To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Mechanika - Łożyska simmeringi oznaczenia wymiary MZ TS ETZ 150 250 251

Qba - 2006-12-01, 19:11
Temat postu: Łożyska simmeringi oznaczenia wymiary MZ TS ETZ 150 250 251
Zbieram dane gdzie są jakie łożyska i simery w MZ.
Jak narazie mam tyle wzorowałem się na ksiażce "jeżdżę..." i stronie http://home.wolfsburg.de/...ist/etz250.html


MZ 250 (251)


Łożyska
Silnik
wał -6306 C4
skrzynia biegów- 6203 JC4 2 sztuki, 6304 JC4, 6204 JC4
do napędu obrotomierza 6302 C 3
igiełkowe do tłoka KK 18x22x24 F
elektronik zapłon-6003
do sprzęgła umieszczone na deklu aluminiowym-16005
igiełkowe do sprzęgła KK22x26x26

reszta
główka ramy-6006
koło przód i tył-6302 Z
napęd tylnego koła (zębatka)- 6005 i 6204 (w 251 jest 2 x 6004)


Simmeringi:

do zębatki od napędu łańcucha-D25x35x7
na łożyska od wału 25x72x7
do amortyzatorów przód-35x47x7/10
pompa hamulcowa 10x20x7
amortyzator tył 10x19x7


MZ TS 250/1 (pięciobiegowa) :

Łożyska
-na wale 2 łożyska 6306 TNG C46
-skrzynia biegów 2 razy 6204JC4
2 razy 6203JC4
- na koszyczku sprzęgłowym jest jedno 16005


MZ TS 150
- 2 łożyska 6204 i jedno 6304

Simmeringi:
takie jak ETZ 150


ETZ 150

Łożyska
Wał:
6304 prawa strona
6204 x2 lewa strona

Skrzynia biegów:
6204
6202
6201
łożysko igiełkowe K 15x19x13

Simmeringi:

Wał do 89roku dwie razy 20x30x7
po 89roku 20x30x7 i 20x47x7
zębatka zdawcza : 25x35x7


MZ TS 250 (czterobiegowa) i MZ ES 250/2 Trophy

Łożyska
Korbowodu:
Stopa K28x35x20
Główka KK18x22x24F
Łożyska główne wału korbowego:
2 sztuki 6305 C3f (cichobieżne)
1 sztuka 6302

Łożyska skrzyni biegów:
-na wałku głównym:
6204 (20x47x14)
6203 (17x40x12)
-na wałku zdawczym
6203 (17x40x12)
6204 (20x47x14)

Simmeringi:
Wał korbowy
30x62x7
Wałek zdawczy:
25x37x7
W dekielku za prądnicą:
dla Tropików do 1969r:
17x30x7
dla Tropików po 69 i TS-ek:
20x30x7

Dopisujcie swoje, co kto wie, nie powielajcie już podanych rozmiarów.

Podziękowania dla:
Kasten,
Allu,

Mieczko$ - 2007-01-30, 13:53

Allu proponowałbym dodać jeszcze luzy montażowe do spisu łożysk w ETZ 150
MB - 2007-07-31, 09:49

Witam
Szukałem łożyska KK 22x18x24 i jest z nim problem. Pyzatym lepszym łożyskiem jest KBK 22x18x24 (firmy INA) jest to łożysko specjalnie przeznaczone do sworznia tłokowego
http://www.euskalnet.net/mzeitz/desgaste_4.html.
Pozdrawiam

kuras19 - 2007-08-20, 11:38

mam pytanie czy wszystkie lozyska z z luzem c3? czy moga byc bez tego luzu? (chodzi mi glownie o mz 150)
Decoy - 2007-09-02, 14:45

Jakie lozyska wystepuja w napedzie tylniego kola (w zebatce) w modelu etz 251 ? Pozdrawiam
Qba - 2007-09-02, 15:40

Szczerze nie wiem, ale są inne niż w 250. A napędu nie chce mi się wydzierać żeby sprawdzić.
Decoy - 2007-09-02, 19:05

To, ze sa inne to niestety wiem, bo kupilem lozyska ktore jednak nie pasuja (do zebatki 250), nie wiesz czasem czy ta oska zebatki jest taka sama w modelu 251 i 250? jesli tak to po wymiarach dojde.
daniel1621 - 2007-09-04, 21:41

właściwie to ciekawe czemu w 251 są inne łożyska niż w 250, skoro zębatki ogólnie niczym się nie różnią

Qba napisał/a:
napęd tylnego koła (zębatka)- 6005 i 6204
a te dane są do modelu 250, czy 251 :?:
Qba - 2007-09-04, 22:32

To jest do 250 masz napisane, inne są na pewno bo kupiłem zębatkę do tyłu do 251 i mi nie pasowała okazało się ze mam oś i łożyska od 250 i zamieniłem na zębatkę do 250 i tak mam do dziś. Z tego co pamiętam to jak miałem zębatkę od 251 to łożyska wpadąły bez problemu czyli były za małe. Może dali większe łożyska żeby wytrzymałość podnieść?
Dudi1203 - 2007-12-23, 20:21

Nie znacie może jakis sklepów internetowych z łozyskiem igiełkowym do sprzęgła do ETZ 251? Bo moje poszukiwania rezultatów jak na razie nie przyniosły :sad:
PS Sorka za odkop

Gustlik - 2007-12-27, 20:18

Qba Ja na wale w mojej MZ 150TS mam Łozyska 2x6204 tak jak napisales ale to drugie mam [b]6304 :piwo: Nie wiem czy sie pomyliles czy co:D :lol:
Qba - 2007-12-27, 20:38

Już poprawione, możliwe że się pomyliłem, albo się pomylił ktoś kto mi podawał dane.
Gustlik - 2007-12-27, 20:40

[ Dodano: 2007-12-27, 22:21 ]
Wszystkie Łozyska w Silniku MZ TS150!!!

