To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Silnik - Odpala i zaraz gaśnie - ES 250/1

wąski - 2007-04-05, 20:50
Temat postu: Silnik - Odpala i zaraz gaśnie - ES 250/1
Nie wiem co z tym fantem zrobić.Po dłuzszej przerwie odpaliłem dziś moto.Załapała z pierwszego, choć trochę niemrawo.Przejechałem się kawałek .Potem ją odstawłem (zmieniłem kondensator i perzerywacz).A tu lipa, moto nie chce palic.Znaczy się zapala na jakies 4sekundy a potem gaśnie, i tak przy każdej próbie.PPodejrzewam że to smmeringi.Ale z drugiej strony silnik wogóle nie dymi, raczej nie bierze oleju.Macie jakieś rady?
Zaznaczam, że od razu wróciłem do starch części, nic to jednk nie daje.Co podejrzeacie?Szlak mnie już trafia :twisted:
No w sumie może poleciał smmering od strony prądnicy ,sam już nie weim, a o i świeca odpada

[ Dodano: 2007-04-05, 22:36 ]
dobra , zerknąłem na ta prądnicę jeszcze raz i zauważyłem że cewka wzbudzenia jesst przerwana> A no i sprężynka przyśpieszacza zapłonu jest zerwana(raczej z niego zrezygnuję)A w z przyspieszaaczem jeździcie?

led1 - 2007-04-27, 13:18

No co jest, nikt się nie wypowie aby pomóc koledze? Nikt nie miał takiego problemu? wąski, oprócz tego co ci pisałem na priva to naprawdę nie wiem co to jest.
Luke - 2007-04-27, 19:19
Temat postu: Re: jaskółka-silnik-pali a zaraz gaśnie
wąski napisał/a:
A w z przyspieszaaczem jeździcie?
Jak fabryka dala to znazcy ze raczej po cos jest;) Ja bym nareperowal te usterki co wymieniles i powinna palic;)
wąski - 2007-05-02, 19:05

dzisiaj ustawiłem zapłon, moto zagadało, wkręcało sie na obroty, przejechałem nawet z kilometr a potem tylko buuuuuuuuuuuuuuuuu i objawy powróciły.Moto pali a zara gaśnie. Miał kto może padnięte smmeringi.Jakie są tego objawy?
Prosze o pomoc i dzięki za wpisy :wink:

grzegorz 77 - 2007-05-02, 22:32

simeringi na bank to nie są.Sprawdz doplyw paliwa miałem kiedyś podobny problem.Był zapchany kranik.Bena niby leciala ale kiepsko i cały czas jakieś syfy go zapechały.Prusta rada wyciągnij wężyk z gażnika otwórz kranik i dmuchaj powinno pomóc.
Plonek - 2007-05-02, 23:00

wąski napisał/a:
Miał kto może padnięte smmeringi.Jakie są tego objawy?
ja miałem: objaw prosty - moto było mułowate na wolnych i ich w ogóle trzymac nie chciało. Do tego waliło olejem przez korek wlewowy i zaraz rozszczelniło dekiel i lało olejem wkoło moto.
Objawy u Ciebie to coś zupełnie innego. Stawiam na dopływ benzyny, tak jak grzegorz 77. Wyjmij gaźnik, weź sprężone powietrze i przedmuchaj mu wszystkie dysze. Załóż spowrotem, najlepiej do towarzystwa nową świecę mu dorzuć. Jeżeli nie będzie chodzić ok, to wtedy masz już pewność że to wina instalacji zapłonowej. Co do przyspieszacza to nie mam i nie miałem, wiec nie poradzę Ci czy go zostawiać.

wąski - 2007-05-02, 23:05

Stary co mam dmuchać.... :mrgreen: jak leci.
Gaźnik też niezapchany no bo zdjąłem go z krućca i patrzyłem czy benza leci.Jest dopływ paliwa .A no i dodam że moto chodzi ładnie jedynie na niskich obrotach.Pali elegancko .Przy dodaniu gazu gaśnie
już mnie kur.....a bierze z tym motorem :roll:

Plonek - 2007-05-02, 23:11

nie strzela w gaźnik ani w rurę przy dodaniu gazu :?: nie kicha ani nic :?:
wąski - 2007-05-02, 23:13

Elektryka też sprawdzona. Dziś wymieniłem cewkę.Na różnych świecach objawy są te same.Naprawdę nie wiem już co sie dzieje, z tłumika nie dymi, zapłon ok, kupię jeszcze świecę nową..... może to co da :roll:

