To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - Vento turbo diesel - problemy Z ODPALENIEM.

Bambek - 2007-04-06, 11:42
Temat postu: Vento turbo diesel - problemy Z ODPALENIEM.
Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem. Chlopaki mam problemy z moim vento rocznik 93 silnik 1.9 td. Mianowicie rano jak go odpalam to wszystko cacy, pali od razu ( musze jeszcze tylko takie niby ssanie zaciagnac i samochod pali jak szalony). Pojezdze nim sobie tak z godzine, nagrzeje do temp 80- stopni, pozniej zostawiam na godzine na dworze, przychodze , pale go bez zimnego rozruchu a tu nic, maszyna nie pali, szlag mnie z tym trafia, na poczatku myslalem ze akumulator, zmienilem na 74 ah varte, nic nie dalo ( wczesniej mialem jakiegos 55 ah rupiecia ). Wg mnie swiece zarowe sa wporzadku, zawsze grzeje swiece do konca, nigdy nie odpalam dopoki kontrolka grzania sie pali. Jezeli jest ktos w naszym klubie kto zna sie na dieslach, to prosze go o pomoc i o porade, bo chcialbym sie troszke pouczyc o tych silnikach.. jakie ksiazki wybrac itp. Fajnie byloby jakby ktos ze strony wprowadzily osobny dzial w stylu silniki wysokoprezne, zeby tam pisac o nich i nie zasmiecac forum, ale watpie by tak sie stalo. BARDZO PROSZE O PORADE, BO KAZDY MECHANIK MNIE STRASZY ZE TO POCZATKI KONCA WTRYSKOW, LUB POMPY WTRYSKOWEJ, ALE WCZESNIEJ WSZYSTKO LADNIE CHODZILO, SAMOCHOD LADNIE PALIL, ROZRZAD BYL WYMIENIANY U ZNAJOMEGO KTORY MA PRZYRZADY I MOWIL ZE NA POMPIE BYL PRZESTAWIONY O JEDEN ZABEK, ALE TO CHYBA NIE MA WIELKIEGO WPLYWU, NO WCZESNIEJ SAMOCHOD PALIL EKSTRA. pROSZE O POMOC I POZDRAWIAM BAMBEK, JEZELI SIE OKAZE ZE BEDZIE TO POMPA WTRYSKOWA, SPRZEDAM GAZNIM BING 84 Z MOJEJ MZ... NAPRAWDE AZ SIE LEZKA KRECI, KIEDY MIALEM TYLKO MOTOCYKL TO JEZDZILEM I MIALEM KASE A TERAZ JAK MAM SAMOCHOD NA NIC MNIE NIE STAC. POZDRAWIAM.

[ Dodano: 2007-04-06, 11:44 ]
A I LADOWANIE WYNOSI 15 V BEZ ZAPALANIA SWIATEL, A Z ZAPALONYMI SWIATLAMI I DMUCHAWA 13,85 V ( DMUCHAWA NA 4 POLOZENIU )

[ Dodano: 2007-04-06, 11:44 ]
EHH MAM DOSYC SAMOCHODOW.

Rof - 2007-04-06, 16:20

http://forum.vwgolf.pl/

tu znajdziesz odpowiedź na 100000%

ps
a to 80 C to po jeździe godzinnej? powinno być 90 i to po 5 - 6 km od ruszenia

