To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - BMW E87 118i - nie pracuje na jeden cylinder

Mario-150 - 2018-09-30, 19:48
Temat postu: BMW E87 118i - nie pracuje na jeden cylinder
Witam, przyprowadziłem se prosto od niemca bmw E87 118i 129km , przebieg na blacie tylko 130 tysiecy , kupiony bezpośrednio od znajomego znajomego... .
Problem zaczą sie po około 10 tyś km od kupna , oczywiście jakiś tam mały serwis zrobiłem jak kupiłem i z autem nie działo se dosłownie nic , pare dni temu jak sie ochłodziło auto przestało chodzić na 4 cylindry , odpala normalnie i trzęsie sie jak traktor i brak mocy , check engine zapala sie i znika , obstawiam , że padła cewka zapłonowa , ma to jakiś sens ?

kadetm-780 - 2018-09-30, 20:43

Gdyby to była cewka to check cały czas by się świecił. Piszesz, że auto przestało palić na 4 cylindry, czyli przestało wcale odpalać? Raczej mało prawdopodobne, żeby wszystkie 4 cewki na raz padły.
Przede wszystkim trzeba by było podpiąć ją pod kompa, będziesz wtedy wiedział co ci nie domaga.

halcik - 2018-09-30, 20:52

Standardowo sprawdź świecę i kable nocą. U mnie w peugeocie podpowiadali mi wtrysk, bo komputer sygnalizował wypadanie zapłonu. Finalnie była to jednak cewka.
Mario-150 - 2018-09-30, 20:59

kadetm-780, napisałem , że przestało chodzić na 4 cylindry , nie napisałem , że nie odpala.
halcik, świece wymienie , lecz żadnych kabli to ja tam nie mam.
Jutro skołuje kompa , i podepnę sie .

halcik - 2018-09-30, 21:13

Komp właśnie może za dużo nie powiedzieć. Tak jak u mnie informacja brzmiała "wypadanie zapłonu na cylindrze 1", skierowało mnie to najpierw na świecę, później na wtrysk. Myślałem o przedmuchach do wody lub oleju itd. Cewka która obsługuje przecież dwa cylindry była w mojej głowie najbardziej pewnym elementem w tej układance, a jednak. W moim przekonaniu sam komunikat może coś wnieść, ale często nie wnosi nic poza to co już zaobserwowałeś. Mógłbyś nawet samodzielnie zweryfikować na którym z cylindrów wypada zapłon, ale jeśli masz tylko możliwości to oczywiście się podłącz. Może rzeczywiście coś ciekawego się dowiesz co pomoże w naprawie.
Ps peugeocie też akurat nie mam przewodów, ale zawsze lepiej dorzucić coś więcej niż o czymś zapomnieć.

kadetm-780 - 2018-09-30, 23:06

Mario-150 napisał/a:
kadetm-780, napisałem , że przestało chodzić na 4 cylindry , nie napisałem , że nie odpala.
halcik, świece wymienie , lecz żadnych kabli to ja tam nie mam.
Jutro skołuje kompa , i podepnę sie .


Sory, źle przeczytałem, zrozumiałem że 4 cylindry przestały pracować :P

Halcik, tam masz cewki bezpośrednio na świecach, nie ma tam kabli.

elektryk111 - 2018-10-01, 10:10

A wiadomo która świeca nie pali?
Gdy już będzie wiadomo to może da się zamienić caewkę z inna i sprawdzić czy problem przeniósł się razem z cewką czy został na tym samym garze.

Mario-150 - 2018-10-02, 21:57

Zostala wymieniona cewka na trzecim cylindrze i takim o to sposobem bejca smiga dalej. Nie wiem czy ktos je zmienial , wiem , że wszystkie sa oryginalne i teoretycznie pierwsza padla po 130 tysiacach. Żadnych wczesniejszych objawów , swiadczacych o niesprawnosci cewki nie bylo. Teraz pytanie kiedy padna pozostale :p
kadetm-780 - 2018-10-02, 22:01

Mi w ciągu roku padły 3 oryginalne, jeszcze jeden oryginał został, który wytrzymuje jak na razie 2 lata dłużej niż pozostałe wytrzymały :razz:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group