Przedszkole - etz 250 problem z silnikiem
RafiPafi - 2019-01-24, 00:44 Temat postu: etz 250 problem z silnikiem Witam Panowie, szukałem podobnych tematów, ale niczego podobnego nie znalazłem do przypadłości mojej etz, otóż pracuje nad swoim silnikiem i ciągle mam jakieś problemy
1. cały czas przestawia mi się przerwa na przerywaczu. ustawiam ją na 0,3 a pozniej jest ok 2mm, a wszystko jest dokręcone, nie wiem, czy problem nie lezy po stronie wirnika i krzywki,poniewaz w wirniku nie ma tego rowka(sa tylko cechy wybite jakims przecinakem i według tego też ją ustawiam?
2. dziś chciałem ustawić ponownie zapłon i zupełnie nie mogę obrocic wałem w lewą stronę
3. nie mogę cofać motoru na wbitym biegu i sprzęgle do tyłu- macie jakieś pomysły co to może być? sprzęgło naciągałem, dobrze dokręciłem
i dzięki za wyrozumiałość panowie, bo wiem, ze tacy laicy jak ja mogą być denerwujący
ps w innym temacie podesłałem wam silnik możecie spojrzeć i doradzić(mój był rozbierany przez jakiegoś rzeźnika. Niektóre gwinty są zerwane i tak dalej)
RafiPafi - 2019-01-25, 00:28
Panowie.. pomoże ktoś?
elektryk111 - 2019-01-25, 06:39
Coś jest niedokręcone(ma luz) i trzeba sprawdzić co. Albo obudowa alternatora,albo wirnik.Spróbuj delikatnie popodwarzać te części śrubokrętem w różne strony.Luz na wirniku powinien być najwyrzej ledwie zauważalny.
A w prawo sie kręci?
Regulację sprzęgła pasuje Ci zrobić według serwisówki.Szukaj na forum gdzieś jest.
halcik - 2019-01-25, 06:44
2 i 3 jeśli nie możesz obracać wałem w lewą stronę to i z cofaniem jest problem. Pewnie sprzęgło ciągnie.
1 jak nie ma klina to jest szansa że się przestawia, a jeśli taka możliwość jest ... Sprawdź czy jeśli się przestawi to dalej jest na znakowaniu. Jeśli jest to przestawia się czopy, a jeśli się rusza to brak dopasowania między środkami plus brak miejsca na klin
RafiPafi - 2019-01-25, 08:32
Posprawdzam to wszystko
Serwisowke i katalog części mam - według tego też ja składałem
Chyba jeszcze złożyłylem cos nie tak przy starterze, ponieważ pomimo tego że sprężyna jest naciągnięta o 1 1.5 obrotu, to falej ja słychać ( dźwięk podobny do tego jak spadnie,albo się złamie)
Składałem to tak jak na tych filmach z etz 250/251
I jeszcze jedna sprawa niż zabrałem się do pracy to już zrobiłem błąd przy śrubkach, wyjąłem ta od biegów zamiast spustu oleju.
Tam była tylko sama sprężynka. Kupiłem nową śruba z kulka i po wkręceniu tej nowej nie mam biegów.
Zostałem przy starej i samej sprężynie(tam biegi są) ale wychodzi na to,że z skrzynia też cos nie tak?
halcik - 2019-01-25, 09:01
Przecież nie możesz tego zostawić tak, że mechanizm zmiany biegów będzie bez kulki. Bez tego biegi będą wypadać
RafiPafi - 2019-01-25, 12:01
halcik napisał/a: | Przecież nie możesz tego zostawić tak, że mechanizm zmiany biegów będzie bez kulki. Bez tego biegi będą wypadać |
Przejechałem się na niej i nie wypadały,ale może spróbuję zaadaptować jakąś mniejsza kulkę ze starego łożyska
Wrzucę tu później zdjęcie tej rurki od sprzęgła, bo ktoś od środka podłożył pod sprężynę podkładkę, a w serwisowce żadnej podkładki nie widzę
RafiPafi - 2019-01-25, 12:12
halcik napisał/a: | Przecież nie możesz tego zostawić tak, że mechanizm zmiany biegów będzie bez kulki. Bez tego biegi będą wypadać |
Ps ten Halcik z forum SHL ? Pozdrawiam Cię kolego:D
halcik - 2019-01-25, 13:53
Ten sam, ma kilka tych motorków to i jestem na kilku forach
RafiPafi - 2019-01-27, 20:54
A jeszcze jak sprzęgło ciągnie to jest wina tylko nieprawidłowego ustawienia, tak?
Bo przed ściągnięciem dekla od strony sprzęgła po to aby naciągnąć sprężynę było ok
halcik - 2019-01-27, 21:11
Powodów jest więcej, ale ten ze względu na moment wystąpienia problemu u Ciebie powinieneś sprawdzić jako pierwszy.
|
|
|