To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Koło tył - bęben od 150 do 251?

Wietrzanin - 2007-01-05, 23:14
Temat postu: Koło tył - bęben od 150 do 251?
witam wszystkich zmotoryzowanych
mam pytanko na temmat bebna tylnego kola 16 w etz251
czy mozna zastoaowac beben od etz150 czy tez nie
czy trzeba zastosowac beben orginalny z 251 :?: :?: :?: :?: :?:
bardzo prosze o dokladna wypowiedz
dziekuje z gory wszystkim
pozdrawiam
m.szopa

hubertbaran - 2007-01-05, 23:20

Bebny 150 i 251 sa inne

bebny etz 250 i 251 tez sa inne. Ale mozna je zmieniac miedzy sobą;)

Szymon_MZ - 2007-01-05, 23:23

Przecież oba będny są takie same... :shock: Można zamienić z 150tki do 251 i odwrotnie Tak wynika z moich oględzin :lol:
Wietrzanin - 2007-01-05, 23:28
Temat postu: no tak
no wlasnie ja wiem czym sie roznia ale czy to wplynie na jazde czy co?????
noj dalej niewiem jaki beben uzyc czy moze byc od etz150 czy musi byc od 251 do 251 ??????
pozdrawiam

hubertbaran - 2007-01-06, 11:07

a zabieraki ogladaliscie? Zabierak ETZ 150 jest słaby... juz podczas agresywniejszych jazd 150 d sie go znisczyć. W 250 zastosowano inna forme zabieraka duzo mocniejsza.
Pozatym wszystkie bebny róznia sie średnica bebna hamulcowego. Dlatego czasem w sklepie mozna zaliczyć pomyłke.

Klima - 2007-01-06, 13:24

Koła 150 i 251 różnią sie średnicą szczęk i przeniesieniem napedu z zębatki (inny odlew) czyli beben nie bedzie pasować
SOVIETVW - 2007-01-06, 18:27

dokladnie tak jak piszą hubertbaran, i Klima, bebny wyladaja tylko pozornie identycznie 150 a 251 to sa dwa rozne bebny jak zamieniac to w komplecie od 250 i 251 jest masywniejsze przeniesienie napedu zreszta chlopaki juz opisali wyzej,jak zapodasz do 251 od 150 to te gumy na łączeniu zebatki z bebnem moga szybko skonczyc kariere przy dynamicznej jezdzie. :wink:

[ Dodano: 2007-01-06, 18:29 ]
pozatym niewiem czy zebatka od 150 bedzie podpasuje do bebna 251 to jest troche inaczej zrobione.

Klima - 2007-01-06, 23:03

SOVIETVW napisał/a:
gumy na łączeniu zebatki z bebnem moga szybko skonczyc kariere przy dynamicznej jezdzie
w 150 nawet szybko ta guma pada a co mowic w 251...
Pakynchalter - 2016-08-04, 20:47

Odkopię ten temat żeby nie zakładać nowego. Otóż okazało się, że mam koło z 150 w 251 i nawet już znalazłem całe kompletne z wszystkim co potrzebne, ale gość nie jest pewnien co sprzedaje. Ciężko było mi się z nim dogadać przez telefon bo nie chce koła rozebrać żeby zmierzyć średnicę od środka czy to jest 150 czy 160. Powiedział że zmierzy średnicę bębna na zewnątrz i tutaj pojawia się moje pytanie: czy ten bęben od 251 jest na zewnątrz większy od 150 czy będzie mieć ten sam wymiar?

Ewentualnie wrzucam fotki do identyfikacji.

motomaniakpl - 2016-08-05, 00:01

Od 150tki jest to koło co podrzuciłeś .
Koło 150tki ma okrągłe wypusty na gumę tłumika łąńcucha, od 251 ma takie bardziej podłużne.
Wprawne oko rozpozna po wyglądzie tarczy kotwicznej szczęk hamulcowych

DaRu - 2016-08-05, 11:29

Moim zdaniem od 251 jeżeli 16".
Wskazuje na to zębatka napędowa.
Od 150 jest inna

motomaniakpl - 2016-08-05, 12:05

Zębatkę z gumą od 251 bez problemu założysz na piaste 150
Tarcza kotwiczna od 251 miejsce na czujnik hamulca ma w takim zagłębieniu


W 150 jest ono wystające

Pakynchalter - 2016-08-05, 15:35

Okej dzięki za odpowiedź chyba że ktoś jeszcze chce dodać jakąś różnicę między kołami. Jeszcze poczekam co ten gość mi odpisze bo mu wysłałem fotkę jak mi to ma zmierzyć a jak nie to trzeba będzie stworzyć temat w dziale kupię :p
motomaciey - 2016-08-05, 16:46

150 - 1.85x16"
251 - 2.15x16"

motomaniakpl - 2016-08-05, 16:54

150tki po 90 roku też miały obręcz 2.15x16
Pakynchalter - 2016-08-05, 21:36

Dokładnie, mam obręcz 2.15x16. Zdziwiłem się po tym jak kupiłem nowe klocki które nie chciały do bębna się zmieścić.
motomaniakpl - 2016-08-05, 22:15

Chodziło mi o to ze, była jednakoa szerokość obręczy dla 150 i 251 ale bębny były różne.
Pakynchalter - 2016-08-05, 23:34

Tak, zrozumiałem :D Mam jeszcze taką jedną rozkminę, otóż w TS 250 też były montowane 16 tylko wiem, że mają one inne kotwiczenie bębna. Czy po podmianie na nowszy typ taka hybryda będzie działać?
motomaciey - 2016-08-06, 06:32

Bęben nie jest kotwiczony tylko zalany w aluminiowej piaście, kotwiczony jest sczękotrzymacz.
Pakynchalter - 2016-08-06, 18:47

Dziękuję, bo nie wiedziałem jak to nazwać, ale chodziło mi o szczękotrzymacz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group