Przedszkole - ETZ 150 - wajcha od biegów (luz góra-dół 5mm)
dario81 - 2019-04-27, 17:36 Temat postu: ETZ 150 - wajcha od biegów (luz góra-dół 5mm) Witam. Tak jak w temacie Panowie : czy u Was wajcha od biegów w położeniu biegu ''luz'' ma luz tak że mozna ją przesuwac góra-dół? U mnie tak jest jakies 5mm góra-dół i moge sobie ustawić ręka wajchę albo w dół albo w górę własnie w zakresie tych 5mm... Biegi wchodzą wszystkie ok , luz tez jest, tylko zastanawia mnie czy tak ma być ....
kosior30 - 2019-04-27, 17:53
Tak.
dario81 - 2019-04-28, 14:30
Tzn? Prosze tylko o wyczerpujące odpowiedzi.
Dodam jeszcze że biegi 2,3 i 4 wchodzą mi dość głośno (1 też ale to norma) z takim klikiem a 5 bieg cichutko. Jak u Was Koledzy posiadacze ETZ 125/150 wchodzą biegi - oprócz 1 bezszelestnie? Proszę o odp - dziękuje i pozdrawiam.
GRU ETZ 125 - 2019-04-28, 18:12
Mam obie ETZ125 i ETZ150. Na luzie jest jest tak zwany "free play" i to jest absolutnie normalne,
W obu biegi wchodzą idealnie i cicho. ETZ125 Jest fabryczna, nigdy nie rozpoławiany silnik i oryginalne sprzęgło około 12k przebiegu. ETZ150 przebieg duży, bo prawie 60k. Złożona z kupki części, bo tak kupiłem, sprzęgło i łańcuszek przeniesienia nowe, skrzynia oryginał (!) żadnych problemów.
Ogólnie w 125/150 biegi i sprzęgło działają lepiej niż w 250/300 a mam ich kilka dla porównania.
Sprawdź sobie naciąg łąńcucha, bo ma wpływ na płynność pracy skrzyni przy zmianie biegów.
Pozdrawiam.
kosior30 - 2019-04-28, 18:28
dario81 napisał/a: | Tzn? Prosze tylko o wyczerpujące odpowiedzi.
|
dario81 napisał/a: | czy u Was wajcha od biegów w położeniu biegu ''luz'' ma luz tak że mozna ją przesuwac góra-dół? |
Czy moja odpowiedź nie wyczerpuje zadanego pytania?
Seba_830 - 2019-04-28, 20:16
dario81, nie wiem co rozumiesz przez to, że wajchę można przesuwać góra-dół, jeśli to, że ma jakiś luz jałowy zanim przełączy bieg i później wraca na swoje miejsce, to tak ma być. Natomiast jeśli wajcha nie trzyma jednej pozycji, to prawdopodobnie masz problem ze sprężyną, która jest w środku silnika i odpowiada za utrzymywanie dźwigni w jednym położeniu, gdy nie jest używana. Taki problem mam w swojej MZ, niestety aby ją wymienić trzeba rozpoławiać silnik i dlatego z naprawą dałem sobie spokój, bo silnik mam jeszcze nie rozpoławiany.
dario81 - 2019-04-28, 21:18
Seba_830 napisał/a: | dario81, nie wiem co rozumiesz przez to, że wajchę można przesuwać góra-dół, jeśli to, że ma jakiś luz jałowy zanim przełączy bieg i później wraca na swoje miejsce, to tak ma być. Natomiast jeśli wajcha nie trzyma jednej pozycji, to prawdopodobnie masz problem ze sprężyną, która jest w środku silnika i odpowiada za utrzymywanie dźwigni w jednym położeniu, gdy nie jest używana. Taki problem mam w swojej MZ, niestety aby ją wymienić trzeba rozpoławiać silnik i dlatego z naprawą dałem sobie spokój, bo silnik mam jeszcze nie rozpoławiany. |
Dokładnie o taki problem mi chodzi jak piszesz Seba - wajcha nie trzyma jednej pozycji na luzie i można ją przesuwać góra-dół o jakieś 5-6mm . Piszesz o sprężynie ,chodzi Ci o tą sprężyne z filmu :
https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs w czasie 23:20 bo jeśli o nią chodzi i np mi pękła to jest możliwość założenia nowej bez rozpoławiania silnika jak wynika z filmu - zresztą składałem swój silnik i zakładałem ją już po skręceniu połówek jak na filmie. Cóż w środę odkręcę dekiel sprzęgła i obejrze tam wszystko , dodam że biegi od dwójki do czwórki wchodzą mi z takim kliknięciem dośc głośno ale nie ma żadnych problemów z nimi tzn nie wypadają, bez problemów się redukuje ,łatwo wrzucić luz itd.
Seba_830 - 2019-04-28, 22:54
Sprężyna która jest pokazana w tym momencie filmu to nie ta odpowiadająca za ruch dźwigni zmiany biegów.
Haczenie biegów jest raczej spowodowane jakimś problemem ze sprzęgłem.
|
|
|