To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - Regeneracja czujnika stopu koła tył

halcik - 2019-04-24, 21:46
Temat postu: Regeneracja czujnika stopu koła tył
Chciałem powalczyć z automatem stopu w mojej MZ TS. Po zdjęciu koła tył ukazał się chyba dość standardowy widok, to znaczy urwania blaszka miedziana. Postanowiłem ten element spróbować zregenerować w swoim zakresie. Blacha docięta na wzór starej, rozwierciłem również stare kołki. Udało mi się wejść w materiał na tyle głęboko że kołki dostały luzów i wpadły głębiej, a po rozwiercaniu uznałem że otwór pierwotnie nie mógł być głębszy. Cała operacja na przysłowiowym kolanie bo nie mam obecnie dostępu do wiertarki stołowej.
Tu pojawił się problem, czym można zaklepać taką blaszkę? Gwintownik ma za mało miejsca aby miało to sens więc trzeba to zrobić "jak w oryginale". Nie mam tylko pomysłu czego mogę w to miejsce użyć aby zagniotło się zarówno na zewnątrz na blaszce i wewnątrz kleszcząc się w rozpieraku.
Ktoś już walczył z tym tematem i mógłby coś podpowiedzieć?

ETZ_PRORIDER - 2019-04-25, 13:34

Kiedyś zaklepałem to małymi nitami stalowymi i zdawało to egzamin a blaszkę zrobiłem z odpowiednio twardego materiału, żeby sprężynował i wracał do swojego położenia.
halcik - 2019-04-25, 13:44

Na PW dostałem naprawdę wyczerpującą odpowiedź plus wręcz opis całej procedury.
- Doradzono użycia kołków aluminiowych lub miedzianych
- Podpatrzyłem że można również użyć podkładek pod lub nad same szczęki np miedziane
- Polecono użyć smaru miedzianego w miejscu ruchu rozpieraka oraz szczęk
Na forum czytałem opinię o szczękach MZA oraz EBC obie były pozytywne, choć autor PW poleca gorąco EBC
Informacja że warto oznaczyć same szczęki ponieważ zamiana stronami może powodować ponowną potrzebę docierania szczęk.
Będę walczył w weekend, blacha której użyłem jest dość sprężysta, ale przyjęła kształt jaki jej nadałem, czas pokaże czy kiedyś jej znowu nie zetnie

mczmok - 2019-04-25, 21:28

halcik,
Bether ma taki wyłącznik w swojej ofercie na allegro jakby ktoś potrzebował, ale z powodu awaryjnosci spowodowanej drganiami koła lepiej wykonać go na dźwigni hamulca jak w Etz 251.

halcik - 2019-04-26, 00:47

Ok, ale na dźwigni tyczy się hamulca przód i dodatkowo przy opcji hamulca tarczowego, chyba że się mylę?
Obecnie postawie jeszcze na oryginalne rozwiązanie, choć o czujniku już nie raz myślałem. Z racji natłoku innych prac, działania przy mojej TS idą opornie, ale coś się jednak dzieje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group