To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Jaki silnik 4T do ETZ 251

Niezalezny - 2019-05-02, 17:11
Temat postu: Jaki silnik 4T do ETZ 251
Witam wszystkich :smile:

Mam do was pytanie, czy ktoś kiedyś zastanawiał się bądź próbował zmienić silnik w ETZ 251 na jakiś inny, 4T podobnej pojemności?
Z postów, które tutaj przeczytałem już wiem, że silnik z Rotax'a 350/500 do 251 się nie zmieści. A czy np. z Hondy, bądź Yamahy się zmieszczą?

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

GRU ETZ 125 - 2019-05-02, 21:42

A czemu Rotax się nie zmieści? Była przecież taka wersja ETZ.
Z tego co pamiętam, to w ramie był zbiornik oleju i była dodatkowa rura u dołu silnika.

Niezalezny - 2019-05-03, 10:15

GRU ETZ 125 napisał/a:
A czemu Rotax się nie zmieści? Była przecież taka wersja ETZ.
Z tego co pamiętam, to w ramie był zbiornik oleju i była dodatkowa rura u dołu silnika.


To nie jest rama od 251. Od 251 jest za krótka. Taki silnik można wsadzić w ramę od 250 i stylizować ją później na 251

GRU ETZ 125 - 2019-05-03, 12:01

Ja mam Saxona, który ma ramę przygotowaną pod zbiornik oleju z zaślepkami i wygląda dokładnie jak 251. Nie wiem nie będę się sprzeczał.
Ale temat interesujący, sam myślałem o jakiejś hybrydzie.
Patrzyłem na silniki, ale większość ma zębatkę zdawczą po lewej stronie, co powoduje problem, ale może za jakiś czas podejmę wyzwanie.

Niezalezny - 2019-05-03, 13:00

GRU ETZ 125 napisał/a:
Ja mam Saxona, który ma ramę przygotowaną pod zbiornik oleju z zaślepkami i wygląda dokładnie jak 251. Nie wiem nie będę się sprzeczał.
Ale temat interesujący, sam myślałem o jakiejś hybrydzie.
Patrzyłem na silniki, ale większość ma zębatkę zdawczą po lewej stronie, co powoduje problem, ale może za jakiś czas podejmę wyzwanie.


Ja coraz poważniej zastanawiam się właśnie nad zamianą silnika. Nie chcę jakiegoś potężnego. Wystarczający byłby dla mnie silnik o takiej samej pojemności czy nawet mniejszy, który posiada podobną moc.

kosior30 - 2019-05-05, 23:38

Niezalezny napisał/a:
Mam do was pytanie, czy ktoś kiedyś zastanawiał się bądź próbował zmienić silnik w ETZ 251 na jakiś inny, 4T podobnej pojemności?


Jest sens wywalać z MZty jego największą zaletę, czyli silnik 2T na rzecz 4t? Rama MZtowa jaj nie urywa, dlatego moim zdaniem wywalając silnik 2T MZ stanie się pokraką.

lipton - 2019-05-06, 16:08

Kosiorek nic dodać nic ująć. :piwo: :mrgreen:
crazymario - 2023-03-29, 08:31

No dobra - jaj nie urywa, lub urywa, ale jak byśmy mieli jednak ten silnik wstawić - to jaki ?
Sławuch - 2023-03-29, 09:15

https://www.youtube.com/watch?v=kLp-qYcKZto
crazymario - 2023-03-29, 09:40

A coś ze zdawczym po prawej stronie ?
Wolf - 2023-04-01, 07:57

Kiedyś widziałem prospekt MZ TROPHY 250 z silnikiem XT 600/660 Całkiem powalony projekt. Niestety nie mogę odkopać zdjęcia.

W gruncie rzeczy trzyma ciebie tylko wyobraźnia tak jak tego pana co do Simsona Schwalbe wrzucił silnik od Bandita https://www.youtube.com/watch?v=lrLU7e0WCEA

mczmok - 2023-04-01, 08:42

Moim zdaniem na zmianie silnika MZ straci swój charakter i niepowtarzalna frajdę z jazdy.
Osobiście mam drugi motocykl praktycznie od zawsze i jak chce coś innego, zmiany to zmieniam motocykl.
A i tak najbardziej lubię jeździć na MZ i na tym motocyklu spędzam najwięcej czasu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group