To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Przedszkole - TS 150. BVF 24 N1-1

dantoma - 2020-07-04, 16:37
Temat postu: TS 150. BVF 24 N1-1
Hej!,
Już 2 miesiące po robocie- z tym, że pogody były liche- mało jazd.
Robota niemal zakończona. (http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=40636)
Kupiłem 4 przetwornice Step-Up na prąd 2A. Po jednej zasilają pozycję przednią, pozycję tylną i stop. Czwarta jest do kierunkowskazów. Nowy przerywacz kierunkowskazów, przekaźnik z diodami do żaróweczki czerwonej ładowania.
Nie miga mi ta czerwona na ładującym akumulatorze i włączonym kierunku (miga, gdy silnik nie pracuje...). Idzie wytrzymać.
Zostawiłem stary regulator prądowy (mechaniczny). Dałem przekaźniki od przełącznika świateł- aby prąd nie płynął przez przełącznik świateł. Zmiany są całkowicie odwracalne- na konektorach wypinam przetwornice, wkładam żarówki i jest kompletny oryginał.
Poza LED-ami na kierunki i światła pozycyjne i stop, oraz przekaźnikami do światła głównego- wszystko w oryginale.

Pytanie z innej beczki.
Słabo mi się zbiera z dołu. Zapłon jest ustawiony dobrze, przerwa też. Szkopuł w tym BVF 24N1-1. Nie ma on śrubki zderzakowej do oparcia przepustnicy. Wisi ona na lince, a obroty zależą od naciągu linki- maleją do wyłączenia silnika w skręcie w lewo, jest ponad 2000 rpm przy skręceniu w prawo.

Macie jakieś proste patenty aby to ustatkować? Bez oparcia przepustnicy (dla zluzowania linki) nie idzie dobrze wyregulować wolnych obrotów. Na pewno gaźnika nie będę wiercił i gwintował dla wstawienia ukośnej śrubki zderzakowej. Jest na to jakiś prosty patent?

dantoma - 2021-03-18, 12:26

Witam,
Ciąg dalszy gaźnika.
Mam PWK 24.
Kolega ma mi dorobić króciec i końcówkę do gumy filtra powietrza. Okaże się, czy da radę zrobić tak, aby obyło się bez gumy, czy też nie da rady i będzie wszystko na opaskach. Czy poza odwzorowaniem przy stopie (do przykręcenia do cylindra) są ważne jeszcze jakieś inne sprawy dla mechanika obróbki skrawaniem??

Jeśłi można prosić jeszcze o pomoc to:
Jaka powinna być długość linki i pancerza do przepustnicy i do ssania w PWK 24?

Pozdrawiam i dziękuję.

dantoma - 2021-03-26, 13:09
Temat postu: Popatrzcie jak wygląda króciec i redukcja do PWK 24
Pochwalę kolegę!.
Popatrzcie jak fachowiec od obróbki skrawaniem potrafi dorobić króciec i redukcję do gaźnika PWK 24, aby pasował do TS 150.
Obiecał mi jeszcze zfrezowanie kołnierza aby wlot gaźnika był te 0,5 cm niżej- obecnie jest nieco przegięte doprowadzenie powietrze z filtra. Wszystko bez użycia jakichkolwiek łączówek gumowych!.

ETZ_PRORIDER - 2021-03-26, 13:36

Przekombinowane.
Można to zrobić prościej. Dziś mój PWK do ETZ 150 pojechał do mojego tokarza, żeby tak właśnie przerobił. Jestem po pierwszych testach tego gaźnika tak w ETZ 250 jak i w ETZ 150. NA PWK32 zrobiłem około 100km w 2 dni, spora poprawa góry, elastyczność lepsza i regulacja bezproblemowa.

dantoma - 2021-03-26, 15:37

Można wiedzieć, co zmieniałeś w ustawieniach (poza to, co przyszło w wykonaniu fabrycznym) w PWK 32? Zamierzam robić próby i jazdy porównawcze w ciągu gdzieś tygodnia. Pytanie mogę ponowić dla PWK 24 dla TS 150.
Z tego co wiem, to w modelu 32 daje się większą dyszę z zestawu. W modelu 24 chyba się nic nie zmienia- i tak jest bogato.

ETZ_PRORIDER - 2021-03-26, 19:32

Na razie nic poza dyszą główną.
dantoma - 2021-03-27, 07:41

Można wiedzieć na jaką? Igła w środkowym położeniu?
Wolf - 2021-03-27, 08:02

dantoma , dysze i ustawienie iglicy nie są uniwersalne do każdego silnika. Masz dużą wiedzę i powinieneś o tym wiedzieć, że do każdego silnika ustawia się indywidualnie. Zwłaszcza, że twój silnik jest zużyty i może być tak że będzie potrzebował dodatkowe dysze z poza zestawu.
dantoma - 2021-03-27, 11:13

Moja wiedza jest teoretyczna. Próbowałem na oryginalnym osprzęcie różnych ustawień igły czy regulacji śruby wolnych obrotów. Od Jawki, przez WSK B3 i obie MZ. Te zalecane fabrycznie są zasadniczo najlepsze. Ja ustawiłałem igłę na górnym zalecanym poziomie. Niższe położenia były dobre w razie pracy na wysokich obrotach. A ja daję takowe tylko w razie przygazówek na III biegu. Tak do pierwszego bieguna momentu (ok. 3500 rpm) daję mieszankę ciut bogatszą.
Ale- podkreślam- to na osprzęcie oryginalnym. PWK to gaźnik nieoryginalny. Stąd zapytania. Jeśłi nie chcesz pomóc- to coż, nic na to nie poradzę. Pozdrawiam.

dantoma - 2021-03-27, 11:15

Jeszcze tylko spytam- szczelina na pierścieniach powinna wynosić 0,3 mm? Jaka jest tolerancja od silnika nowego do silnika mającego trochę w kościach? Od ilu do ilu mm?? Pozdrawiam.
dantoma - 2021-04-10, 20:27

Witam,
Czy uszczelka do komory pływakowej gaźnika BVF 24 (TS 150) jest taka sama jak dla BVF 256 (ETZ 150)?

