To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Mechanika - rysunek techniczny uchwytów silnika etz 251

wojtek.mz - 2012-10-05, 09:21

BeerfaN napisał/a:
te mają inne nakrętki przyspawane.
Ale zauważ że problemem uchwytów nie są nakrętki tylko gnące się blachy. Napisałem że to samo w sensie :chinskie: choć mogę się mylić. :piwo:
BeerfaN - 2012-12-20, 08:50

Dałem do pospawania chińskie uszy (jak to zabrzmiało :twisted: ) i w trakcie ich malowania wykryłem w piwnicy stare, które zanabyłem wraz z etką.

No i te pierwsze, stare, są krótsze o jakieś 6mm (może są z 251?), a blacha z której są zrobione jest o jakieś 25% cieńsza niż....dwa zespawane uchwyty wykonane przez małe, żółte rączki. Nie wróżę zbyt długiej kariery tym pospawanym.

kosior30 - 2012-12-20, 13:23

Jednolity o grubości x będzie słabszy, niż dobrze pospawane dwa o grubości 0,5x każdy. To tak jak różnica w wytrzymałości linki z plecionki oraz drutu o tej samej grubości (średnicy zewnętrznej). Tak więc sądzę, że te "podwójne" chińskie dadzą Ci radę.
norbertmz - 2012-12-20, 16:20

Jak nie palisz gumy i łańcuch odpowiednio naciągnięty to będzie dobrze bo i ja tak mam pospawane :)
BeerfaN - 2012-12-21, 12:50

Gumy nie palę, z kielni nie strzelam. Pojeździmy, zobaczymy.
Makaron - 2013-03-13, 17:35

Trochę odkopię temat i dodam coś od siebie.
Oba rysunki w tym temacie są błędne.
Na rysunku buli 87 nie uwzględnione jest to (patrząc na uchwyt tak jak w rzucie na rysunku), że dolny nagwintowany otwór dodatkowo musi być przesunięty w prawo.
Na rysunku u Wolfa nie uwzględnione jest to, że w oryginale uchwyt jest niesymetryczny (na rysunku u niego nie ma żadnych informacji ani danych na ten temat i jest zrobiony rzut symetryczny ) , oraz drugi błąd taki sam jak u buli 87.
Dorabiając uchwyt według tych rysunków w żaden sposób nie zamontujecie prawidłowo silnika.

Edd - 2013-03-22, 21:17

Może zrobisz poprawny rysunek w takim razie?
januszj23 - 2013-03-23, 02:22

Rysunek techniczny prawego uchwytu silnika ETZ 250. Dorabiając uchwyt do ETZ 251 na podstawie powyższych postów, pozostaje trochę rachunków ;)

Jak by ktoś chciał w Corel 9 proszę pisać na PW.

Reich - 2013-03-23, 11:26

A ja od siebie dodam iż miałem robione z blachy 12mm, tak aby tuleja mogła mieć kołnierz wystający z drugiej strony (tak jak to było w oryginale) i tam też jest przyspawana.
Michal_96 - 2013-10-31, 09:56

Witam. A wie ktoś może jakie są wymiary w ts 250?
to-mecz-q - 2014-08-30, 11:29

Pytanie nieco z innej beczki.... Jakie wymiary powinien mieć ten pierścień dociskowy (polimerowy) W łożyskowaniu uchwytów. Chodzi mi głównie o to jaki tam powinien być być luz montażowy?

Aktualnie moje pierścienie mają 29 mm na zewnątrz. W tuleja uchwytu ma 30,5 mm wiec ten luz raczej za duży jest.

Reich - 2014-08-30, 14:50

Te pierścienie mają za zadanie dystansować jedynie, uszy mają się trzymać na gumie. Więc taki luz nie przeszkadza w niczym.
Giemza - 2015-03-02, 15:28

Panowie przeglądałem temat i zdjęcia uchwytów wygasły czy ktoś ma rysunki techniczne uchwytów silnika do ETZ 250 i ETZ 251 bym mógł to podrzucić na CNC? Chcę dorobić uchwyty do jednej i drugiej z blachy 10mm ale nie mam dokładnego rysunku :roll:

Jeżeli będe miał rysunki uchwytów to wydowiem się jak wychodziłoby cenowo za wykonanie ich w większej ilości sztuk.

Xargo - 2015-03-02, 19:21

Jakby te rysunki się nie znalazły to w tygodniu będę rozbierał swoją 251 do remontu i mógłbym je zrobić od nowa. Tylko jak coś to ja się od razu piszę na jeden komplet :wink:
Giemza - 2015-03-02, 19:24

Bo kolega januszj23, wrzucił rysunek uchwytu od 250tki który podesłałem tu i tam z zapytaniem wykonania tego, tylko uchwyty 251 są inne i nie mam rysunków ich żeby dalej coś działać. :???:
Xargo - 2015-03-02, 19:36

Ok, to ja w tygodniu postaram się wyciągnąć silnik z ramy i jak do tego czasu nikt nic nie znajdzie to podeślę wymiary swoich uchwytów. Jak znajdę czas to może nawet przerzucę rysunek januszaj23 do autocada lub solidworksa
januszj23 - 2015-03-02, 19:50

Na drugiej stronie tego tematu jest rysunek kolegi bulli_87, przedstawiający uchwyt do ETZ 251. Jedyna różnica pomiędzy ww rysunkiem a moim to wymiar na przekroju pomiędzy środkiem otworu mocowania uchwytu a środkiem otworu z gwintem M8. Dla uchwytu do ETZ 251 ten wymiar wynosi 62mm a dla uchwytu do ETZ 250 wynosi 72mm. Mój rysunek jest prawidłowy gdyż na jego podstawie wykonałem ten uchwyt i idealnie pasował. Do dzisiaj jest zamocowany w motocyklu. Proszę uważnie czytać posty i nie powielać pytań na które w tym temacie były udzielone odpowiedzi. :piwo:
lukasz7871 - 2015-07-13, 22:38

januszj23, mówisz, że rysunek bulli_87, jest poprawny do 251, a mowa o podkładkach, przez zły wymiar? Chciałbym wiedzieć na 100%, bo może uda się robić na zamówienie większa ilość sztuk :piwo: Może to kwestia grubości tulejek gumowych styranych życiem?
januszj23 - 2015-07-14, 22:34

lukasz7871, Uchwyty to uchwyty a tulejki to tulejki. Drugie nie mają nic do pierwszego. Złe wymiary tulejek to wina producentów. Było o tym na forum. Rysunki bulli_87 ( do ETZ 251) i mój (do ETZ 250) są prawidłowe.
lukasz7871 - 2015-07-16, 20:29

Dzis pomierzyłem i na rysunku buliego trzeba dołożyć po milimetrze grubość z 10 na 11 mm, odległość otworów przy silniku bez uszczelki 79,5 mm odległość na ramie z tulejkami 92 mm, Jednak ja przewiduje wykonać je z nierdzewki 3 mm i wtedy wymiar grubości przy silniku będzie 9 mm. Jak u mnie zamontuję pierwsza parę to ruszę ze sprzedażą takich do 25 i 250, ale czas pokaże. Co do tych tulejek to zmierzyłem wymiar, poprawcie mnie, jeśli mam złe. :piwo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group