To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Pęknięty tłok i sworzeń

RafiPafi - 2019-04-27, 09:07
Temat postu: Pęknięty tłok i sworzeń
Witam, słuchajcie ostatnio coś stukało mi w silniku, ale myślę , że znowu wymyślam, bo jak to ja, wszystko ciągle bym poprawiał, no i po krótkiej przejażdżce silnik zablokowało.
Rozbierałem go, i okazało się że tloku od dołu.. to go nie ma, jest tylko pełno kawałków aluminium w silniki, a przy ściągniu tłoka okazało się że jest też pęknięty sworzeń.

I taraz pyatnie- Coś było źle poskładane, czy przy tych " wysokiej jakości zamiennikach" mogło się to stać?

romanETZ - 2019-04-27, 10:28

Stało się - więc mogło.
Wypadło zabezpieczenie sworznia - i się narobiło . . .
Tłoki połamane widziałem, ale sworznia jeszcze nie - pokaż jakieś foto.

RafiPafi - 2019-04-27, 10:49

romanETZ napisał/a:
Stało się - więc mogło.
Wypadło zabezpieczenie sworznia - i się narobiło . . .
Tłoki połamane widziałem, ale sworznia jeszcze nie - pokaż jakieś foto.


Ale właśnie zabezpieczenie nie wypadlo...
https://m.fotosik.pl/zdjecie/eb98dfe3d36d2a60

kosior30 - 2019-04-27, 17:48

Wada materiałowa sworznia, co to za graty były?
RafiPafi - 2019-04-27, 18:46

kosior30 napisał/a:
Wada materiałowa sworznia, co to za graty były?

Nie wiem, coś z lokalnego sklepu
Teraz kupię chyba coś z almotu

romanETZ - 2019-04-27, 19:04

Masakra. Skontaktuj się z Intrem, zrobi szlif, dobierze tłok, pierścienie, sworzeń i maszyna wróci na drogę :grin:
RafiPafi - 2019-04-27, 21:25

romanETZ napisał/a:
Masakra. Skontaktuj się z Intrem, zrobi szlif, dobierze tłok, pierścienie, sworzeń i maszyna wróci na drogę :grin:


A kto to Inter?

Myślałem żeby tylko kupić nowy tlok i tyle, bo rys na cylindrze nie ma( pod palcem)

romanETZ - 2019-04-27, 22:03

Specjalista od MZetek i nie tylko - reklama INTR MOT (części i usługi) na dole każdej strony Forum.
RafiPafi - 2019-04-27, 22:42

romanETZ napisał/a:
Specjalista od MZetek i nie tylko - reklama INTR MOT (części i usługi) na dole każdej strony Forum.

Teraz mam 4 szlif. Więc myślałem żeby kupić tłok na 4 szlif i tylko przehonowac cylinder
Może tak być?

lipton - 2019-04-28, 07:18

Niema sensu są jeszcze nadwymiary 5i6 na rynku.
Najlepiej od razu zrobić porządnie zgodnie ze sztuką, oczywiście stan wału i łożysk ma tu duże znaczenie bo jak zrobisz górę A dół będzie w kiepskim stanie to będziesz tylko rozbierał ciągle i będzie więcej grzebania niż jeżdżenia.

RafiPafi - 2019-04-28, 09:10

lipton napisał/a:
Niema sensu są jeszcze nadwymiary 5i6 na rynku.
Najlepiej od razu zrobić porządnie zgodnie ze sztuką, oczywiście stan wału i łożysk ma tu duże znaczenie bo jak zrobisz górę A dół będzie w kiepskim stanie to będziesz tylko rozbierał ciągle i będzie więcej grzebania niż jeżdżenia.

Ale po szlifie, wymianie walu,lożysk, stozka, tłoka i sworznia... zrobiłem maksymalnie 200km

Łożyska z dołu muszę wymienic,bo te aluminium z tłoka które tam wpadło narobiło w nich spustoszenia..
Silnik oczywiście cały rozpolowilem, bo jak bym to inaczej wyczyścił?

romanETZ - 2019-04-28, 16:30

Sprawdź też wał - przy tak gwałtownym zablokowaniu może mieć bicie -daj do wycentrowania . Współczesne tłoki nie trzymają norm wymiarowych, dlatego robi się szlif do danego tłoka, a nie dobiera tłok do szlifu - można próbować, ale jak nie wyjdzie znowu pojeździsz ,,chwile" i będą problemy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group