[ Dodano: 2007-05-02, 23:15 ]
chodzi o to że nic nie kicha i nie strzela, na obrotach chodzi ładnie tylko przy próbie dodania gazu następuje buuuuuuuuuuu i gaśnie

[ Dodano: 2007-05-02, 23:15 ]
chodzi o to że nic nie kicha i nie strzela, na obrotach chodzi ładnie tylko przy próbie dodania gazu następuje buuuuuuuuuuu i gaśnie

Plonek - 2007-05-02, 23:17

objaw typowy dla przestawionego zapłonu - może to jednak coś z tym przyśpieszaczem
Ja kończę ze swojej strony, bo na przyśpieszaczu się nie znam.

wąski - 2007-05-02, 23:19

mam wersje przyspieszacza unieruchominego(zaspawanego), który zachowuje sie jak normalna krzywka od Trophy
grzegorz 77 - 2007-05-03, 14:48

ustaw zaplon 2-3 mm przed GMP musi chodzić.Jeżeli nie to masz coś z gażnikiem jakieś lewe powietrze albo coś z poziomem paliwa.Bo inst odpada przynajmniej takie cuda by sie nie działy.A zauważ że moto gasnie ci dopiero jak dodasz gazu.To musi gyć gażnik albo coś z ukladem paliwowym.
wąski - 2007-05-03, 15:47

zapłon to raczej dobrze ustawiony, no bo na wolnych obrotach równo chodzi i kiedy nie podejdę to pali z pierwszego kopa :cry:

[ Dodano: 2007-05-03, 15:55 ]
no i trochę smarka się olejem z jednej strony spod uszczelki głowicy , byc moż eto to jest przyczyna :roll:

Pietrusek - 2007-05-03, 17:09

Takie same objawy znaczy sie
Cytat:
przy próbie dodania gazu następuje buuuuuuuuuuu i gaśnie
miałem w Junaku palił bardzo ładnie z kopa ale na obroty nie chciał wejśc tylko ze w nim winny był iskrownik a raczej rozmagnesowany wirnik,podłączyłem mu bajpasa znaczy sie zapłon bateryjny i wszystko cacy.Tylko ze Mz ma zapłon bateryjny.Zobacz jeszcze cały zapłon moze masz słaby akumulator i przez to jest słaba iskra.
hubertbaran - 2007-05-03, 17:58

jak robi bu... hmmm zapodaj mu ssanie i sprubuj dodać gazu;] Moja Mz chodzi ok dopiero na rozgrzanym silniku;]

Jesli objaw bu... bedzie ciogły to jak dlamnie masz zbyt niski poziom paliwa lub ciagnie gdzies lewe powietrze(mozliwe ze przezta nieszczesna uszczelke)

wąski - 2007-05-03, 18:52

ssanie nic nie daje. :roll: Gdy dam gazu na maxa silnik jakby dostawał odcięcia zapłonu, gdy spuszcze manetkę dalej normalnie chodzi na wolnych obrotach.Kupię jeszcze nówkę świecę , no i pokombinuję z tym paliwem.... jak nic to nie da to chyba ręce mi opadną :cry:
daniel1621 - 2007-05-03, 19:13

ja sprawdziłbym czy dysza od wysokich obrotów nie jest zatkana. W komarku miałem tak wiele razy :mrgreen:
Kamil5 - 2007-05-03, 22:03

słuchaj oblukaj głowice lub daj nową uszczelkę lalbo dokreć, mozliwe ze cylinder łapie przeloty i sprawdź połączenia gaźnika z cylindrem czy nie łapie lewego podokręcaj wsjio hmmm a i jeszcze zajżyj do filtra powietrza:) taka prosta rada zanim bedziesz miał w domu 15 świec z czego każda dobra:)
jannex - 2007-05-04, 08:26

Miałem tak w mojej ts. Pierwszym winowajcą jest elektryka. Jak włączasz zapłon to lampka ładowania miga czy świeci ciągle? Może niedoładowuje ci aq albo wcale go nie ładuje?
Kamil5 - 2007-05-04, 08:55

hmm gdyby nie miał ładowania to by na słąbym aq ładnych wolnych obrotów nie miał.....
ale mimo to sprawdz napiece ładowania. bo coś kolega nam pisał ze ma przerwaną cewkę wzbudzenia.
oraz zrób to co napisałem wyżej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group