MZ Maxi Perwers - 2007-04-06, 17:15

Jeśli tam nie znalazłes odpowiedzi, to sprawdź, czy masz szczelne przewody niskiego ciśnienia. To te, które wchodzą do pompy wtryskowej i doprowadzają do niej paliwo. Zobacz też, czy szczelne są połączenia na filtrze paliwa, a właściwie w każdym miejscu, gdzie temperatura silnika moze działać na te właśnie miejsca połączeń układu paliwowego. Elastyczne przewody mają to do siebie, że gdy są zimne, to jakby mocniej zaciśnięte i szczelniejsze. Po rozgrzaniu, nawet niewielkim rozszczelnia się połączenie (szczególnie gdy z zewnątrz działa na nie ciepło, a od środka chłodzi je paliwo). To dosyć częsta przyczyna trudności z odpaleniem ciepłego silnika diesla. Prozaiczna i łatwa do usunięcia. Inne, to : przestawiony kąt wtrysku na pompie, wyjechane pierścienie, zasyfiały filtr paliwa lub powietrza, zjechane końcówki wtrysków, przestawiony rozrząd itd. Napisałeś, że ktoś ustawiał rozrząd, ale uwierz mi, że często poprawiałem ustawienia rozrządu po superspecach, którzy grzebali coś przy paskach, napinaczach, pompach. Raczej wątpię, by wcześniej było źle gdy silnik chodził cacy. Do dokładnego ustawienia rozrządu wcale nie potrzeba jakichś super narzędzi. to proste jak sznur w kieszeni i takie bajki z ustawianiem rozrządu na jakichś przyrządach na mnie nie działają.
domel-mz - 2007-04-06, 17:57

ja miałem takie coś jak filter paliwa był zapchany-podciśnienie wyciągało paliwo z pompy lub tak samo się działo jak w baku smok byl zapchany
Bartas - 2007-04-06, 19:23

I kupic tu autko grrr, jak mowi Bambek- jak sie sypie to na nic czlowieka nie stac :???:
Klima - 2007-04-06, 22:30

u kumpla w omedze 2,5 tds to byl wlasnie objaw padającej pompy :???:
Peterek - 2007-04-07, 11:16

Bambek napisał/a:
myslalem ze akumulator


gdyby padl aq to mialby trodnosci z odpalaniem caly czas -rozrusznik niemialby sily zakrecic

Bambek napisał/a:
Pojezdze nim sobie tak z godzine, nagrzeje do temp 80- stopni


pogadaj z kims kto ma vento diesla jaka temp powinien trzymac silnik, u mnie w pasku po kilkunastu min jazdy silnik nagrzewal sie do 100-110 stopni i to byla jego temperatura -starszy jak to z poczatku zobaczyl to wywalil termostat -bez potrzeby jak sie pozniej okazalo


co do wtryskow to chyba sa wymienne a pompe mozna oddac do regeneracji ale popros kogos zeby pojechal za Toba i zwrocil uwage czy przy normalnej jezdzie przykapca.

jak padnie na amen to tez sie nie przejmuj- silnik +skrzynia do wydatek ok 600zl -teraz moze mniej bo ja sie rozgladalem ok roku temu :smile:


MZ Maxi Perwers napisał/a:
często poprawiałem ustawienia rozrządu po superspecach


ja nigdy nie probowalem tego ustawiac ale wiem ze kiedys po wymianie paska -w jakims tam warsztacie samochod chodzil jak czolg :lol:

nemo491 - 2007-04-07, 12:39

Sprawdz odpowietrzanie zbiornika paliwa.
Rof - 2007-04-07, 15:09

Bambek napisał/a:
Pojezdze nim sobie tak z godzine, nagrzeje do temp 80- stopni


Cytat:
pogadaj z kims kto ma vento diesla jaka temp powinien trzymac silnik, u mnie w pasku po kilkunastu min jazdy silnik nagrzewal sie do 100-110 stopni i to byla jego temperatura -starszy jak to z poczatku zobaczyl to wywalil termostat -bez potrzeby jak sie pozniej okazalo


temperatura powinna wynosić 90 stopni i stać na środku skali termometru. Ani mniej ani więcej, 100 - 110 stopni jak miałeś to przegrzewałeś silnik, lub miałeś padnięty czujnik temperatury.

