To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Mechanika - Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)

Gieniu - 2007-11-21, 18:11

nie chce sie wkręcać na wysokie obroty...kolega kiedyś opisywał że ta duża śrubka jest od powietrza a mała od obrotów...u mnie jest odwrotnie.. i w ogóle mocno kopci
Misio127 - 2008-01-18, 12:24

a macie może schemat gaźnika 30n3-1?? Ponieważ nigdzie nie znalazłem takiego a jak ściągnąłem książkę napraw do etz250 to tam jest tylko ten starszy typ.
Grzelazny - 2008-04-12, 22:19

Witam
Powtórzę pytanie kolegi, gdyż opis jest niedokładny.

Jaki powinien być poziom paliwa w gaźniku przy zamkniętym zaworze? ? ? ?
Czy wartość liczymy od poziomu uszczelki łączącej dolną miskę gaźnika a jego centralną częścią?

[ Dodano: 2008-04-12, 22:22 ]
Dodam jeszcze, że gaźnik po zamontowaniu jest pochylony i tu kolejne pytanie czy ten poziom paliwa ma być liczony przy zamontowanym gaźniku ustawionym w pozycji poziomej ?

Qba - 2008-04-12, 23:42

Schematu gaźnika 30 n3 nigdzie nie widziałem, w sumie to on nie jest potrzebny.
Grzelazny, zobacz na pierwszą stronę jest podany poziom jak wół. Mierzy się bez uszczelki oczywiście na jej przyldze. Gaźnik jest zamontowany ale dysza główna jest prawie w połowie komory pływakowej czyli poziom się nie zmienia przy małych przechyłach. Odwracasz gaźnik dup* do góry, mierzysz/ustawiasz i tyla.

Grzelazny - 2008-04-13, 21:04

No jest podana wysokość jak dla woła... ale zaznaczona jest tam wysokość podstawy pływaka a nie wysokość paliwa dlatego się pytałem :] , a wyporności nieskończonej to ona nie ma ;)
No nic przyjmie się te 28 mm.
A jeszcze jedno pytanko, bo ponad 5,5 tysiąca obrotów etz potrafi się zadławić i strzelić z rury a i prędkość motocykla nie przekracza 105 km/h jaką przyczynę obstawiacie?

Qba - 2008-04-13, 23:47

Bo poziom paliwa to umowny termin ustawia się pływak jak na rysunku, nie mierzy się lustra paliwa.

Sprawdź zapłon i cały układ zapłonowy a dokładnie świecę, miałem podobnie, jedzie buu łup w wydech i jedzie i w kółko, wywaliłem świecę i jest git. A prędkość max jest uzależniona od b wielu czynników, jest gdzieś temat niska prędkość maksymalna, możesz mieć inną zębatkę zdawczą (np 19z) i będzie podobnie.

Grzelazny - 2008-04-16, 14:37

Właśnie sprawdziłem te 26mm i motocykl wcale nie odpala!
Ten umowny poziom paliwa hehe dobre właśnie to jest najważniejsza sprawa!!!
Od dokładnego poziomu paliwa zależy dawka mieszana w gaźniku.
Ja miałem jakieś 13 mm poniżej górnej krawędzi miski paliwowej to chodził.

Pływak może być odgięty o przez poprzedniego właściciela albo podczas transportu do sklepu, dlatego tym parametrem raczej bym się nie sugerował.

Prawidłowy poziom paliwa w gaźniku jest istotniejszy nawet od numerku ustawionego ząbka na iglicy.

Jeśli ktoś wie jaki jest dokładny nominalny poziom paliwa, to proszę o poradę. :grin:

Qba - 2008-04-16, 15:10

Ale "ilość" odgiętego pływaka ma wpływ na poziom paliwa. To chyba logiczne. Bo pływak steruje kiedy ma otworzyć zawór iglicowy a kiedy zamknąć. Zakładając że wszystkie pływaki mają identyczną wyporność to ustawiając 28-35mm na pływaku, każdy powinien mieć identyczny poziom lustra paliwa w komorze.
Zawsze poziom paliwa jest tak podawany, w instrukcjach samochodowych do gaźników jest identycznie, dane te muszą uwzględniać zatopienie pływaka i są tak podane żeby było dobrze. Ja w swojej sprawdzałem i mam dokładnie tak jak jest na rysunku i wszystko działa jak należy.

