To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Mz Es 250/2 Trophy

Endrju057 - 2022-05-19, 09:42
Temat postu: Mz Es 250/2 Trophy
Witam kolegów.
Kupiłem Trophy w absolutnym oryginale, 3 tys. km na liczniku, stała 50 lat nie odpalana. Mz-etka nigdy nie widziała śrubokręta. Brak iskry to był jedyny problem, wystarczyło przeczyścić styki.
Teraz najważniejsze, w skrzyni zero oleju. Wlałem MOTUL TRANSOIL EXPERT 10W40 i po paru kopnięciach silnik odpalił (mieszanka paliwa jak na dotarciu). Przy ruszaniu z 1 biegu sprzęgło zabierało na samym końcu więc wyregulowałem linkę przy klamce dając więcej luzu. Podczas jazdy sprzęgło nie ślizgało się a biegi wchodziły płynnie, bez zgrzytów. Tak zrobiłem ok 20 km. Po paru dniach chcę odpalić silnik i starter raz się ślizga bardziej, raz mniej. Luz na lince ok 3-4 mm
Pytanie brzmi:czy skleiły się tarcze, a może ze względu na brak oleju korki wysuszyły się i wystarczy odpalić i pojeździć na półsprzęgle ?
Pozdrawiam.

Milicyjny - 2022-05-20, 10:01
Temat postu: Re: Mz Es 250/2 Trophy
Endrju057 napisał/a:
Witam kolegów.
Kupiłem Trophy w absolutnym oryginale, 3 tys. km na liczniku, stała 50 lat nie odpalana. Mz-etka nigdy nie widziała śrubokręta. Brak iskry to był jedyny problem, wystarczyło przeczyścić styki.
Teraz najważniejsze, w skrzyni zero oleju. Wlałem MOTUL TRANSOIL EXPERT 10W40 i po paru kopnięciach silnik odpalił (mieszanka paliwa jak na dotarciu). Przy ruszaniu z 1 biegu sprzęgło zabierało na samym końcu więc wyregulowałem linkę przy klamce dając więcej luzu. Podczas jazdy sprzęgło nie ślizgało się a biegi wchodziły płynnie, bez zgrzytów. Tak zrobiłem ok 20 km. Po paru dniach chcę odpalić silnik i starter raz się ślizga bardziej, raz mniej. Luz na lince ok 3-4 mm
Pytanie brzmi:czy skleiły się tarcze, a może ze względu na brak oleju korki wysuszyły się i wystarczy odpalić i pojeździć na półsprzęgle ?
Pozdrawiam.

Po co wlewałeś taki olej?
Jaki olej podaje instrukcja obsługi motocykla?
Ja wlałem do takiego " odstawionego" kiedyś motocykla zwykły Hipol 80W90,odpaliłem, pojeździłem, spuściłem starą "zupę olejową" ze skrzyni biegów, ponownie wlałem Hipol i wszystko działa do dzisiaj.
Myślę,że w skrzyni było pozostałości starego oleju, wszystko się wymieszało.Spuść, zobacz czy nie ma fusów starego oleju,zalej Hipolem 80W90.
Stare sprzęgła nie lubią nowych ,wysoko gatunkowych olejów...

Endrju057 - 2022-05-20, 13:16

Wyczytałem na forum, taki ktoś polecał. Spróbuję tak zrobić jak radzisz, oby pomogło.
Dzięki.

halcik - 2022-05-20, 22:17

Może stożek podziękował, skoro luz na lince, a kopniak omyka lub tarcze się zablokowały.
Jak sprawdzisz stan oleju, to sprawdź czy jesteś w stanie odpalić.

Endrju057 - 2022-05-21, 09:35

Spuściłem olej ale sprzęgło nadal ślizga się i nie odpalę z kopniaka. Na pierwszym biegu kręcąc tylnym kołem jest ok, czyli na popych powinna odpalić, ale ze względu na wiek poproszę kolegę i pociągnie mnie na lince. Dodam że mając na 1 biegu nacisnę klamkę sprzęgła ok 5 mm ( luz wynosi 3 mm) i już sprzęgło wysprzęgla i tylnym kołem mogę obracać.
Yabaman - 2022-05-21, 14:29

Czy Kolega probowal ustawic mechanizm wyciskania sprzegla w lewej pokrywie silnika?
Przy podobnych objawach, w silniku ETZ dosc dlugo nie jezdzonym, u mnie to pomoglo.

Endrju057 - 2022-05-24, 12:11

Próbowałem, nie pomogło.
Milicyjny - 2022-05-26, 08:48

No to motocykl na boczek i trzeba kapę od strony sprzęgła ściągać, inaczej nie dowiesz sie prawdy... :roll:
Endrju057 - 2022-05-27, 08:45

Sprzęgło opanowane, mam nadzieję :wink: Bez oleju w silniku Mz- tka pociągnięta na 1 biegu odpaliła bez problemu i po przejechaniu 50 m na lekko wcisnientym sprzęgle wyraźnie poczułem jak sprzęgło pusciło i zaczeło wysprzęglać na 1/4 wciśniętej klamki. Zgasiłem silnik, kopnąłem starterem i Mz -ka odpaliła. Przejechałem z przerwami jakieś 200 m nadal na wpół wciśniętym sprzęgle jednocześnie lekko naciskając tylny hamulec. Nastepnie wlałem olej Hipol 80W90 odpaliłem silnik i ponownie zrobiłem ok. 200 m, nadal na wpół wciśniętym sprzęgle. Po tych zabiegach moto odpala za każdym razem a biegi wskakują płynnie. Zobaczę za kilka dni czy ze sprzęgłem jest wszystko ok.
Wniosek: korki na tarczy wysuszyły się przez fakt, że w silniku nie było oleju (prawdopodobnie wyciekł przez ten czas) oraz moto nie był odpalany przez 50 lat . Gdy zalałem silnik olejem i zrobiłem pierwszą przejażdżkę wszystko było ok, do momentu aż korki napęczniały przez kilka dni i przy próbie odpalenia kopniak już się ślizgał.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
podrawiam
Endrju



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group