Identyfikacja części - MZ ts 250 17km / 19km czy cylindry są te same ?
Tomek P - 2019-07-10, 17:44 Temat postu: MZ ts 250 17km / 19km czy cylindry są te same ? Witam na czym polegają różnice MZ TS 250 17 i 19 konna ?
halcik - 2019-07-10, 19:12
Na forum jest info że chodzi o kształt dolotu cylindra, gdzie indziej doczytałem że zmieniła się norma według której jest to wyliczane
Jeżak - 2019-07-10, 22:50
Chyba mówisz o wersji ES 250/2, nie o TS
halcik - 2019-07-11, 06:32
Niby tak, ale może ktoś z racji wymiany cylindrów opisał to na przykładzie TS i stąd te pytanie.
Tomek P - 2019-07-11, 18:47
Moje pytanie dotyczy dokładnie MZ-ki TS 250 i chciałbym się dowiedzieć czy jeżeli taka różnica między 17 / 19 KM występuje to jak to wygląda . Z góry dziękuję za informację.
herrq666 - 2019-07-14, 13:12
TS była tylko 19KM, 17KM to już kombinacje z cylindrami od ES.
mar09 - 2019-07-14, 19:57
Tomek P napisał/a: | Moje pytanie dotyczy dokładnie MZ-ki TS 250 i chciałbym się dowiedzieć czy jeżeli taka różnica między 17 / 19 KM występuje to jak to wygląda |
Przerabiałem temat kilka razy i nie wszystko jest jak to na necie opisane.
W zasadzie 17KM to tylko wczesne Trophy czyli owalny dolot jak to na forum gdzieś wyjaśnione. 19KM to generalnie dolot trapezowy i kilka drobnych lub większych różnic jak różne odlewy. Gdy składali już TS 250 4B początkiem 1973roku... nadal odlewali użebrowanie i ogólny kształt taki sam jak dla TROPHY/ETS (19KM) przy czym tuleja była już z pierścieniem ogniowym gdyż od tego modelu zaczęły się podkładki pod głowice i pomiar szczeliny. Dla starych modeli po prostu pierścień ogniowy był staczany/frezowany, stąd można często można spotkać cylindry z wybitą datą dużo młodszą niż produkcja samego modelu. No i jeszcze jeden szczegół ...w tylnej części czyli od gaźnika pierwsze roczniki TS 250 4B nadal mają nadlane/przedłużone użebrowanie tj w starszych modelach gdzie było ono dla osłony gaźnika. W TS dziwnie to wygląda ale mimo wszystko w pierwszych rocznikach ma prawo się zdarzyć.
Tak samo jak nadlewy na osłonę gaźnika... kształt odlewu dookoła tulei cylindra był ...owalny tj w starszych TROPY/ETS, później już bez nadlewów osłony gaźnika był już okrągły. To nie koniec, gdyż TS 250 miała w sumie 3 a może nawet 4 rodzaje cylindrów... jeszcze gdzieś przed 1980 rokiem weszły gumy tłumiące podobne jak ETZ lecz grubsze i tak samo łączące cylinder z głowicą.
Mimo wszystko kupując cylinder niby do TS może się zdarzyć że NIE będzie pasował... miałem przypadki że wymagał "podniesienia" o ponad 1,2mm gdyż tłok uderzał w głowicę.
rastuch - 2019-07-15, 10:44
http://forum.mz-klub.pl/v...+19km+r%F3znice W TSce w pierwszych cylindrach które gdzies mi przeszły przez łapy także widziałem nadlewy do osłony gaźnika o których to jest pisane wyżej
Tomek P - 2019-07-16, 23:27
Trochę różnic jest , ale ogólnie wszystkie TS-ki 250 to 19 konne silniki , mar09 - ten pierścień ogniowy to wygląda jak by tyleja trochę wystawała około 1mm ? , mam dwa cylindry z rokiem 81 (odlew z rocznikiem) jeden z tym wystającym pierścieniem drugi jest równy , czy głowice są te same ? a różnice niweluje uszczelka aluminiowa ? ( może moje pytania są śmieszne ale mimo mojego długiego stażu z zabytkową motoryzacją dopiero teraz dojrzałem do 2T i to w najlepszym wydaniu jakim są MZ-ki .
mar09 - 2019-07-17, 08:32
Tomek P napisał/a: | czy głowice są te same ? a różnice niweluje uszczelka aluminiowa ? |
Głowicę się różnią, głowica od TS poza użebrowaniem ma także inny promień i wykończenie... posiada "miejsce" ma pierścień ogniowy. Sam kształt i objętość komory spalania powinny być takie same. Pierścień ogniowy wygląda jak kołnierz i wystaje 1-2mm ponad tuleję, jego średnica wewnętrzna zmniejsza się wraz z wymiarem kolejnego szlifu, przy wymiarze N4 jest już bardzo "delikatny", przy N5 w zasadzie już go nie ma...
Głowica TS 250:
Głowica TROPHY/ETS 250:
|
|
|