To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Mechanika - BING 84 - podsumowanie wiadomosci

mczmok - 2018-05-21, 07:46

Martini55 napisał/a:
Spalanie miałem na granicy 4,5 -5L / 100km.

No i tu jest problem - rzeba umieć wyregulować gaźnik aby palił mniej więcej tyle co na wykresie.
Do binga nie ma odpowiedniej dokumentacji i w dwóch przypadkach Adaxa i Kosiora- MZ -tki chodzą ok.
U mnie było to samo 4-5 i grzanie się silnika, to był powód dlaczego zrezygnowałem, bo jak wyjeżdzam to rzadko kiedy robie mniej niż 100 km. Teraz mam tak wyregulowany gaźnik 30n2-5 (pomimo tego że klepie jak diabli) że przy predkości 90-100 tempertura na cylindrze po kilkudziesięciu kilometrach jest ok 100 oC.
W jeżdzie miejskiej temperatura to około 90 oC.
Ale kupiłem dysz robione na wzór oryginału, które wspólgrają z iglicą i rurką emeulsyjną, no i jeszcze po odwróceniu zimeringu temperatura spadła.
Na Bingu temperatura silnika przy identycznej jeżdzie z czasem przekraczała 115oC i kończył mi się zakres termometru...

Mierzona na cylindrze powyżej króćca gaźnika.

Miles Monroe - 2018-06-10, 12:30

mczmok, Czy mógłbyś podzielić się informację gdzie kupiłeś dysze do gaźnika 30n2-5 robione na wzór oryginału?
mczmok - 2018-08-02, 07:55

jaroquest,
Wszystkie BVF musisz kopnac że ssaniem a później normalnie, przeważnie za pierwszym razem złapie.
Mój bing miał identycznie.

Allu - 2018-08-06, 22:51

mczmok, mam do Ciebie pytanie, czy po rozpędzeniu silnika do obrotów powiedzmy 5 tys/min i odpuszczeniu gazu - hamuje silnikiem jak na starym BVFie czy to już nie to? Pytam bo chcę wymienić doświadczenia, kupiłem ten gaźnik MZA 30n3-1 założyłem, wyregulowałem, były dzisiaj testy - wszystko działa rewelacyjnie, jest but w każdym zakresie obrotów. Tylko na bingu po odpuszczeniu gazu "dusiło" silnik jak w 4ro suwie. A na tym 30n3-1 nie szarpie ale nie ma tego "zduszenia". O dziwo na oryginalnym BVF 30n3-1 w mojej 251 też nie było tego zjawiska. Wiem że na starym typie BVFa jest to do osiągnięcia bo mam tak nawet w Trophy.

Dodam, że zamontowałem dysze 140, iglica na środku, silnik mam seryjny 250 nominał, testy były na odcinku 110 km prędkość mieszana 70 niekiedy i do 130 i zechlała równe 5l.

mczmok - 2018-08-07, 10:05

Allu,a ile na nim zrobiłeś km?
u mnie hamuje podobnie jak na starym BVF, jak to dwusow.... Z siłą podobna jak BING jednak z różnicą że nie szarpie. Mój BVF był tak zużyty że klepal bardziej niż tłok, a od czasu jak jeździłem na seryjne nowym gaźniku minęło chwilę więc nie mam porównania.
Tak dla przypomnienia miałem BING z pierwszych serii, teraz podobno są zmiany w dyszach więc może być to całkiem inny gaźnik.

Allu - 2018-08-07, 17:19

Tyle co napisałem wyżej 110 km. Na bingu około 4 tys km i elegancko działa ale słabiej szła od dołu, dlatego zakupiłem tego 30n3. To co robić żeby ją deczko "zdusiło" z obrotów jak puszczę gaz (mowa o 30n3)?
mczmok - 2018-08-08, 08:51

Allu, oba gaźniki u mnie hamowaly podobnie... Jeżeli zbyt mocno hamuje to znaczy że nie dostaje odpowiednio dużo mieszanki na biegu jałowym, co możliwe było w bingu, bo tam jest regulacja wysokości przepustnicy. W BVF 30n3 tego nie da się zrobić bo całość idzie kanałem obejsciowym, taka jego uroda nic nie zrobisz.
W 30n2 jakie do tej pory używałem dało się tak wyregulowac aby hamowac mocniej silnikiem obniżając przepustnice, ale to jest zabójcze dla silnika bo dostaje zbyt małe smarowanie przy hamowaniu silnikiem.
Ile zrobiłeś na BVF km?

