Napęd - Pęknięty tłok i sworzeń
RafiPafi - 2019-04-27, 09:07 Temat postu: Pęknięty tłok i sworzeń Witam, słuchajcie ostatnio coś stukało mi w silniku, ale myślę , że znowu wymyślam, bo jak to ja, wszystko ciągle bym poprawiał, no i po krótkiej przejażdżce silnik zablokowało.
Rozbierałem go, i okazało się że tloku od dołu.. to go nie ma, jest tylko pełno kawałków aluminium w silniki, a przy ściągniu tłoka okazało się że jest też pęknięty sworzeń.
I taraz pyatnie- Coś było źle poskładane, czy przy tych " wysokiej jakości zamiennikach" mogło się to stać?
romanETZ - 2019-04-27, 10:28
Stało się - więc mogło.
Wypadło zabezpieczenie sworznia - i się narobiło . . .
Tłoki połamane widziałem, ale sworznia jeszcze nie - pokaż jakieś foto.
RafiPafi - 2019-04-27, 10:49
romanETZ napisał/a: | Stało się - więc mogło.
Wypadło zabezpieczenie sworznia - i się narobiło . . .
Tłoki połamane widziałem, ale sworznia jeszcze nie - pokaż jakieś foto. |
Ale właśnie zabezpieczenie nie wypadlo...
https://m.fotosik.pl/zdjecie/eb98dfe3d36d2a60
kosior30 - 2019-04-27, 17:48
Wada materiałowa sworznia, co to za graty były?
RafiPafi - 2019-04-27, 18:46
kosior30 napisał/a: | Wada materiałowa sworznia, co to za graty były? |
Nie wiem, coś z lokalnego sklepu
Teraz kupię chyba coś z almotu
romanETZ - 2019-04-27, 19:04
Masakra. Skontaktuj się z Intrem, zrobi szlif, dobierze tłok, pierścienie, sworzeń i maszyna wróci na drogę
RafiPafi - 2019-04-27, 21:25
romanETZ napisał/a: | Masakra. Skontaktuj się z Intrem, zrobi szlif, dobierze tłok, pierścienie, sworzeń i maszyna wróci na drogę |
A kto to Inter?
Myślałem żeby tylko kupić nowy tlok i tyle, bo rys na cylindrze nie ma( pod palcem)
romanETZ - 2019-04-27, 22:03
Specjalista od MZetek i nie tylko - reklama INTR MOT (części i usługi) na dole każdej strony Forum.
RafiPafi - 2019-04-27, 22:42
romanETZ napisał/a: | Specjalista od MZetek i nie tylko - reklama INTR MOT (części i usługi) na dole każdej strony Forum. |
Teraz mam 4 szlif. Więc myślałem żeby kupić tłok na 4 szlif i tylko przehonowac cylinder
Może tak być?
lipton - 2019-04-28, 07:18
Niema sensu są jeszcze nadwymiary 5i6 na rynku.
Najlepiej od razu zrobić porządnie zgodnie ze sztuką, oczywiście stan wału i łożysk ma tu duże znaczenie bo jak zrobisz górę A dół będzie w kiepskim stanie to będziesz tylko rozbierał ciągle i będzie więcej grzebania niż jeżdżenia.
RafiPafi - 2019-04-28, 09:10
lipton napisał/a: | Niema sensu są jeszcze nadwymiary 5i6 na rynku.
Najlepiej od razu zrobić porządnie zgodnie ze sztuką, oczywiście stan wału i łożysk ma tu duże znaczenie bo jak zrobisz górę A dół będzie w kiepskim stanie to będziesz tylko rozbierał ciągle i będzie więcej grzebania niż jeżdżenia. |
Ale po szlifie, wymianie walu,lożysk, stozka, tłoka i sworznia... zrobiłem maksymalnie 200km
Łożyska z dołu muszę wymienic,bo te aluminium z tłoka które tam wpadło narobiło w nich spustoszenia..
Silnik oczywiście cały rozpolowilem, bo jak bym to inaczej wyczyścił?
romanETZ - 2019-04-28, 16:30
Sprawdź też wał - przy tak gwałtownym zablokowaniu może mieć bicie -daj do wycentrowania . Współczesne tłoki nie trzymają norm wymiarowych, dlatego robi się szlif do danego tłoka, a nie dobiera tłok do szlifu - można próbować, ale jak nie wyjdzie znowu pojeździsz ,,chwile" i będą problemy.
|
|
|