To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Instalacja - Schemat instalacji elektrycznej - ES 250/1

taxido - 2006-11-27, 20:32
Temat postu: Instalacja - Schemat instalacji elektrycznej - ES 250/1
chcilem kogos prosci o zamiesczenie schematu instalacji elektrycznej mz es 250/1 bo nie wiem czy jest on taki sam jak es 250/2 i mam jeszcze jeden kolejny problem poniewaz proby odpalania nie powiodly sie zpowodu braku iskry zaczalem grzebac przy pradzie i okazalo sie przy pradnicy pod prawa pokrywa silnika wszystko jest zwarte + kondensatora z masa no doslownie wszystko jakby mi mogl ktos podpowiedziec jak jak to wszystko pod ta pokrywa ma byc podlaczone bylbym bardzo wdzieczny
arsene - 2006-11-27, 22:06

witam, tam przez przerywacz faktycznie jest zwarte do masy ;) , schematy są w necie na niemieckich stronach, może ktoś ma link, ja aktualnie nie posiadam ale polecam google. Niech ktoś odezwie sie z eśką z Krakowa i pomoze koledze bo chyba lekko świeży
Allu - 2006-11-27, 22:28

Schemat ES 250/2 jest taki sam jak 250/1 więc podaje odnośniki do nich niżej :

part 1 http://img236.imageshack....4/es2501wq4.jpg
part 2 http://img290.imageshack....7/es2502ck3.jpg

i może bardziej widoczny pod względem kolorów kabli schemat MZ TS to samo tyle że inne kierunki :

http://img277.imageshack....52/mz6v1zp4.jpg

P.S obudowa kondensatora do masy , a do tej śrubki na nim przykręcony kabelek który idzie do przerywacza :P

taxido - 2006-11-28, 14:52

arsene ma racje ze jestem "lekko swiezy" :wink: ale z racji tego ze koncze technikum elektroniczne cos tam z tego pradu kojarze :razz: ale bez schematow ciezko jest cos samemu wymyslic wielkie dzieki za schematy

[ Dodano: 2006-11-28, 17:14 ]
mam jeszcze kolejne pytanie jakie skad wziac parametry tej cewki co jest przy pradnicy bo jest ona nadpalona ale jeszcze dziala
czy moze najlepiej bedzie wziac ja do sklepu??

arsene - 2006-11-28, 21:10

Witam gratuluję koledze szkoły, najlepszy zawód na świecie, też taką kończyłem 19 lat temu :) ) tylko w Lubartowie. A sugerowałem kolegom z Krakowa aby pomogli gdyż wydało mi sie ze kolega ma pewne braki w zakresie wiadomości nt. zasady działania zapłonu. Myślę, że ktoś z okolicy powinien pofatygować się osobiscie i pomóc koledze uruchomić piękną maszynę i wyjaśnić kilka podstawowych spraw. Nie grzebałbym się od razu w instalacji (nie próbowałbym od początku dochodzić i próbować coś poprawiać) bo na pewno jest dobrze a na to ze nie ma iskry może skłądac sie wiele przyczyn nie zwiazanych z wadami instalacji tylko np. z niesprawnym przerywaczem, kondensatorem, cewką zapłonową (to nie ta przy pradnicy tylko pod zbiornikiem), fajką, przewodem wysokiego napiecia lub świecą. Jako że chodzisz do szkoły elektronicznej jesteś napakowany wiedzą, która niestety tu w niewielkim stopniu się przydaje. NIestety już nie uczą zasady działania takiego zapłonu tylko walą od razu o mikroprocesorach. Ale nic to, powoli dojdziesz do wszystkiego jak nie sam to koledzy z forum pomogą. Powodzenia.
taxido - 2006-11-29, 15:17

o sprzetach tez cos tam wiem bo mialem kiedys zacnego komara i nawet fajnie o i ile komar moze fajnie jezdzic jezdzil :wink: brakuje mi troche czasu ale jak odpale maszyne to na pewno sie pochwale :mrgreen: a cewke i kondensator wymienilem w pierwszej kolejnosci no i dzialam pomalu dalej
sienio2006 - 2006-12-02, 09:44

Siemka ostanio bawiłem sie tym silnikiem moze mógłbym pomóc :cool:
taxido - 2006-12-06, 21:01

dzieki sienio ale dzis juz sobie poradzilem motor w koncu odpalil :D
cos pieknego wspaniale uczucie;) teraz pozostaja dalsze problemy glownie z niklowaniem badz chromowanie bo wydaje mi sie ze tego typu sprzety nie byly chromowane tylko niklowane i szukam w okolicy Krakowa jakies zakladu ktory mogly poniklowac niektore elementy moze ktos moglby pomoc?