Allu - 2018-08-11, 14:04

z 200 km zrobiłem jestem zadowolony.
robson88 - 2018-08-17, 06:11

Witam. Jeżeli to komuś pomoże to mogę podzielić się spostrzeżeniami z Bingiem w TS 250/1. Otóż seryjny pudełkowy Bing 84 nie chciał nijak dobrze pracować, obroty szalały i regulacje też nie pomagały. Skutecznym rozwiązaniem w moim przypadku była wymiana dyszy głównej z oryginalnej 118 na 125. Po tym zabiegu nie ten motor - chodzi prawie jak zegarek. Czytałem, że dobrze byłoby też zmienić dyszę biegu jałowego z 45 na 50, ale w Polsce jest nie do dostania. Pozdrawiam.
zdzich - 2018-08-18, 18:51

Witam . Daj namiar gdzie kupiłeś tę dyszę
robson88 - 2018-08-20, 12:44

U nas w kraju z tego co widzę jest to trudno dostępny towar, ja trafiłem moją na olx, gdzie w ofercie sprzedawca miał jedną dyszę 125 i jedną 118. Na zachodnich stronach można znaleźć pełną rozmiarówkę dysz do Binga 84, ale ceny są spore i ciekawe jak z wysyłką do Polski. Jeśli ktoś tylko ma dostęp do takich dysz to śmiało może poeksperymentować z innymi rozmiarami, ale mi na 125 chodzi na prawdę fajnie.
Daniel_ETZ - 2019-09-14, 18:14

Witam

Zakupiłem sobie gaźnik BING 84 do mojej MZ ETZ 251. Od samego początku miałem problem z regulacją wolnych obrotów. Kręciłem śrubami wolnych i mieszanki na wszystkie możliwe sposoby, zmieniałem wysokość mocowania iglicy, ustawiałem zapłon za pomocą miernika elektrycznego (elektroniczny zapłon, pojawia się napięcie ok 5V w położeniu zapłonu). Nic to nie dawało, motocykl zalewało i tyle, co ciekawe kopcił niemiłosiernie. Zdemontowałem i zamontowałem stary gaźnik 30N3-1 i jak ręką odjął. Wolne obroty pyrkają, ładnie wchodzi na obroty. Nie wiem co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy. Jak ktoś miał podobnie to proszę o podzielenie się informacją.

Veteran - 2019-09-15, 04:22

Byłby ktoś uprzejmy i podał link o regulacji gaźnika, lub wytłumaczył to zagadnienie?
Chodzi mi o to jak powinien teoretycznie przebiegać proces ustawienia mieszanki paliwowo - powietrznej i wolnych obrotów.
Jak jest w praktyce, to już tu poczytałem.

rastuch - 2019-09-15, 21:06

Poczytaj sobie tu
http://www.nsu-riders.pl/...ach-zabytkowych
a potem ściągnij tu Cichowskiego:
https://docer.pl/doc/11n10c jest tam to opisane,
A jak nie to w każdej serwisówce do MZ ES też (nie wiem jak w innych mz)

Veteran - 2019-09-15, 22:36

Dzięki rastuch! :smile:
Od wczoraj trochę "polatałem" jeszcze tu po forum i poczytałem. Najbardziej przemawiały do mnie tłumaczenia kolegi intr.

traker - 2020-01-31, 21:25

Daniel_ETZ, Kolego problem jest w lince ssania,skracałeś linke ?jeśl nie to tłoczek ssania jest delikatnie uniesiony ,i dlatego zalewało ci świece .Właśnie to przerabiałem ,miałem ten sam problem.
grajko91 - 2020-08-11, 09:28

Gaznik bing 84, przebieg jakieś 1000 km
silnik em 250,
zapłon 2.8 przed gmp.
Olej orlen półsyntetyk 2t
Iglica maksymalnie w dole czyli mieszkanka możliwie uboga.

Świeca dalej zbyt ciemna.

ETZ_PRORIDER - 2020-08-11, 10:17

Po ilu kilometrach ciągłego ognia powyżej 90km/h ta świeca? Bo wydaje mi się, że nawet nie widziała 90km/h.
Na zdjęciu masz moją świecę od ETZ 150 na BVF po 30km ognia w okolicach 100-105km/h

grajko91 - 2020-08-11, 19:37

10 km jazdy predkość zmienna 80 - 110. Chcialbym mieć dobrą mieszankę przy normalnej jezdzie a nie tylko przy v-max. Chyba nie o to chodzi w regulacji gaźnika
jaroquest - 2022-08-28, 20:33

Jak by ktoś szukał w promocji po jedyne 950zł :mrgreen:

http://www.stazet.inkontr...ANY.html?ref=l3



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group