To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - Problem z ustawieniem ssania

kox_nwa - 2018-10-30, 17:10
Temat postu: Problem z ustawieniem ssania
Witam kolegów, to moj pierwszy post tutaj.
Mam następujący problem. Zimna etz 150 nie chce odpalic na ssaniu. Próbowalem regulowac linką, kupilem nowy tłoczek.
Sprawa ma się tak, że paliwo dostaje napewno. Wiem, bo żeby odpalic wystarczy ze odkręcę trochę manetkę. Silnik super równo chodzi nawet jak jest zimny. Gaźnik wyregulowany. Kolor świecy podręcznikowy. I teraz... podczas pracy silnika, gdy pociągnę ssanie - silnik się zalewa i gaśnie. Czemu więc nie odpala na zimnym skoro paliwo poprzez ssanie jest podawane ? Czy guma tłoczka powinna być mokra ? :???

kox_nwa - 2018-10-30, 17:59

Dodam jeszcze, że wystarczy dosłownie lekko ruszyć dźwigienkę "do siebie" i moto gaśnie. Może tłoczek powinien być niżej ?
romanETZ - 2018-10-30, 19:55

Na lince ssania ma być luz ok.2mm. sprężyna ma dociskać tłoczek (z gumą) - więc ma być na samym dole - ma zatykać mosiężną rurkę. Podnosisz go załączając ssanie. Sprawdź - wyreguluj gażnik. Wypracuj metodę zapalania - na ssaniu nie odkręcaj manetki. Kopnij 2 razy bez zapłonu , włącz zapłon , ssanie i kopnij trzeci raz - u mnie tak pali.
kox_nwa - 2018-10-30, 20:03

Próbowałem. Mam jeszcze inny pomysł. Czy przepustnica powinna w położeniu jałowym powinna calkowicie zasłaniać światło kanału od strony krućca ssącego ???? Przyszło mi do głowy że u mnie jest chyba podniesiona a wtedy ssanie nie będzie działać. W dobrą stronę idę ? Śrubkę od regulacji linki mam bardzo wysoko wykręconą "do góry". Acha, no i dysza ssania w komorze przedmuchana, kanał też.
romanETZ - 2018-10-30, 21:13

Przepustnica ma być lekko uniesiona -śruba regulacyjna z boku gażnika . Śruba przy lince ogranicza luz, jak w przypadku ssania.Są tematy na Forum o regulacji gażnika, istotny jest poziom paliwa, równoległość pływaków, drożność wszystkich kanałów itd. itp. Wszystko znajdziesz w zasobach FORUM. Wpływ na prawidłowy rozruch i pracę silnika mają też simeringi na wale , filtr powietrza, prawidłowo ustawiony zapłon, przerwa na świecy, drożność kranika paliwa . . .
kox_nwa - 2018-10-31, 20:09

Iglica za wysoko, po opuszczeniu jest chyb ok. Sprawdzimy za pare dni.
kox_nwa - 2018-11-25, 20:05

Problem rozwiązany. Uszczelka komory pływakowej została wymieniona. Problem zniknął.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group