To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - Ustawianie poziomu paliwa w BVF 28N1-1 wg. serwisówki

sami - 2019-12-17, 00:30
Temat postu: Ustawianie poziomu paliwa w BVF 28N1-1 wg. serwisówki
Cześć.
Kupiłem zestaw regeneracyjny do gaźnika 28N1-1 oraz pływak (podobno DDR orginał). Niestety pływak wyciągnięty z pudełeczka nie był fabrycznie ustawiony, zatem wziąłem się za ustawianie pozycji pływaka: dolnej 27+1 i górnej 34+1. Ustawiłem, postawiłem w pudełeczku z pleksy, leje paliwo i konsternacja - paliwo za wysoko jakieś 4-5mm. No to ustawiłem wymiar górny i dolny w górnej granicy na 35 i 28, leje paliwo i nadal za wysoko z 3mm. Potem jeszcze zrobiłem kilka prób starając się zachować wymiary z serwisówki, ale max co osiągnąłem to 2mm za wysoki poziom. Ostatecznie zmieniłem kształt blaszki dociskającej zaworek zamykający dopływ na bardziej płaski i wymiar przy którym osiągnąłem poprawny poziom to 29,5mm. Nie miałem zamontowanej obsady dyszy iglicy i mam starą uszczelkę pod dyszą z zaworkiem, tyle z anomalii.

Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów co może być przyczyną? Czy może tak zostać?

Fotki poniżej. Z góry dzięki za rady.

hubert.janowski - 2019-12-17, 08:26
Temat postu: Re: Ustawianie poziomu paliwa w BVF 28N1-1 wg. serwisówki
sami napisał/a:
Cześć.
Kupiłem zestaw regeneracyjny do gaźnika 28N1-1 oraz pływak (podobno DDR orginał). Niestety pływak wyciągnięty z pudełeczka nie był fabrycznie ustawiony, zatem wziąłem się za ustawianie pozycji pływaka: dolnej 27+1 i górnej 34+1. Ustawiłem, postawiłem w pudełeczku z pleksy, leje paliwo i konsternacja - paliwo za wysoko jakieś 4-5mm. No to ustawiłem wymiar górny i dolny w górnej granicy na 35 i 28, leje paliwo i nadal za wysoko z 3mm. Potem jeszcze zrobiłem kilka prób starając się zachować wymiary z serwisówki, ale max co osiągnąłem to 2mm za wysoki poziom. Ostatecznie zmieniłem kształt blaszki dociskającej zaworek zamykający dopływ na bardziej płaski i wymiar przy którym osiągnąłem poprawny poziom to 29,5mm. Nie miałem zamontowanej obsady dyszy iglicy i mam starą uszczelkę pod dyszą z zaworkiem, tyle z anomalii.

Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów co może być przyczyną? Czy może tak zostać?

Fotki poniżej. Z góry dzięki za rady.


to wszystko zależy od pływaka jedne tak drugie tak wykonane niestety. u mnie było to samo w 24n2-2. ustawiłem według serwisówki i było żle więc ustawiłem metodą podginania pływaka

mar09 - 2019-12-17, 08:26

Jeśli masz już odpowiedni poziom to może tak zostać. Nie patrz na suche dane z książek, ja nigdy nie stosowałem wymiarów dla pływaków, gdyż te zawsze już były doginane i przeginane. Liczy się tylko poziom paliwa w komorze i droga pływaka, jak pamiętam min. 6-7mm.

sami napisał/a:
Ostatecznie zmieniłem kształt blaszki dociskającej zaworek zamykający dopływ na bardziej płaski


Nie powinieneś tego robić chyba że wcześniej była źle dogięta, może to wpłynąć na przepływ. Regulację przeprowadza się doginając/odginając RAMIONA pływaka.

sami - 2019-12-17, 19:10

Dzięki za odpowiedzi. Podejmę jeszcze jedną próbę z pływakiem od ETZ/TS, bardzo podobny jest. Może się pozytywnie zaskoczę. Znalazłem też odpowiednią podkładkę fibrową 1,5mm, więc dysza z zaworkiem będzie bardziej wystawać. Dam znać co mi wyszło.
sami - 2019-12-22, 16:58

Udało się ustawić prawidłowy poziom z pływakiem od ETZ/TS. Bez ingerencji w kształt ramion pływaków i kształt blaszki dociskającej zaworek, a jedynie w jego pozycję celem regulacji wymiaru 27+1. Okazało się, że grubość podkładki fibrowej pod korpus zaworu iglicy pływaka ma tu duże znaczenie. W serwisówce wymagają, żeby podkładka miała 1,5mm i taką musiałem sobie dorobić, bo nie szło kupić w Poznaniu. Kupiłem w markecie zestaw naprawczy do kranów za 3 zł, gdzie m.in. była taka trochę większa podkładka fibrowa i musiałem ją trochę stoczyć z zewnątrz do 14mm i wewnątrz do 10mm. Wyszło mi, że trzeba ustawić bliżej wymiaru 28mm, bo przy 27mm poziom jest trochę za wysoki. Na krytyczną uwagę zasługuje fakt, iż w zestawie naprawczym gaźnika 28N1-1 grubości podkładek i uszczelek nie są prawidłowe, dodając do tego wysoką cenę zestawu ~120zł - całość zakrawa na kpinę. Ktoś kto złoży gaźnik na takim zestawie bez dokładnego sprawdzenia poziomu paliwa będzie miał za wysoki poziom paliwa w komorze.
rastuch - 2019-12-24, 19:35

Współczesne zestawy naprawcze niby DDR (a raczej China)są kiepskie.
Mi nie udało się w bvf ustawić poprawnego spalania na "nowym zestawie" o którym piszesz ( z tym ze do 28 1-3. Po mimo dokładnego ustawienia poziomu paliwa mieszanka byla wciąż za bogata.
iglica max w dół i dysza wolnych przewiercona na 30 wciąż kiepsko. Koniec końców zrezygnowałem. podejrzewam iz zmniejszenie dyszy iglicowej czy tez zastosowanie grubszej iglicy rozwiązało by problem w mym przypadku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group