To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Mechanika - Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)

Zimny_5 - 2009-04-11, 13:21

Powiem tak w simsonach ten kanał był zaślepiony i nie wpływał on znacznie na prace silnika. Gdy ten kanał sobie otworzyłem wyciągnąłem tą plombę to Simson trochę lepiej wkręcał się na obroty bo więcej benzyny dostawał , ale spalanie wzrosło tak o 0,5 litra na100 km. Ale była to raczej mała różnica w mocy ale w mz może być bardziej odczuwalna ale pytanie ile by wzrosło również spalanie.
limak_ - 2009-04-11, 14:29

W simsonie napewno nie był zaślepiony. Kanał ciągnął powietrze z zewnątrz gaźnika a zaślepka o której mówisz to zaślepienie po wierceniu. Widocznie musiał ciągnąć powietrze z zewnatrz żeby nie działało w nim podcisnienie z gardzieli. Tyle że po wyciągnieciu tej plomby silnik i tak pracował bez zmian.
Pytanie, po co to i jak to sie ma do pracy gaźnika?

Zimny_5 - 2009-04-11, 14:57

Ta zaślepka od strony wlotu gaźnika zaślepia kanał przez który idze powietrze pod iglice (a nie jest to po wierceniu)co za tym idzie silnik dostaje więcej benzyny. U mnie silnik troszeczkę lepiej wchodził na obroty. I nawet na schemacie masz ten kanał zaślepiony a gaźnik miałem szczelny i na pewno nie łapał lewego powietrza sam zobacz na schemacie po co ten kanał jest,
limak_ - 2009-04-11, 15:31

Kanał nie jest zaslepiony ! zaślepiony jest tylko od strony filtra powietrza a ujscie ma z boku gaźnika, pod mocowaniem przewodu paliwowego.
A na schemacie nijak nie widać jak to sie ma do rozpylania mieszanki.

Zimny_5 - 2009-04-11, 16:51

Właśnie to jest ten kanał o którym mówiłem ten od strony wlotu powietrza i on idzie pod iglice i tam ma ujście. Kiedyś jak czytałem forum Simsona to tam wiara się wypowiadała na ten tema i efekt był właśnie taki ze niektórym osobom się lepiej zbierał a innym, tylko zaczął więcej palić. Więc jest to już przetestowane. :mrgreen:
limak_ - 2009-04-13, 16:33

Mam jeszcze jedno pytanie co do tego gaźnika. Ile milimetrów powinno mieć wycięcie w przepustnicy? Dla 30n2 udało mi sie znaleźć i powinno mieć ono 5 mm. dla 30n3 jest tak samo? Ktoś kto ma fabryczną przepustnice mogłby to zmierzyć?
Chodzi o to że silnik jakby dostaje zadużo paliwa gdy przepustnica jest mało odchylona i szukam przyczyny co jest za to odpowiedzialne.

[ Dodano: 2009-04-15, 20:10 ]
Problem zlikwidowany. Przyczyna ocieżałej pracy było, tak jak podejrzewałem, zbyt małe wycięcie przepustnicy (była wymieniana na nową) . Po zwiększeniu do 5 - 5,5 mm silnik odżył, teraz gdy manetka jest odkrecona w małym stopniu silnik juz nie czterotaktuje, znacznie poprawiła sie kultura pracy.
Informacja dla tych co maja podobny problem ;)

grzybol - 2009-04-24, 09:57

czy moglby ktos załaczyc nowe zdjecie dotyczace ustawienia pływaka ?
Z pierwszego posta wiem, ze ma to byc 28 i 35 mm, jednak nie wiem jak to mierzyc ?
Po prostu od korpusu (tam gdzie uszczelka) do najbardziej wysunietego punktu na zbiorniczkach plywaka ?
pzdr.

EDYCJA:
dzieki BeerfaN. I mierzyc to do konca bembenka, zbiorniczka na powietrze, plywaka ?

