Motocykle inne - Wsk 125 jaki wał do jakiego modelu ?
Mario-150 - 2020-06-04, 17:56 Temat postu: Wsk 125 jaki wał do jakiego modelu ? Witam,
Sprawa niby prosta lecz nie do końca , remontuje wsk 125 i znalazłem w internetach 3 typy korbowodów różniących sie srednicą dolnego czopu, do wyboru mamy: 21.2 , 20.9 , 22 .
Wsk to M06B3 z roku 85 , który więc korbowód powinienem powinien być zamontowany tam oryginalnie ?
Seba_830 - 2020-06-04, 22:52
W tym roczniku powinien być czop o średnicy 22 mm, z łożyskiem igiełkowym, jednorzędowym.
Mario-150 - 2020-06-05, 07:56
Dzięki
U mnie jest łożysko 3 rzędowe , i korbowód z napisem 14HG ZMD , otwór na górną tuleje sworznia 15mm .
Więc jaki wymiar powinien mieć dolny czop ? Jeśli wał jest w stanie umożliwiającym regeneracje to regenerować czy szukać takiego z czopem 22mm ?
halcik - 2020-06-05, 11:33
Mario chyba źle zadałeś pytanie. Chodziło Ci pewnie jaki wał można włożyć w kartery do wsk 125 z roku 85. Odpowiedź będzie że każdy z górną główką na gotowo fi 13. To że są różne wymiary na dole nie zmienia w tych silnikach absolutnie nic. Pomijam tu stare wały o innym wykonaniu przeciwwag i wały z cienką korbą.
A teraz drugie pytanie, na forum poświęconym wsk można doczytać, że polecane są wały Duells i tak samo ich korbowody. Jest jedno ale. Kilku osobą blachy boczne w tych wałach spadły. Więc jeśli nie masz czego ratować, np masz uszkodzony otwór pod klin, przesunięty czop, łożyska luźno latają po czopie to kup Duells, jeśli wszystko z Twoim wałem oprócz luzu jest ok, to wystarczy regeneracja na korbie Duells.
Mario-150 - 2020-06-05, 11:41
Czyli dalej nie wiem nic po za tym , że oryginalnie wsk z roku 85 powinna miec dolny sworzen 22
Ja mam tak : 3 rzedy lozyska w stopie korbowodu , napis 14 hg na korbie , i mnie interesuje z czego ten wał jest . Może jakaś shl czy cos bo dziadek tez posiadał. I o co chodzi z ta cienką korbą?
Seba_830 - 2020-06-05, 12:08
Jeśli sworzeń jest 13 mm, to masz zwykły wał wueskowy, tylko w
we wcześniejszej wersji.
Zmiana szerokości korbowodu, była spowodowana prawdopodobnie tym, że zmienił się stop, z którego ją robiono. Wąskie korbowody są z gatunku 14 hg, a szerokie z 16 hg
Zwróć uwagę również na cylinder, bo te pod szeroki korbowód mają dodatkowe wycięcia w tuleji. Szerokiego korbowodu, do cylindra pod wąski, bez przeróbki nie wsadzisz.
ETZ_PRORIDER - 2020-06-05, 12:15
A cała przeróbka polega tylko na nacięciu tuleji cylindra w 2 miejscach na szerokość korby i na wysokość 10mm.
Mario-150 - 2020-06-05, 12:23
Seba , mam gdzies w gratach wal z korba na ktorej pisze 20 hg
No ale dalej nie wiem czy kupic korbe z sworzniem 20.9 czy 21.2. Chyba juz posciagam te blachy i sprawdze
ETZ_PRORIDER - 2020-06-05, 13:16
Najpierw powinieneś zdjąć blachy i wtedy zadawać pytania. Myślałem że to już sprawdziłeś.
Mario-150 - 2020-06-05, 13:40
Nie chciałem ściągać blach ponieważ bałem sie , że je zniszczę.
Na chwile obecną po pomiarach mam albo 20.9 albo 21.2 . Bardziej sie ku 20.9 skłaniam.
Czy po tym zdjęciu można stwierdzić jaki korbowód powinienem zakupić ?
wał 1
ETZ_PRORIDER - 2020-06-05, 15:47
I tak trzeba je wywalić na śmietnik przy regeneracji wału. Nie wiedziałeś o tym?
Seba_830 - 2020-06-05, 16:40
Jeśli wał ze zdjęcia ma trzyrzędowe łożysko, to średnica czopa wynosi 21,2.
Mario-150 - 2020-06-05, 16:46
Cytat: | I tak trzeba je wywalić na śmietnik przy regeneracji wału. Nie wiedziałeś o tym? |
Koleś co robi wały w mojej okolicy wykorzystuje te same blachy jesli nie są poniszczone , nadaje im kształt na prasie i zaklepuje.
Cytat: | Jeśli wał ze zdjęcia ma trzy rzędowe łożysko, to średnica czopa wynosi 21,2. |
O taką odpowiedź mi chodziło Czyli pochodzi on tak jak pisałeś ze starszych wsk?
Seba_830 - 2020-06-05, 23:55
Twój wał ma już szeroką korbę, ale jeszcze stary typ łożyska. Nie wiem w jakich latach produkcji był montowany, mam wueskę z 1967 roku i jest tam jeszcze wąska korba, także ten Twój musi być z nowszego rocznika.
|
|
|