To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - 251 z gaźnikiem 30n3-1 kopci brak wolnych.

grzeebcio - 2020-04-28, 10:51
Temat postu: 251 z gaźnikiem 30n3-1 kopci brak wolnych.
Witam, zostałem posiadaczem mz etz 251 zrobiłem kapitalke ale nie mogę z nią dojść do ładu. Pali za każdym razem od strzała. Jedyny problem to okropny dym za nią. Paliwo świeże dobra mieszanka. Nie wiem co może być nie tak. To znaczy podejrzewam gaźnik lub simering któryś może źle siadł lub był felerny.
Jeśli chodzi o gaźnik to od strony filtra powietrza mamy 3 otwory na dole. Środkowy z nich jest ślepy? Gdy dmuchnę tam powietrzem nic nie leci. Dodam, że wolne obroty są tylko po podciągnięciu linką a brak reakcji na śrubę regulacyjną. Poziom paliwa ok.
Może macie pomysły co jeszcze mogę sprawdzić ?

halcik - 2020-04-28, 11:05

Jeśli nie reaguje na kręcenie śrubą to weź go na stół i przeczyść, sprawdź przy okazji stan gumki na ssaniu i blokowanie tej drogi. Nie piszesz nic o gaźniku, ale warto w nim ustawić poziom paliwa, zweryfikować działanie zaworu zasilającego gaźnik, zweryfikować drożność dysz i kanałów. Na koniec instalacja i regulacja na silniku. To trzeba zrobić na samym początku jeśli nie znasz historii tego egzemplarza i jeszcze do niego nie zaglądałeś.

Kolejnym warunkiem jest poprawnie ustawiony zapłon.

Na koniec zostawiłem jedną uwagę, zalany wydech potrafi kopcić przez jakiś czas, np 10 - 20 km, dlatego wybierz się na jakąś przejażdżkę gdzie nie będziesz gasił silnika właśnie na takim dystansie, ale zrób to dopiero jak gaźnik zacznie prawidłowo reagować i wstępnie go wyregulujesz.
Po takiej podróży świeca powinna zacząć się już oczyszczać z nagaru i przybrać kolor kawy z mlekiem. W tym momencie możesz też zweryfikować, czy problemem jest wydech, czy jednak coś innego. Jeśli świeca będzie wyglądała ok, to musisz się uzbroić w cierpliwość i wypalić na jakiejś drodze to co zalega w tłumiku, a jak świeca dalej będzie czarna to zostaje zubożenie mieszanki i kolejne testy.

grzeebcio - 2020-04-28, 22:01

Jak to nic nie piszę o gaźniku?
Podmieniłem gaźnik z 250 i jest wszystko ok. Czy możliwe że aż tak jest uszkodzony pierwotny gaźnik, wszystko wymyte i wyczyszczone, dysze nowe, jak już mówiłem poziom paliwa ustawiony. Jedynie ten środkowy kanał mnie zastanawia. Zauważyłem że gaźnik z 250 ciasno wszedł w dolot, może tamten brał lewe powietrze ?

ETZ_PRORIDER - 2020-04-28, 22:21

Do gaźnika 30N3-1 ciężko trafić odpowiednią iglicę. Zamienniki są za cie kie i ciężko ustawić taki gaźnik z tą iglicą. Zalewa silnik i dużo pali przez to.
grzeebcio - 2020-04-29, 11:53

z tego co sprawdzałem to iglica nawet ustawiona tak żeby wchodziła najgłebiej jak się da do gaźnika to nie zamyka otworu dyszy. najgorsze jest to że nie mam oryginału do porównania, ani też wcześniej nie miałem tej marki.
Krystian052zte - 2020-04-29, 12:38

sprawdź czy na ssaniu dzieje się inaczej wtedy stwierdzisz czy problem leży po stronie gaźnika
grzeebcio - 2020-04-29, 12:57

na ssanie reaguje odpowiednio czyli na ciepłym silniku się zalewa.
MarcinOS.W - 2020-04-29, 21:16

Iglica powinna być na środkowym rowku chyba że jest na dotarciu to 2 od dołu
grzeebcio - 2020-05-01, 16:53

próbowałem każdej opcji
pelkakox - 2020-05-01, 19:06

Mówisz, że gaźnik luźno wchodzi w króciec. Jak masz to zmontowane to weź plaka i psikaj w okolice króćca i zobacz czy silnik nie reaguje - jak tak to łapie lewe. Wtedy albo szukasz drugiego króćca albo owijasz puszką po piwie i w środek dajesz simmering.

