Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Jaki silnik 4T do ETZ 251
Niezalezny - 2019-05-02, 17:11 Temat postu: Jaki silnik 4T do ETZ 251 Witam wszystkich
Mam do was pytanie, czy ktoś kiedyś zastanawiał się bądź próbował zmienić silnik w ETZ 251 na jakiś inny, 4T podobnej pojemności?
Z postów, które tutaj przeczytałem już wiem, że silnik z Rotax'a 350/500 do 251 się nie zmieści. A czy np. z Hondy, bądź Yamahy się zmieszczą?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
GRU ETZ 125 - 2019-05-02, 21:42
A czemu Rotax się nie zmieści? Była przecież taka wersja ETZ.
Z tego co pamiętam, to w ramie był zbiornik oleju i była dodatkowa rura u dołu silnika.
Niezalezny - 2019-05-03, 10:15
GRU ETZ 125 napisał/a: | A czemu Rotax się nie zmieści? Była przecież taka wersja ETZ.
Z tego co pamiętam, to w ramie był zbiornik oleju i była dodatkowa rura u dołu silnika. |
To nie jest rama od 251. Od 251 jest za krótka. Taki silnik można wsadzić w ramę od 250 i stylizować ją później na 251
GRU ETZ 125 - 2019-05-03, 12:01
Ja mam Saxona, który ma ramę przygotowaną pod zbiornik oleju z zaślepkami i wygląda dokładnie jak 251. Nie wiem nie będę się sprzeczał.
Ale temat interesujący, sam myślałem o jakiejś hybrydzie.
Patrzyłem na silniki, ale większość ma zębatkę zdawczą po lewej stronie, co powoduje problem, ale może za jakiś czas podejmę wyzwanie.
Niezalezny - 2019-05-03, 13:00
GRU ETZ 125 napisał/a: | Ja mam Saxona, który ma ramę przygotowaną pod zbiornik oleju z zaślepkami i wygląda dokładnie jak 251. Nie wiem nie będę się sprzeczał.
Ale temat interesujący, sam myślałem o jakiejś hybrydzie.
Patrzyłem na silniki, ale większość ma zębatkę zdawczą po lewej stronie, co powoduje problem, ale może za jakiś czas podejmę wyzwanie. |
Ja coraz poważniej zastanawiam się właśnie nad zamianą silnika. Nie chcę jakiegoś potężnego. Wystarczający byłby dla mnie silnik o takiej samej pojemności czy nawet mniejszy, który posiada podobną moc.
kosior30 - 2019-05-05, 23:38
Niezalezny napisał/a: | Mam do was pytanie, czy ktoś kiedyś zastanawiał się bądź próbował zmienić silnik w ETZ 251 na jakiś inny, 4T podobnej pojemności?
|
Jest sens wywalać z MZty jego największą zaletę, czyli silnik 2T na rzecz 4t? Rama MZtowa jaj nie urywa, dlatego moim zdaniem wywalając silnik 2T MZ stanie się pokraką.
lipton - 2019-05-06, 16:08
Kosiorek nic dodać nic ująć.
crazymario - 2023-03-29, 08:31
No dobra - jaj nie urywa, lub urywa, ale jak byśmy mieli jednak ten silnik wstawić - to jaki ?
Sławuch - 2023-03-29, 09:15
https://www.youtube.com/watch?v=kLp-qYcKZto
crazymario - 2023-03-29, 09:40
A coś ze zdawczym po prawej stronie ?
Wolf - 2023-04-01, 07:57
Kiedyś widziałem prospekt MZ TROPHY 250 z silnikiem XT 600/660 Całkiem powalony projekt. Niestety nie mogę odkopać zdjęcia.
W gruncie rzeczy trzyma ciebie tylko wyobraźnia tak jak tego pana co do Simsona Schwalbe wrzucił silnik od Bandita https://www.youtube.com/watch?v=lrLU7e0WCEA
mczmok - 2023-04-01, 08:42
Moim zdaniem na zmianie silnika MZ straci swój charakter i niepowtarzalna frajdę z jazdy.
Osobiście mam drugi motocykl praktycznie od zawsze i jak chce coś innego, zmiany to zmieniam motocykl.
A i tak najbardziej lubię jeździć na MZ i na tym motocyklu spędzam najwięcej czasu.
|
|
|