To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Uszczelka pod głowicę - Dorabianie. Jaki materiał najlepszy?

wojciech944 - 2008-01-20, 22:51

SOVIETVW, wyluzuj troche, każdy wie ze ty nie popuscisz...
SOVIETVW - 2008-01-22, 00:08

wojciech944, gosciu troche przegioł,i nie popuszcze,taki mam charakter,nie lubie jak ktos mi jedzie po berecie niesłusznie w dodatku sam wypisuje jakies dziwne teorie,i jak on to sie nie zna na MZ.
BeerfaN - 2012-05-12, 13:59

Reaktywacja

Peterek przywlókł swoją etkę z mazur i...objeżdża mnie na niej jak chce. Sprawdziłem poziom paliwa (komora ze szkiełkiem) i szczelinę pod cylindrem. Szczelina - o zgrozo - 1.8mm. Uszczelka ma 0.7mm, więc jedyne co mi pozostaje to chyba dać na jakimś kartonie w tawocie lub z puchy bo browarze (i tak będę miał dostępny ten materiał przy robocie).

Nie wydmuchuje Wam tych puszek? Jak składacie bez uszczelki to poza tawotem coś na przylgnię jeszcze dajecie?

norbertmz - 2012-05-12, 16:14

miałem i z puszki i ze sklepu :D i po dokręceniu odpowiednim momentem jest oki :] ja to daje tylko smar :D
mirumz - 2012-05-12, 23:36

norbertmz, Potwierdzam dzisiaj podmieniłem na puszke po Leżajsku różnica odczuwalna na korzyść oczywiście :piwo:
BeerfaN - 2012-05-13, 10:09

mirumz, leżajska puszka po Leżajsku w leżajskej etce może być rozwiązaniem regionalnie poprawnym.

Dziś za radą Dexa wyrzucę uszczelkę w ogóle i spróbuję dotrzeć powierzchnie pastą do zaworów. Jak się nie da, biorę bro w puszce i nóż...

Dzięki.

[ Dodano: 2012-05-14, 10:14 ]
Latam bez uszczelki. Wystarczyło ładnie wyczyścić rozpuszczalnikiem powierzchnie i komprecha nie wieje. Żadnego tawotu, silikonu - czyste suche łączenie. Mocy przybyło! :piwo:

dex - 2012-05-14, 16:10

Tak jak Ci wczoraj mówiłem, poważnie się zastanów nad oddaniem głowicy do planowania chyba, że to co masz w tej chwili wystarcza Ci w zupełności. Chociaż nie jestem do końca pewien, czy Peterek przestanie Cię objeżdżać z taką łatwością jak ostatnio ;)
adniem21 - 2012-05-14, 21:07

Poco planować wystarczy położyć na szkle /szybie/ papier wodny np 800/można nawet na drobniejszym/ zmoczyć wodą i dotrzeć głowice.
ETZPOWER94 - 2012-05-14, 21:10

Mam takie pytanie, czy można pod głowice dać 2 uszczelki by otrzymać odpowiednia odległość tłoka od głowicy?
Dodek - 2012-05-14, 21:14

odległosc pomiedzy tłokiem a głowicą reguluje sie uszczelką pod cylindrem!!!
Za pokute poczytaj sam naprawiam

ETZPOWER94 - 2012-05-14, 21:18

Jak to? przecież pod cylinder idzie uszczelka z tworzywa, a pod głowice aluminiowa i myślałem że to właśnie nia reguluje odległość

[ Dodano: 2012-05-14, 21:54 ]
Uszczelka głowicy np. ta ma 0.2mm http://mz-motor-shop.com/...250--0-2mm.html a ta 0.4mm http://allegro.pl/mz-etz-...2283238365.html
I jeszcze to http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17731

dex - 2012-05-14, 22:39

Tylko pamiętajcie o jednym "drobnym" szczególe. Mianowicie jeśli wsadzicie pod cylinder grubszą uszczelkę, to wszystkie kąty rozrządu (otwarcie i zamknięcie okien) wam się przestawiają. regulowanie odległością głowicy od tłoka jest bezpieczne pod tym względem, jednak dodawanie kolejnej uszczelki nie wpłynie pozytywnie na bezawaryjność tego połączenia.
ETZPOWER94, jaką masz tą odległość i jak to zmierzyłeś?
Mundre księgi podają za prawidłową wartość od 0,9-1,2mm.
Śmiem twierdzić, że silniki do ETZ były projektowane na paliwo o l.o. 85-90, więc zakładając, że to co lejemy na stacjach ma co najmniej l.o. 95 to można stopień sprężania zwiększyć. Czyli jeśli masz szczelinę 0,7-0,8mm, to bym się zupełnie nie przejmował tym bardziej, jeśli moto jeździ i na nic nie narzeka.