Peterek - 2007-04-07, 20:41

na bank sie nie przegrzewal bo w ten sposob starszy nakrecil ponad 200tys -czasem to byly trasy po 400km non stop, czy czujnik byl walniety to nie wiem ale w serwisie powiedzieli ze taka temp to norma dla tego silnika
Bambek - 2007-04-10, 10:17

jest poprawa... tzn tak mysle. Luzny mialem przewod doprowadzajacy paliwo do pompy wtryskowej i chyba dostawalo sie powietrze, zrobilem to powietrze sie nie dostaje. Ale mam pytanie, bo z rana mi nie chce teraz palic, swiece jak bede grzal z 10 razy to odpala elegancko. teraz podejrzewam swiece, jak juz sie go raz odpali to juz maszyna chodzi caly dzien, nawet jak 2 czy 5 godzin stoi. Macie pomysl co to moze byc, aha i jakie swiece zarowe dlugogrzejne polecacie???
Klima - 2007-04-10, 11:10

sprawdz czy wszystkie świece grzeją, sprawdz moduł i bezpiecznik w nim
domel-mz - 2007-04-10, 12:28

Klima napisał/a:
sprawdz czy wszystkie świece grzeją, sprawdz moduł i bezpiecznik w nim

To jest podstawa w dislu-ja dodam że warto zmienić filtr paliwa bo gdy jest juz na wykończeniu to gdy zgasisz silnik to on ma w sobie takie podciśnienie że wyciągnie ci część paliwa z pompy i musisz długo kręcić zanim napompuje sobie pompa.

(ja jak miałem przegrzany silnik to rano gdy zapaliłem i odkręciłem korek wlewu oleju to czuć było zapach spalin - juz zmieniłem pierścienie i teraz czuć sam olej)

Nemesis - 2007-04-10, 19:50

Bambek,a tak na marginesie to przyczyniłes się do powstania nowego działu w luźnych :grin: :wink:
Bambek - 2007-04-12, 00:10

No mi sie ten dzial podoba.. ale teraz do rzeczy... Bylem u mechanika, auto nie pali jak jest zimne.. patrzylismy swiece, wszystkie chodza jak szalone. pogadalem z nim chwile, doszedlem do wniosku ze pora zobaczyc ile mam oleju w aucie, patrze na kontrolke a tu sporo ponizej minimum.. Chyba jest tak ze przed zakupem ktos wlal doktorka do silnika ... zeby nie pobieral oleju. ehh... rece mi opadaja. pojechalem dzisiaj dokupic oleju wlalem 0.5 litra 15w40 i kupilem takiego doktorka za 12 zl co niby zageszcza olej i niby jako tako cos tam pomaga... mechanik jeszcze nie mierzyl cienienia w cylindrach ale na moje oko to prze to moze nie palic.. kpl pierscieni kosztuje 140 zl tam rozne uszczelki kolo 150 zl... plus robota.. ehh mowie wam jak z nim pogadalem to powiedzial ze 1000 zl jak nic trzeba wlozyc, co tu dalej robic???

Wlalem dzis doktorka, strasznie jest gesty, niby ogranicza dymienie i zuzycie oleju, zobaczymy, na drzwiach od garazu zostaiwlem biala kartke przy rurze wydechowej, zobacze jak sie auto zachowa na zimnym silniku, czy bardzo bedzie pluc olejem... jak nic to nie da, kupie jeszcze 2 opakowanie doktorka, 450 ml jest tego chyba. jak to nic nie da.. to niestety podwijam rekawy i zapieprzam do roboty w wakacje. z mojego doswiadczenia to tak zjadl mi 1 litr oleju na 1,5 tys km... to raczej duzo czy standard? Co byscie zrobi, wkladali w samochod kase, a chce nim pojezdzic czy po prostu robic dolewki i chrzanic to wszystko?? jutro sie okaze czy doktorek pomogl... jesli mi odpali z rana... to bede szczesliwy... Pozdr. Bambek.

Rof - 2007-04-12, 00:15

volkswagen dał normę 1 litr na 1000 km żeby nie walić do serwisów z gwarancjami.

Ja już od wymiany przejechałem ponad 1 tys i ubytku nie zauważam żadnego. A mam TDI silnik 1Z

Wchodziłeś na to forum co ci podałem?

