To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Obrotomierz - napęd , zębatka a bolec - MZ 150

zygmunt44 - 2006-12-17, 12:11
Temat postu: Obrotomierz - napęd , zębatka a bolec - MZ 150
Wiem, że ten temat był poruszany wiele razy, ale nie mogę znaleźć tego co mnie interesuje. A dokładnie chodzi mi o to czy zębatka od obrotościomierza jest tylko tak wsadzona na bolec - bez żadnych łożysk i zawleczek?
Allu - 2006-12-17, 12:33

Bolec -> zębatka -> podkładka -> zabezpieczenie (mały seger) :cool:
SOVIETVW - 2006-12-17, 13:07

i popraw nazwe tematu bo joby od moda dostaniesz...
zygmunt44 - 2006-12-17, 15:32

A jakie zabezpieczenie i podkładka? Sprawdzałem w jakimś katalogu w necie i nic nie było! :evil: A da rade to kupić? Bo chciałem kupić ten bolec i go nigdzie niema! Jakby ktoś miał ten bolec,zawleczke i podkładke to ja mógłbym za rozsądną ceną wziąć.
tomasz102 - 2006-12-17, 15:40

zygmunt44, podkładka pierwsza lepsza jaką znajziesz w garażu nawet miedziana moze być bo pracuje w kąpieli olejowej, a seger kosztuje 40-90gr a wałek albo kup nowy albo na tokarce zrób.
Qba - 2006-12-17, 17:06

SOVIETVW, dzięki
Nie wiem jak to nazwać dokładnie bo nie wiem o co chodzi w 150

zygmunt44 - 2006-12-17, 19:16

A nie wiecie przypadkiem jakie są wymiary tego walka :?: Robił ktoś ten wałek samemu bo niewiem z czego powinien być? Stal czy wystarczy metalowy :smile:
Klima - 2006-12-17, 19:40

To jest wałek z jakiejś dobrej stali a wymiar chyab 9mm. Możliwe zo mam go gdzies w garazu bo u mnie sie wyłamal z karterem to wyjąłem go wogóle i zakleiłem otwór
janekrow - 2007-07-24, 15:40

Sorki za odświeżanie tematu ale mam taki problem, mianowicie coś mi ,,chrybocze'' ( hheh fajne słowo :mrgreen: ) czasami i nieregularnie od strony sprzęgła. Jak wcisne sprzęgło jest tak samo i objawia się to raczej na wolnych obrotach, potem myśle zagłusza to silnik. I teraz mam pytanie czy moze się tak dziać dlatego, że u mnie zębatka obrotomierza ma ok 2-3 mm luzu podłużnego ( karter-> pokrywa sprzęgła)? Co radzicie dać jeszcze jakąś podkładkę pod zabezpieczenie, czy coś? :mrgreen: Pozdro, z góry dzięki za odpowiedzi
Ghost Rider - 2007-07-24, 19:11

[ Dodano: 2007-07-24, 19:15 ]
JasieQ, ja miałem identyczny problem, miałem gdzies około 1,5-2mm luzu, a ta zębatka na wale (te zeby co napędzają tryb obr) była dość wyrobiona, i po kilku przejażdżkach po złożeniu silnika zaczęło mi coś zgrzytać, przejechałem się kawałek dając dość ostro "po zaworach" i obr. przestał chodzić, i zgrzytanie ustało. jak odkręciłem dekiel to się okazało że wyrąbało seger i tą podkładke i tak je zmasakrowało że takie kawałeczki wyciągałem :oczy: , to chyba dlatego że te zje**** zęby na zębatce na wale wypychały tą drugą zębatke do obr. i seger nie wytrzymał. tylko nie wiem czy teraz założyć wszystko z powrotem bo ten rowek na tym bolcu jest tak jakby wyrobiony (tak mi się przynajmniej wydaje) i nie wiem czy go znowu nie wywali.
i to wszystko chyba przez ten luz na zębatce, radze ci żebyś dał jakąś pokładke co by luzu nie było, bo jak jeszcze ci ta zębatke z tym bolcem złapie i z połówki wyłamie to będą mielone wokół sprzęgła :oczy:

tomasz102 - 2007-07-25, 00:35

podłóż podkładke, ja przez to, że nie miałem nawet serera to rozwaliło mi zębatke wstępną więc dupa bo prawie 40zł w plecy. Tylko zobacz żeby zachaczły się obie na całej szerokości zębów.
janekrow - 2007-07-25, 17:35

Dzięk panowie, etka wyleczona :mrgreen: . Już nic nie zgrzyta, podłożenie podkładek pomogło. A u was ta zębatka jest całkiem na sztywno?> :razz:
Klima - 2007-07-25, 20:55

u mnie tak chrybotało to aż wyłamało karter to lepiej uwazaj na to, moze lepiej kupic zebatke jak jest troche zjechana
Seba_830 - 2019-09-10, 22:31

Odgrzewam temat. Kolejność złożenia napędu obrotomierza w przypadku ETZ 150 jest wyjaśniona, ale jak wygląda to w przypadku TS 150? Majstruję przy małej TS gdzie ktoś zdemontował część napędu znajdująca się na trzpieniu i teraz nie wiem czy oprócz ślimacznicy i zabezpieczenia ma tam być jakaś podkładka. W serwisówce oraz katalogu części żadnej podkładki nie widać, ale po złożeniu tego bez podkładek, ślimacznica ma dosyć duży luz.
ETZ_PRORIDER - 2019-09-10, 22:42

Dobij sworzeń na którym opiera się kółko pośrednie.
Seba_830 - 2019-09-11, 08:52

Rozumiem, że żadnych dodatkowych podkładek tam oryginalnie nie było? Motocykl pochodzi z rynku holenderskiego, według licznika ma przejechane 4600 km i stan silnika zdaje się to potwierdzać, dlatego nie wiem czy ten sworzeń mógł się przesunąć, aczkolwiek z jakiegoś powodu ktoś ślimacznice zdemontował. Może ktoś zna wymiar, na jaki ma być wysunięty ten sworzeń z karteru?
ETZ_PRORIDER - 2019-09-11, 09:55

Weź przykład z ETZ 150 tam jest ślimacznica rozwiązana niemal identycznie. Złożenie tego wg katalogu części nie zawsze daje dobry efekt i całość hałasuje podczas pracy. Zawsze daję dodatkowe podkładki pod ślimacznicę żeby nie darło karteru i nie miało luzu większego niż 0,1mm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group