ETZ_PRORIDER - 2021-04-10, 21:34

Cytat:
BVF 256

??? Czy ja nie wiem o jakimś gaźniku z Berlinskiej fabryki gaźników?

I tak zapytam z ciekawości, jak się spisuje PWK? U mnie bajecznie. Tak w ETZ 150 jak i w ETZ 250. Zyskały na prędkości maksymalnej, elastyczności i przyspieszeniu.

dantoma - 2021-04-11, 08:55

:mrgreen: Miałem na myśli gaźnik o przelocie 26. Z ETZ 150. Wczoraj się załamałem, że w tak prozaicznych rzeczach jak uszczelka pod króciec ssacy może być nie do załatwienia. Na Nowolipkach 15 (Warszawa) kupiłem po 2 uszczelki. Te pod BVF 24 po podpiłowaniu się jeszcze nadadzą, te od gaźnika BVF 30 mają otwory tak rozmieszczone, że nie idzie ich wykorzystać. Zatem nie powiem jaka jazda- nie jeździłem, nie zmontowane. Poza tym będę robił pomiary takie nazwijmy ilościowe. Osiągnięcie czasów przy przyśpieszaniu, i szybkości max na drodze. Wpierw na oryginalnym, później na PWK.
Na zdjęciach widać, jak kolega zrobił mocowanie. Odlew gaźnika obrobił na tokarce, dorobił ciasno spasowaną tulejkę z fazą i na prasie wcisnął. Do króćca wchodzi b.ciasno. Zostawiam te zdjęcia, aby ktoś inny mógł podpatrzeć pomysł.
Prośba o podpowiedź- czy taśma teflonowa hydrauliczna nadaje się do owinięcia i uszczelnienia PWK 32 w króćcu? Króciec jak podałem wyzej musiał być przetoczony do kształtu walca i stary gaźnik ma teraz za luźno w gnieździe. Zamierzam tak zrobić.
Poza tym. W mojej ETZ (z osłonami) jest b.ciasny dostęp do króćca silnika. Po odkręceniu (pierwszy raz) okazało się, że uszczelka pod króćcem na długości ok 2 cm poszła w cholerę. Wszystko wskazuje na to, że została w czasie przeszłym nieokreślonym wessana do silnika. I szło tamtędy lewe powietrze. Poza tym powietrze nieoczyszczone. Stąd spadek osiągów- niezależnie od zużycia gładzi.
Na dziś potrzebuję pilnie informacji, czy https://allegro.pl/oferta/mz-etz-150-uszczelka-komory-plywaka-gaznika-6883586375 nada się pod PWK 24, a https://allegro.pl/oferta/mz-etz-150-uszczelka-komory-plywaka-gaznika-6883586375 pod PWK 30. U tego dostawcy zamówiłem linki, bo będą wymagały modyfikacji. Zakończenia linek nie wchodzą w elementy przepustnic. Abym się nie mordował w niedalekiej przyszłości - jakaś wskazówka, aby nie schrzanić nowych linek?
Poza tym aktualne pytanie o szczelinę na pierścieniach w cylindrze. Graniczna wartość to 0,3 mm?
Jak zatem widać- działam w temacie. Więcej tu grzebania niż jazdy, ale czasu mam dużo.
Pozdrawiam.

ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 11:05

Trochę przesadziłeś z toczeniem 32. Wystarczyło lekko objechać papierem piwresz rant i wchodzi na ciasno w króciec i się trzyma jak nalezy. Taśmą może nie zdać egzaminu. Końcówki linek wchodzą w przepustnice ale nie w tłoczki ssania. Wystarczy skrócić końcówkę o 1-2mm w zależności od partii linek.
dantoma - 2021-04-11, 13:59

Obtoczenie końcówki gaźnika do króćca ssącego miało tą dobrą stronę, że tulejka wciśnięta na prasie ma większą długość niż końcówka z odlewu. ponieważ ta część przez króciec trzyma gaźnik - lepiej jest, gdy jest dłuższa. Wadą jest b. ciasny montaż. Ledwo to próbnie zmontowałem. Linki zamówiłem na Allegro- łącznie z uszczelkami. Podpiłowanie końcówek to nie problem. Istotniejsza jest długość linek- ściślej długość wolnego końca- czy da radę wyregulować. Na razie czekają mnie jazdy próbne. Pomierzenie osiągów i przepalenie tłumika. Kupiłem preparat do wypalania sadzy, mam zamiar wsypać do nagrzanego jazdą tłumika do od strony komory rozprężnej. Przy jeżdzie na pełnym gazie powinno przepalić. Gdyby uszczelki pod króciec pasowały to dziś byłaby już jazda. Dookoła mnie tylko gwizd ścigaczy co chwila.
ps. Co to jest za wersja 250A ?? Czym się różni od 250? Moja 250 jest e- zapłon elektroniczny.

ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 15:18

Linka gazu pasuje tak samo do ETZ 150 jak i etz 250/251 bez przeróbek. Linkę Ssania trzeba przerabiać jeśli nie przerobisz sobie setu ssania na regulacje. U siebie poprzerabiałem i nie muszę nic z linkami robić.
ETZ_PRORIDER - 2021-04-11, 19:31

A co do modelu ETZ 250A to masz tutaj.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group