To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi, części, allegro - opinie - MZ ETZ 251 saxon

Pavel - 2013-01-25, 19:46
Temat postu: Saxon Tour 251 na sprzedaz
Witam.
Otrzymalem propozycje zakupu ETZ-251 Saxon (sam niedawno stalem sie wlascicielem podobnej).
Silnik ma problem ze sprzeglem i pompka Mikuni.
Z pobieznych ogledzin wynika ze stozek sprzegla siedzi ciasno na wale.
Nie mam mozliwosci zrobienia zdjec,wersja ze skretna lampa (mam na mysli zamocowanie lampy w owiewce,ktora przymocowana jest do kierownicy) inna wersja ma rozwiazanie podobne do Trophy.Kolor niebieski metalic.
Cena zakupu zalezna od kursu DKK okolo 1500zl.

http://www.motorcykelgall..._saxon_tour_301

UWAGA LINK JEST POGLADOWY.
PRZEDMIOTOWY MOTOCYKL JEST W STANIE TECHNICZNYM PODOBNYM
DO ZAMIESZCZONEGO W LINKU.

Jesli jest ktos zainteresowany zakupem moge jakos pomoc.
600194231 tylko sms.

motomaciey - 2013-01-25, 20:08

Nikt nie jest wróżką, link pogladowy nic tu nie da. Czekamy na zdjęcia i szczegółowe informacje.
Seba_830 - 2013-01-26, 08:41

Tak jak motomaciey, dawaj zdjęcia.
John - 2013-01-26, 08:53

A co Wy saxona nie widzieliście :?: :razz:

Pavel, jaki przebieg?
I zastanawiam się jaki będzie koszt transportu do PL.

Seba_830 - 2013-01-26, 10:12

Saxon saxonowi nie równy :mrgreen: . A tak na poważnie to w Polsce byle jakaś 250 kosztuje mniej więcej 1500zł więc saxona za taką cenę jak podałeś myślę, że warto.
Pavel - 2013-01-26, 10:47

Witam.
Nie mam w tej chwili mozliwosci zrobienia zdjec,motocykl stoi okolo 200km od mojego miejsca zamieszkania w Danii,w poblizu Aalborg,jest tam filia zakladu mego pracodawcy i
byly pracownik posiada tem motocykl do sprzedania.
przebieg okolo 35000 km i sadze ze jest wiarygodny.Lakier jest oryginalny,ma oczywiscie przetarcia i zadrapania.rocznik 1993,Jest wymontowana pomka dozownik oleju-jezdzil na mieszance,nie dziala sprzeglo,wgiecie na tlumiku na wysokosci amortyzatora.
Posiada dunski Registrierings Atest-ale nie jest zarejestrowany.

Naprawde szkoda zeby tego nie wziac,te ogloszone na Allegro to naprawde (nic nikomu nie ujmujac) nawet nie staly kolo takiej MZ,nie mowiac juz o wersji w jakiej jest wykonany.
Nie mam kasy aby go kupic (tez tu pracuje aby splacac kredyt zaciagniety na budowe),
zaoferowalem pomoc w zakupie ktora widze w ten sposob:Jesli jest ktos zainteresowany i zaryzukuje to moge MZ w imieniu nabywcy zakupic i przywiezc na Swieta Wielkanocne
do Polski na trasie Swiecko-Poznan.Istnieje mozliwosc przewozu dalej po trasie do Rzeszowa i Bochni (mam tam do odbioru 2 silniki stacjonarne,ktore kolekcjonuje)
Dodatkowa gratyfikacja 500zl.
004575644922 po 20 wieczorem,stacjonarny.



Dla porownania -tak wyglada moja Saxonka,opisana powyzej jest naprawde w niewiele rozniacym sie stanie,problem w Danii to korozja.

beduin929 - 2019-08-07, 10:24
Temat postu: MZ ETZ 251 saxon
Mam pewny dylemat . Mianowicie rozglądam się za etz 251 i natrafiłem na etz 251 saxon z 94r.. Tak zastanawiam się nad jakością wykonania tego motocykla , różnicach w częściach. Bo wizualnie to wiadomo. Czy za podobne pieniądze warto kupić saxona czy lepiej "zwykłą" 251?
Wolf - 2019-08-07, 21:24

Saxon ma dozownik i układ ładowania zapłonu PVL w skrócie wszystko w alternatorze raczej się nie psuje chyba że jakieś zwarcie od zewnętrznych czynników, wykonanie wszystko na dobrym poziomie, bak już plastikowy tak samo boczek prawy i błotnik przód, ale jest to dobry plastik nie ma co się przejmować. Co do reszty wykonania to podobnie jak 251.
GRU ETZ 125 - 2019-08-08, 11:29

Witam.

Mam 2 Saxony 251 i 301.
301 FUN teraz się remontuje, ale był na chodzie jak go przytuliłem.
Generalnie wykonanie super, nie odbiega niczym od starszych ETZ.
W 251 mam silnik od ETZ250, więc nie mam tam PVL-a, ale używam zapłonu od CHJanka, w 301 jest PVL prostownik/regulator ale bez elektronicznego zapłonu, więc też muszę coś wykombinować. Instalacja jest lepsza niż w starych MZ, konektory wyższej jakości. Jeżeli twój potencjalny Saxon ma składane podnóżki kierowcy, to też lepiej, bo mniej przenoszą wibracje i się składają, co pomaga jak musisz pchać, a miałem okazję się przekonać. Koła są bardzo fajne, lubię szprychowe, ale z odlewami jest mniej zabawy przy utrzymaniu w dobrej kondycji. Fotel z małą wypustką z przodu też daje radę. Elektroniczny obrotomierz działa stabilniej niż z linką, a oryginalna pompa hamulcowa nie cieknie tak jak często okrągła.
Dozownik oleju, to super sprawa, nie martwisz się o mieszankę i jest bezawaryjny na Japońskiej pompce Mikuni.

Generalnie jak nie masz sentymentu do strszych modeli to polecam.

Pozdrawiam.

mczmok - 2019-08-08, 21:44

Osobiście brał bym Saxona , Alu felgi są mniej kłopotliwe, dozownik zdecydowanie wydłuża żywotność silnika. Ale pod warunkiem że działa... I tutaj polecam jakiś mechanizm jego kontroli 😀
Natomiast co do elektroniki to rozwiązanie DDR jest lepsze poza tym że części dobrane jak do czołgu to co najlepsze oddalone od temperatury, ci wpływa na ich żywotność.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group