To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - ETZ 250 gaśnie po kilku minutach

jammm - 2020-06-07, 17:12
Temat postu: ETZ 250 gaśnie po kilku minutach
Dzień dobry.
Jak w temacie ETZ odpala tylko po długim postoju, silnik pracuje jakieś 5-10 mitut prawidłowo następnie stopniowo słabnie traci wolne obroty, gaśnie i nie daje sie uruchomić, aż solidnie ostygnie. Po tych kilku minutach cylinder jest tak nagrzany, ze nie mogę nawet zbliżyć ręki do niego.
ETZ ma przejechane od remontu ok. 7000 km właściwie bez dotykania.
Wyczyściłem porządnie gaźnik(BFV 30n3-1), sprawdziłem poziom paliwa (prawidłowy), założyłem inny wirnik i krzywke, bo poprzednia mogła mieć minimalne bicie. Nie pomogło, to samo. Zamontowałem w końcu CDI od pana Raxo to samo.
Podejrzewam pęknięte pierścienie, ale chciałem sie poradzić zanim zdejme cylinder, może ktoś miał podobny problem.

Wolf - 2020-06-07, 21:58

Cewka mogła paść.
ETZ_PRORIDER - 2020-06-07, 22:01

Najprościej to odkręć kolanko i spójrz przez okno wydechowe, czy pierścienie na miejscu i czy na tłoku nie ma rys itp. Jak w 150-tce mi rozwaliło pierścienie to dało się jechać ale była bardzo słaba i również strasznie się grzała i do tego nie trzymała wolnych obrotów co było normalne w tym przypadku bo nie było odpowiedniego ciśnienia sprężania.
Wolf - 2020-06-09, 10:24

A na świecy nie masz za ubogiego spalania ? jeśli tak to zwiększ dawkę na iglicy, zwiększy chłodzenie układu.
jammm - 2020-06-09, 22:10

Ogladałem dzisiaj tłok i pierścienie(wyglądają OK) przez wydech. Ale na łączeniu kolana z tłumikiem znalazłem dość dużo brązowego oleju(używam czerwonego Orlena), świeca jest czarna, myślałem że dlatego, że pracuje tylko pare minut, ale za motorem podłoga w garażu jest w tłuste kropki.Czy to być może uszczelniacz od sprzęgła? Jeśli tak to dlaczego sie tak szybko grzeje?
tomek@1966 - 2020-06-10, 09:47

Nie lubię się wtrącać ale spróbuj odpalić z odkręconym korkiem paliwa.
kiedyś przywiozłem se fajny korek ale mz gasła po przejechaniu km,po odkręceniu korka było słychać charakterystyczny dźwięk zasysania powietrza.

tomek@1966 - 2020-06-10, 09:48

Miałem zatkany odpowietrznik w korku.
elektryk111 - 2020-06-10, 19:07

Dużo za wczesny zapłon+uboga mieszanka i temperatura rośnie a w efekcie tłok puchnie i silnik słabnie.Może taki kierunek poszukiwań obrać?
=

jammm - 2020-06-10, 22:34

Głupiej powoli. Do wtorku przerwa, na spotem wszystko po kolei jeszcze raz przepatrze. Dam znać jak coś wylezie. Dzięki za sugestie.
jammm - 2020-06-22, 06:21

Problem rozwiązany. Przy składaniu gaźnika po czyszczeniu komorę pływakowa uszczelnień sylikonem bo uszczelka trochę skrachciala .Zapełniły się dysze i stąd nadmierne nagrzewanie i większości kłopotów.Dziekuje za pomoc


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group