ETZPOWER94 - 2012-05-14, 22:41

dex napisał/a:
jaką masz tą odległość i jak to zmierzyłeś?

0.3mm , mierzyłem cyną
a właśnie dolega, bo cos stuka i myślałem że to spalanie detonacyjne, albo tłok wali w głowice

dex - 2012-05-14, 22:47

o szajse... to faktycznie mało. Aż się nie chce wierzyć. Może coś źle zmierzyłeś?
Zmierz jeszcze ciśnienie sprężania dla pewności.

ETZPOWER94 - 2012-05-14, 22:52

dex napisał/a:
o szajse... to faktycznie mało. Aż się nie chce wierzyć. Może coś źle zmierzyłeś?
Zmierz jeszcze ciśnienie sprężania dla pewności.

Zmierzyłem araczej dobrze, mierzyłem też w 150tce i tam jest 0.8mm czyli w porządku, spreżania nie mam niestety czym zmierzyć, jutro dołoże uszczelke, albo załoze grubsza i jak szczelina będzie ok, to zapale i zobacze czy bedzie dalej stukać

kosior30 - 2012-05-15, 01:56

dodek10 napisał/a:
odległosc pomiedzy tłokiem a głowicą reguluje sie uszczelką pod cylindrem!!!


Warn Ci się należy za taką brednię...

Dodek - 2012-05-15, 08:09

kosior30, zastanów sie - prawidłowa odległośc miedzy tłokiem a cylindrem powinna wynosić 0.9-1.2 mm - on ma 0.3 juz z jakąś tam uszczelką pod głowicą ktorą mial.

wymiary uszczelek pod głowice to albo, 0.2 mm albo 0.4 lub jakies chinskie niewiadomo jakiej gr.
czyli mająć teraz te 0.3 gdy wywali starą uszczelkę a włozy tą 0.4mm tłok pewno bedzie dalej za nisko. Pozatym niewidzę opcji-jak włozenie 2 uszczelek pod głowice

kosior30 - 2012-05-15, 10:00

kosior30 napisał/a:
Warn Ci się należy za taką brednię...


Miało być "Warn Ci się należy za taką brednię :P ", ale się po pijaku rozpędziłem z tymi wielokropkami ;)

Choć fakt faktem pełnej prawdy w Twoim stwierdzeniu nie ma. Szczelinę reguluje się bezwzględnie podkładkami pod głowicą. Ale uszczelka pod cylindrem też ma na to wpływ. Dlatego pod cylindrem stosuje się standardową, cienką uszczelkę papierową, żeby nie zmieniać czasów rozrządu, zaś szczelinę ustawia się poprzez grubość uszczelki pod głowicą.

Tomek SR - 2012-05-15, 16:36

dodek10 napisał/a:
prawidłowa odległośc miedzy tłokiem a cylindrem powinna wynosić 0.9-1.2 mm


Chyba pomiędzy tłokiem a głowicą.

__Karol__ - 2012-05-15, 16:49

Uszczelką pod cylindrem można regulować, ale tak jak powiedział dex, tylko czasy rozrządu, nie odległości. Fajnie jest po złożeniu silnika ale przed założeniem głowicy przykręcić kątomierz i zmierzyć sobie czasy.
dodek10 napisał/a:
Pozatym niewidzę opcji-jak włozenie 2 uszczelek pod głowice

Ja widzę, docięcie uszczelki z blachy miedzianej/aluminiowej o takiej grubości jakiej potrzebujemy ;)
dodek10 napisał/a:
odległosc pomiedzy tłokiem a głowicą reguluje sie uszczelką pod cylindrem!!!
Za pokute poczytaj sam naprawiam

Show me show me :yeah:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group