BeerfaN - 2008-04-18, 14:04

Ja robię tak, że sprawdzam kiedy pływak zamyka przepływ paliwa i doginam tak, aby było to 28mm (30n3-1). Z kolei ten dolny poziom to tak naprawdę musi być tyle, by pływak nie tłukł o miskę na dole i już.
Qba - 2008-06-17, 17:42

Kilka razy zdarzyło się ze ktoś pytał która dysza gdzie. Na zdjęciu widać chyba wszystko wyraźnie, wymiary dysz podał Allu


BeerfaN - 2008-06-18, 10:18

Eeee...czy dysza iglicowa nie jest przypadkiem pod dyszą główną? To, co zaznaczyłeś na focie jako dyszę iglicową w istocie jest iglicowym zaworem...pogmatwałem coś :???: ?
Qba - 2008-06-20, 12:28

Dysza iglicowa to zawór iglicowy a nie dysza pod iglicą. Pod iglicą to jest dysza główna.
cod3r - 2008-07-15, 08:17

Witam a jak ustawic obroty silnika biegu jalowego na tym gazniku ? W gazniku montowanym w 250 30n1 jest sruba.. tu jej nie ma... przepustnica ?
Qba - 2008-07-15, 15:48

cod3r, Przeczytaj temat na początku, wszystko jest napisane, wystarczy przeczytać a nie pytać po raz tysięczny. Jest śruba od powietrza w kanale obejściowym.
KUSY - 2008-07-21, 23:17

Zamontowałem takowy gaźnik do swojej TS, bo stary się już wysłużył. Wolne obroty trzyma ładnie, przepustnicy nie słychać, jest to produkt DDR, jednak mam dwa problemy:

1. Zimny silnik absolutnie nie chce zapalić. Nie dostaje paliwa na ssaniu, bo świeca sucha po kilkukrotnym kopnięciu. Po zalaniu paliwa pod świecę pali od kopnięcia, nawet nie dotykając manetki gazu. Jak ciepły wszystko jest idealnie. Pali od "strzała"

2. Przyspieszanie jak najbardziej w porządku, jednak podczas miarowej jazdy silniczek chodzi jak traktorek, nie wiem jak to dokładnie opisać.

Dodam, że wszystko idealnie wyregulowane i gaźniczek czyściutki jak łza!

Ma ktoś jakieś pomysły na te przypadłości?

BeerfaN - 2008-07-22, 13:38

Nie otwiera się tłoczek ssania?
KUSY - 2008-07-22, 23:06

Jeden problem rozwiązałem. Otóż nie drożny był kanał od ssania. Tłoczek się podnosił, ale paliwa nie dostawał. Kanał udrożniłem, i motocykl reaguje na ssanie - zimny pali, ciepły zalewa się. Czyli jest ok.

Pozostała druga przypadłość, z którą zapewne jutro będę walczył. Podejrzewam zły stosunek paliwa do powietrza. Chyba za dużo paliwa, bo świeca lekko czarnawa jest, a na starym gaźniku, była idealnie brązowa.

Czekam na jakieś pomysły!

BeerfaN - 2008-07-28, 08:20

Opuść trochę poziom paliwa albo opuść iglicę o jeden ząbek. Ewentualnie zmień olej, jeśli jeździsz na mixolu

(UWAGA!! To jest tylko i wyłącznie mój pomysł, nie zamierzam otwierać kolejnej dyskusji o olejach)

na orlen semisynthetic 2t - cena ta sama, jakość dwie klasy lepsza i nie zarzuca świecy. Poza tym, jeśli jeździsz na krótkie dystanse, zmień świecę na iskrę 95.

KUSY - 2008-07-29, 22:52

Poziom paliwa mam książkowo ustawiony, jak opuszczę poziom, czy nie zabraknie paliwa na wysokich obrotach?

Jeżdżę na mobilu, to nie wina oleju raczej.

Świecę mam właśnie iskrę 95.

Będę jeszcze walczył z iglicą, bo mi się stara złamała i czekam na dostawę! Nie wiedziałem, że to takie kruche jest. Lekko się wygięła na wysokości zawleczki, naprostowałem w palcach i mi pękła.

Jeszcze zaleję paliwa lepszego, to się pobawię. Jutro może już będę miał iglicę to się dostroi gaźnik. Przynajmniej mam taką nadzieję.

bubu - 2008-07-29, 23:17

Kusy. Wyrzuć ten gaźnik. Ja wczoraj kupiłem nowego 30N3-1 a dzisiaj już wróciłem do starego ddr. Powód : tego badziewia nie da się wyregulować. Efekty: całowite zakopcenie świecy aż pada, ciągłe zalewanie się moto, brak reakcji na gaz w zakresie średnich obrotów. Sam widzisz że to poprostu porażka. Wywaliłem w błoto ponad 130 zł. Ponad to straciłem tylko czas bo ustawiałem poziom paliwa, te pseudo dyszę, wymieniłem nawet dyszę główną z 130 na 125 żeby tak nie zalewało ale bez rezultatu. Jak założyłem stary gażnik to poczyłem że moto ożyło.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group