głowicę a później dodałem jeszcze jedną żeby wykluczyć spalanie stukowe. Kontrolnie gaźnik też trochę wzbogaciłem, większa dysza główna i iglica do góry.

Powoli rozkładam ręce, korba sztywna, na sworzniu sztywno, pierścienie w rowkach siedzą należycie (zresztą one by brzęczały przy wyższych obrotach). Przebieg od remontu ok. 200-300 km. Wydaje mi się, że silnik dosyć mocno się grzeje.

Nie mam już pomysłu co może być przyczyną - i raczej nie jest to sprzęgło, po jego wciśnięciu jest bez zmian. Spaprany szlif? Gówniany tłok?

Nie sugerujcie się wystającymi z głowicy gumami, wciskałem je na próbę żeby wyeliminować możliwą przyczynę ;-)

Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=qtC1Mtwfptc
https://www.youtube.com/watch?v=4PSAz_JiaKg

kosior30 - 2018-09-10, 22:20

Czy gaźnik zakładałeś nowy? Jak dobierałeś pierścienie?
samson - 2018-09-10, 22:33

Tak gaźnik jest nowy zamawiany z Niemiec i teoretycznie miał być przystosowany do modelu Trophy. Teoretycznie bo poza stoczeniem go na właściwą średnicę nie zrobili nic poza tym ;-) Według opisów w necie dysza główna i dysza wolnych obrotów powinny być nieznacznie inne.

Pierścienie były w komplecie z tłokiem, wstyd się przyznać ale luzu na zamkach nie sprawdzałem.

Napewno jest zbyt ubogo na niskich obrotach, dysza wolnych obrotów zamiast 40 powinna być 55. Jutro zrobię chyba na szybko test na gaźniku BVF.

kosior30 - 2018-09-10, 22:37

samson napisał/a:
wstyd się przyznać ale luzu na zamkach nie sprawdzałem.


Luz na zamkach nie jest tu tak istotny (w kwestii hałasu), ważniejsze jest pasowanie pierścieni w rowkach. Poczytaj o tym w serwisówce a potem zrzuć cylinder i sprawdź.

ETZ_PRORIDER - 2018-09-10, 22:53

No i najważniejsza kwestia, w jakim stanie masz wał korbowy i odległość tłoka od głowicy w GMP?
samson - 2018-09-11, 10:38

Kolejna rozbiórka silnika i dzisiaj takie cudo znalazłem w życiu czegoś takiego nie widziałem.


mar09 - 2018-09-11, 10:56

To się zdarza w czasie transportu, miałem taki przypadek z Pocztą Polską ...bodajże to najsłabszy punkt cylindra, spróbuj to lekko odbić i zaklej lub ewentualnie uszczelnij, jeśli uderzenie było bardzo mocne to warto by pomierzyć tuleje czy jej nie wyboczyło.
samson - 2018-09-16, 20:13

Temat załatwiony, nowy cylinder z tajnych zapasów i silnik chodzi jak złoto :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group