MZ Maxi Perwers - 2007-04-12, 10:24

Bambek, Wyluzuj z tymi doktorkami. Wciskają Ci ciemnogród jak nic. 1000 zł za zrobienie?! Chyba w serwisie VW w białych rękawiczkach.
Poprawiłeś mocowanie przewodu, czyli się nie zapowietrza. Świece są dobre, a skoro nie pali na zimnym silniku, to wcale nie musi oznaczać, że wyjechane są pierścienie. Trudno jest coś powiedzieć nie słysząc pracy i nie widząc silnika. Ja jednak sprawdziłbym od nowa ustawienie pompy i faz rozrządu po wymianie paska. Rof, ma rację. Norma zużycia oleju na 1000 km w VW, Audi z tych roczników jest szokująca i wynosi 1 ltr. Prawie nigdy tyle oleju nie zużywają te silniki.

Eda - 2007-04-13, 14:25

Bambek, za żadne skarby świata nie lej motodoktora do auta! to g... tak zagęszcza olej, że praktycznie nie ma smarowania dłuuugo po odpaleniu. Silnik bangla na sucho - jakie konsekwencje, to się domyśl. No, o turbinie nie wspomnę :) Nie kochasz swojego samochodu. Do turbodiesla tylko i zawsze bdb oleje bez żadnych dodatków. Niestety. Do tego przy większym już zużyciu silnika należy skrócić okres pomiędzy wymianami oleju ze względu na większe przedostawanie się niespalonego paliwa do oleju a co za tym idzie - jego rozcieńczenia i pogorszenia właściwości, oraz większe ilości sadzy trafiające do oleju. Jeśli silnik bierze olej, to trzeba znaleźć źródło tego "brania": uszczelniacze zaworowe, uszczelnienie turbiny (dolot bardzo mokry?), pierścienie. I po ustaleniu przyczyny - usunąć. 1 litr na 1,5kkm to imo dużo. Mam stara cytrynę turbodiesla, nakulane z 500 kkm i dolewam ok. 1 litra na 8kkm. Z czego przynajmniej połowa leci na glebę, bo strasznie cieknie z każdej możliwej uszczelki :) . Jeśli nie masz sumienia, wlej motodoktora i sprzedaj, jesli masz sumienie - to nie lej i sprzedaj, jeśli masz kasę - to remontuj. Chociaż ostatnie rozwiązanie raczej mało opłacalne.
Qba - 2007-04-13, 14:45

Jak sprawdzałeś świece? Grzeją po podpięciu zewn źródła prądu czy normalnie z auta. Bo może padła czasówka od sterowania świec, no ale teraz jest tak ciepło że bez świec ma palić bez problemu. Przyczyna, zły kąt wtrysku, za mała albo za duża dawka rozruchowa, padnięty czujnik temp otoczenia i komp nie może ustawić dawki wtryskowej, słaba kompresja (ale jak po równo na każdym garze to i tak powinien kręcić, miałem w dieslu 27atm a powinno być 35 i palił jak złoto). Jak idą sadze to sprawdź drożność tłumika i dawkę. Jak olej to pisali wyżej uszczelniacze zaworowe, pierścionki itp. Pierścienie sprawdzisz przy badaniu kompresji. sprawdź normalnie a potem wlej do cylindra trochę oleju i też sprawdź. Jak będzie duża różnica to pierścionki siedzą.
Bambek - 2007-05-06, 14:24

chlopaki, powiedzcie mi czy powinno byc tak ze ten grubszy przewod od pompy mam prawie pelny, no widac ze 2 czy 3 babelki powietrza a w tym mniejszym nie mam ropy, tzn jak ide ranoodpalic auto. Jak odpali to widac ze babelki uciekaja i zaraz sie zapelnia wacha. Jak go zgasze to widac ze ida babelki od pompy wtryskowej na tym niskim przewodzie, tam jakos dostaje powietrza. Moze wykombinowac jakis zawor zwrotny i pozakladac na jednym i drugim przewodzie by paliwo sie nie cofalo?? Doradzcie, bo juz wymienilem kostke stacyjki ktora miala byc zla a byla dobra, juz mnie szlag trafia, pozdro. :klnie:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group