Co do dymienia, to ja już dwa razy zmieniałem simmering od strony sprzęgła i mz dalej kopci. Mam nową rurę więc o wypalaniu nie ma mowy. Rozgrzej dobrze mz i wtedy sprawdź jak kopci - u mnie po rozgrzaniu jest znacznie lepiej, a oglądając na yt filmy inne ety też tak kopcą na zimnym.

halcik - 2020-05-01, 20:57

Zamiast puszki łatwiej wziąść z kuchni folie aluminiowa. Ewentualnie wytłumaczyć żonie że pusta puszka też jest potrzebna, ale folie i tak niech przyniesie.
Adam - 2020-05-02, 15:53

Co do wolnych obrotów to na tym gaźniku 30N3-1 ustawić je to masakra. Wg mnie ewidentnie masz coś z gaźnikiem. U mnie jest podobnie, obrotów nie mogę ustawić, świeca czarna, w czasie jazdy też widzę lekką smugę z rury wydechowej. Wymieniłem uszczelniacze, sprawdziłem wszystkie połączenia pod kątem ewentualnego łapania lewego powietrza, kombinowałem na różne sposoby z ustawieniami gaźnika i iglicy, rezultat mierny. Gdzieś tam słyszałem, że filtry powietrza mogą być do kitu i dlatego do gaźnika nie leci właściwa ilość powietrza, stąd za bogata mieszanka i problemy z ustawieniem gaźnika. Zapytam : może to być? Miał ktoś takie doświadczenie? Od razu proszę o wybaczenie bo jestem laikiem właściwie i mogę pisać głupoty z własnej niewiedzy.
Bajbus16 - 2020-05-03, 00:11

Z Twojego opisu wnioskuję, że masz problem z dyszą główną, lub gumką ssania. Na pewno gaźnik przeszedł już swoją drogę i jest wysłużony. Wszystkie luzy przepustnicy jak i iglicy są zbyt duże i dlatego podawana jest zbyt duża ilość paliwa. Zatem, jeśli mogę coś Ci proponować to zmniejszenie światła dyszy głównej. Ja robiłem to tak. po wykręceniu w otwór dyszy wkładałem dwa, lub trzy cieniutkie druciki pozyskane z przewodu elektrycznego. Druciki te należy dobrze zabezpieczyć, aby nie wypadły zawijając końcówki z obu stron. Po takim zabiegu, będziesz mógł sprawdzić działanie silnika wykręcając świecę. Myślę, że już po krótkim czasie będzie miała właściwy kolor i resztę parametrów gaźnika da się swobodnie ustawić. Drugą przyczyną, może być niewłaściwy poziom paliwa w komorze pływakowej.
ETZ_PRORIDER - 2020-05-03, 10:33

Bajbus16 Z tym drucikiem to nie głupie, robiono tak w latach 70 i 80 w żukach warszawach i nysach. Sprawdzało się tam, to pewnie i pomoże tutaj, choć dysze są dostępne od ręki wymiar co 0.05.
MarcinOS.W - 2020-05-03, 11:33

Sprawdź i najlepiej wymień uszczelke komory pływakowej, miałem kiedyś taki problem że paliwo wyciekało tą właśnie uszczelką, a motocykl się zalewał. Nie wiem jak na to wpływała uszczelka ale po wymianie na nową problem ustąpił
Adam - 2020-05-03, 16:22

Te uszczelki komory pływakowej znajdujące się w sprzedaży są zrobione z gumy, są szersze i nie pasują do tego gaźnika. U mnie uszczelka faktycznie może być do niczego bo gaźnik "się poci". I nadmiar paliwa potrafi wypłynąć jak postawię moto na stopce. Pogoda nie sprzyja a miałem zamiar solidnie rozgrzać silnik i wziąć się znów do ustawiania gaźnika ( chociaż to za duże słowo przy moim stanie wiedzy na temat ustawiania gaźnika). Niby robię tak jak instrukcja pisze i film instruktażowy pokazuje ale to być może działa przy nowym gaźniku a nie przy trochę już zużytym, jak to jest w moim przypadku.
Bajbus, u mnie dysza główna 130 i zapinka na środku iglicy. Tak jak pisałem świeca czarna. Natomiast wolnych obrotów nie można ustawić, "kręcenie" śrubą nie daje żadnych rezultatów, w zasadzie można ją całkowicie wykręcić lub wkręcić do oporu bez żadnej konsekwencji.

ETZ_PRORIDER - 2020-05-03, 19:40

A schodząc z obrotów jest rozbiegana czy pracuje "ciężko" i "słychać każdy suw"? Dobrze jakbyś nagrał film z tego co się dzieje.
MarcinOS.W - 2020-05-03, 20:23

Adam, uszczelki faktycznie są zrobione z gumy i pasują tylko na "pierwszym montażu" potem się rozciągają od paliwa, ale bądź co bądź narazie jest szczelna u mnie choć to jest tylko kwestia czasu aż się rozpadnie wtedy chyba zamówię takie coś i dotne LINK
uszczelnij komorę pływakową, a dopiero potem weź się za regulacje, może to właśnie wina tej uszczelki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group