Kefirek - 2006-12-07, 17:00

niklować nie ma sensu, tylko chrom, co do galwanizerni to w okolicach krk nie wiem, za to w samym krakowie:

Ul. Wrocławska 95 - (012)6324269
"Galcynk" - (012)2675069
ul. Nad Potokiem 25/15, telefonu nie znam ale jesli jesteś z kokotowa koło Wieliczki to masz bliziutko bo ta ulica jest na biezanowie.
ul. Kiwerskiego 48 (012) 412 91 82


P.S.

ja mieszkam w MW wiec można sie kiedyś spotkać :smile: choć kiedy bede dysponował wolnym czasem nie mam bladego pojecia..... :sad:

zdrówka

taxido - 2006-12-08, 18:57

dzieki kefirek nie wiedzialem ze tak blisko jest taki zaklad nawet wiem gdzie ta ulica tyle ze teraz wszystko zalezy od kasy ale zrobie z tego motorku cacko chocby nie wiem co:P
Kefirek - 2006-12-08, 20:03

taxido napisał/a:
dzieki kefirek nie wiedzialem ze tak blisko jest taki zaklad nawet wiem gdzie ta ulica tyle ze teraz wszystko zalezy od kasy ale zrobie z tego motorku cacko chocby nie wiem co:P


tfu, zle sie wysłowiłem, bo tam jako tako zakładu nie ma, ale tam można przywozić częsci do chromowania. Poszukam gdzies telefonu bo pewnie gdzies mam zapisany.

taxido - 2006-12-09, 20:40

mam kolejne pytanie jako ze biore sie za czyszczenie malowanie chromowanie itp. napierw musze wyczyscic bak od srodka czy jest na to jakis sprytny sposob albo dobry srodek chemiczny??
Kefirek - 2006-12-09, 20:46

wsypujesz do baku gdzies tak z kilogram malutkich nakrętek, gwozdzi, sróbek etc, potem trzepiesz bakiem we wszystkie mozliwe strony z całej siły i tak kilkukrotnie dopoki cały syf nie wyleci z baku. Są tez dostępne jakies specjalne srodki do czyszczenia baków ale nie pamietam nazwy. Kolejna metoda to dogadujesz sie z galwanizerem aby wsadził Ci bak do wanny galwaniczej z roztworem kwasu o odpowiednio niskim stęzeniu. Galwanizer powinien wiedzieć jaki kwas i jakie stęzenie tego kwasu zastosować aby nie przeżarło baku na wylot.
Ja osobiscie korzystałem z tej trzeciej metody gdyż najszybsza i wcale nie droga, jesli dobrze pamietam to wział za to chyba 20 złotych.

Allu - 2006-12-09, 20:50

Wsypać te gwoździki i wlać ekstrakcyjnej albo ropy i mieszać :wink:
taxido - 2006-12-11, 16:10

kolejna kwestia to malowanie w najblizszym czasie chce oddac blacharke do malowania i przegladnalem mnostwo zdjec ale dalej nie wiem dokladnie jakie bylo oryginalne malowanie
wiem ze czarny kolor byl orginalny ale czy byly jakies szparunki znaczki etc. to nie jestem pewny ma ktos moze zdjecia tego modelu es 250/1 1965r ??

Plonek - 2006-12-11, 17:23

http://www.tomekshl.riders.pl/html/index1.htm w dziale zdjęcia fotki dobrze zrobionej es250/1, z wszystkimi znaczkami i szparunkami.
taxido - 2006-12-11, 22:48

http://www.polskajazda.pl...36&opcja=detail tutaj tez znalazlem ladnie zrobiona ale nie wiem ktora z nich jest bardziej zblizona do oryginalu... no i przede wszystkim nie wiem ska wziac znaczek na bak:/

[ Dodano: 2006-12-12, 16:40 ]
dzis bylem zapytac o chromowanie i ceny wygladaja tak kierownica 80 zl kolanko wydechu 80 zl wydech 130zl szklanki amortyzatorow cos kolo 30zl jak myslicie dobra cena aha jakosc uslug bardzo dobra bo widzialem juz wychromowane elementy

Lysek_jlp - 2007-04-30, 10:39

Propo schematu. Też by mi sie taki przydał, i to bardzo tylko że w mojej jaskółce niewidać ani kierunkowskazów, ani przerywacza do nich. Znalazł by się jakiś link do takiego schematu bez kierunków?
Allu - 2007-04-30, 12:47

To nie zwracaj uwagi na układ kierunkowskazów i po sprawie . :piwo:
Lysek_jlp - 2007-04-30, 22:05

Hehe thx:D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group