BeerfaN - 2009-04-24, 12:12

Od miejsca osadzenia uszczelki.
AdEk2007 - 2009-04-24, 13:20

No do końca pływaka ;]
Kamek - 2009-05-12, 13:35

Jak się wykręca tą większą śrubke to co się dzieje wiecej powietrza czy mniej?
Qba - 2009-05-12, 15:30

Jak wkręcasz to powietrza jest mniej w kanale obejściowym a to skutkuje mniejszym wyciąganiem paliwa z komory pływakowej a tym samym spadek wolnych obrotów.
grozny48 - 2009-06-20, 08:52

Witam. Zakupiłem mz etz 251 i mam problem z jej odpalaniem. Mianowicie motor nie chce odpalać nawet po zaciągnięciu ssania. Jak uda się go jakoś zapalić na zimnym silniku to po zaciągnięciu ssania motor gaśnie.to samo się dzieje na ciepłym silniku. Nie mogę ustawić wolnych obrotów nawet na rozgrzanym silniku bo dysze od biegu jałowego i mieszanki wogóle nie reagują na regulacje. Na wyższych obrotach motor dławi się. Mam gaźnik ten z zamykaną komorą pływakową na taki druciany pałąk. POMOCY !!! Bo od zakupu minoł już miesiąc a ja wogóle nim sobie nie pojeżdziłem :cry:
Razor240391 - 2009-07-31, 12:34

Witam
Mam problem z gażnikiem(gażnik jest nowy).
Obroty już jakoś podwyższyłem, ale gdy lekko poruszam manetką obroty znowu spadają albo gaśnie motor. Jak nie zgaśnie to dopiero po jakiejś minucie dochodzi do normalnych obrotów. A gdy jade na wolnych obrotach (2000/3000 obr) dłuższy kawałek i gdy chce przyśpieszyć to powyrzej 4000 obr zaczyna szarpać, szczelać i w ogóle nie przyśpiesza.
A jak jest zimna to chodzi jak traktor.

Marcin U - 2009-08-07, 20:24

za cholere nie mogę wyregulować tego gaźnika, niby wszystko choszi ale śroba od powietrza wykręcona jest może z 5 obrotów, nie wiem czy za dużo powietrza przez to nie dostaje bo jak odkręce te 1,5 obrotu to od razu gaśnie;( zaplon dzisiaj regulowałem zegarem :cool: czy ta dawka powietrza nie jest za duża? czy ma ona wpływ tylko na wolne obroty czy też na pozostaly zakres obrotów silnika? pozdrawiam proszę o pomoc :piwo:
adam251 - 2009-08-08, 08:54

Aja mam pytanie. Wedlug was ktory gaznik bardziej oplaca sie kupic 30n3-1 czy ten starszy typ 30n2? Ktory jest lepszy?
jannex - 2009-08-08, 22:16

Jak kupujesz nowy a nie masz żadngo to bierz ten starszy bo jako tako sie nadaje. Jednak ja jako użytkownik tego modelu zaczynam dostrzegać coraz większe problemy z jakością tego produktu.
adam251 - 2009-08-09, 13:32

A mianowicie jakie?
Zimny_5 - 2009-08-09, 17:48

30n2 .
Ogólnie o gaźnikach jest full tematów tylko szukać i czytać.

jannex - 2009-08-11, 13:19

Strasznie kruchy odlew korpusu przez co łatwo zgubić gwint nakrętki przepustnicy. Dodatkowo sam się rozregulowuje pomimo twrdszych sprężynek. Często zdaża się także źle wykonana przepustnica co uniemożliwia regulację wolnych obrotów (wkręt blokuje przepustnicę).
hubertbaran - 2009-08-11, 20:44

na przpeustnice jest sposób. Wykrecamy srube oporowa i szlifujemy w kształcie stozka końcówke... pozatym trzebna deczko materiału podebrac z rowka i działa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group