Rozmiary Łozysk skrzynia:

1 łozysko 6004
1 Łożysko 6201
1 Łozysko 6202

I wał:

2 łożyska 6204
1 Łożysko 6304

Simmeringi:
2 Simmeringi 20x30x7 Na wał
1 Simmering 25x37x7 na Zębatkę zdawczą

Tylko mnie nie ochrzancie ze troche przepisalem!!! :grin:

hubertbaran - 2007-12-31, 16:51

hurtownie łozysk dostaniesz 2 łozyska zamiast jednego;)
gal_anonym - 2009-03-03, 14:12
Temat postu: Oznaczenia Simmeringów
Materiał pochodzi ze strony www.uszczelka-lodz.pl:

OZNACZENIA SIMERINGÓW

MIESZANKI:
Bez oznaczenia, 77A lub NBR - mieszanka gumowa, nitrylowa, olejoodporna do 100oC
Si - guma silikonowa, olejoodporna, chemioodporna, spożywcza, do 230oC
E - mieszanka gumowa nieolejoodporna, wodoodporna, glikoloodporna, paroodporna, do 150oC
F, VIA - Viton, olejo-, glikolo-, paro- i chemio- odporna, do 250oC
POM - poliamid
PTFE - teflon
PU - poliuretan
UT - mieszanka gumowo-tkaninowa
80P - guma akrylowa
PROFILE:
A - simer jednowargowy
AO - simer dwuwargowy
AN - simer specjalny
AH - simer ciśnieniowy
CO - simer firmy Corteco
CCO - simer do układów wspomagania
U - uszczelniacz wargowy, tłokowy i tłoczyskowy - U1, U2 - określenie profili
UT - uszczelniacz tłokowy z pierścieniem rozporowym
K, DSM - uszczelniacz tłokowy 5-elementowy, gumowo-poliamidowy
Z - zgarniacz tłoczyskowy gumowy
ZZ - zgarniacz tłoczyskowy metalowo-gumowy
OW - pakiet tłokowy oraz tłoczyskowy teflonowo-brązowy
OX - oring 4-garbowy
OP - uszczelniacz o przekroju prostokątnym, okrągły
DT - pakiet tłokowy i tłoczyskowy parciano-gumowy 3-, 5- i 7-elementowy
V-ring - miękkie uszczelnianie wałów obrotowych o profilach A, S

motodd - 2011-04-13, 22:40

Wie ktoś jakie są łożyska w kołach w ES 250/2 ?? A i jakiej wielkości kulki główki ramy??
eMZetkowicz - 2011-05-15, 13:59

Cytat:
koło przód i tył-6302 Z
napęd tylnego koła (zębatka)- 6005 i 6204 (w 251 jest 2 x 6302)


Qba, coś mi tu nie grało, mianowicie rozebrałem mój napęd tylnego koła i były tam łożyska 6004, nawet Intr jak robiłem zakupy miał wątpliwości czy napewno chcę 6004 bo mają być 6302. Pomierzyłem półośkę, łożyska jeszcze raz, popatrzyłem na rysunek przekrojowy napędu tylnego koła i musze stwierdzić że NAPEWNO nie mogą tam być w 251 łożyska 6302(takie same jak w piaście), a dlaczego, podam prosty i logiczny dowód na to:

Średnica wewnętrzna łożyska 6302 wynosi 15mm, takiej średnicy jest oś tylnego koła, która następnie wkręca się do wnętrza półosi. Gdyby na półosi miały być też łożyska 6302 to musiała by ona mieć również średnicę zewnętrzną 15mm. Pytanie - jak wówczas oś koła mogła by się wkręcać w półoś??

Średnica zewnętrzna półosi wynosi 20mm, dzięki czemu zostaje po 2,5mm grubości ścianki na której od wewnątrz jest gwint M14 w który wkręca się oś. Tak więc łożyska w napędzie tylnego koła w 251 to 6004, co do 250 to zgadza się tak jak napisałeś.

_KrySTian1990 - 2011-05-18, 21:09

motodd napisał/a:
Wie ktoś jakie są łożyska w kołach w ES 250/2 ?? A i jakiej wielkości kulki główki ramy??


Ja u siebie miałem w górnej i dolnej bieżni kulki 5mm ale u dołu miałem luz więc włożyłem 7mm i jak narazie nie widzę problemów.

Camper - 2011-06-08, 16:12

Mam pytanie co do łożysk, a nie chcę zakładać nowego tematu. Łożyska będą do ES 250/2. W książce serwisowej pisze, aby stosować łożyska wyłącznie z koszykiem z tworzywa, do tego na wał łożyska mają być cichobieżne. Szukając łożysk znalazłem łożyska firmy FAG C3 2RSR. Czy one będą ok? Czy mają koszyk z tworzywa? Czy są cichobieżne?
Polonez - 2011-06-08, 18:26

RSR oznacza że łożysko ma gumową uszczelkę, nie koszyk z tworzywa. Oczywiście nie nadają się do silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group