To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Silnik - coś brzęczy po remoncie - MZ 251

ETZPOWER94 - 2012-05-24, 18:20

mczmok, to jeśli to tłok, to jak to możliwe że stało się to raptownie? juz którys raz z kolei mówie że wcześniej nie stukało, jeśli to tłok to ten dzwiek z czasem by sie nasilał, a u mnie stało sie to nagle
Dodek - 2012-05-24, 23:18

mczmok, 2 sprawa to pierscienie .. mam na kompie tuningowy program do obliczen okien w cylindrze - sa w nim zależnosci związane tez z szerokoscią pierscieni tłokowych a obrotami silnika w kiedy zaczynają stukac,
tzn "ring flutter"
Nader to ciekawe bo nawet jest tam licznik mocy ktorą można wydusić - a nazywa sie to porting calkulator v4 2.2

mczmok - 2012-05-25, 08:25

ETZPOWER94 napisał/a:
mczmok, to jeśli to tłok, to jak to możliwe że stało się to raptownie? juz którys raz z kolei mówie że wcześniej nie stukało, jeśli to tłok to ten dzwiek z czasem by sie nasilał, a u mnie stało sie to nagle


Odnoszę się do głównego tematu-stukanie po remoncie.

Nagłe pojawienie się stukanie to faktycznie mogą być problemy z pierścieniami, łożyskami, itd.

dodek10, Jak tłok wpada w rezonans to co dopiero pierścienie, które mają luz poprzeczny a czasami i podłużny i działają wtedy jak blaszki w tamburynie.

szkodnikpawel - 2012-06-15, 00:36

a ja z kolei, że się tak przypnę pod temat, mam coś takiego, że jak sobie motorek pyka na wolnych obrotach to jest wszystko ładnie, ale jak tylko podkręcę manetkę gazu delikatnie, tak że silnik prawie że nie zwiększa obrotów, lub zwiększy je odrobinkę, coś zaczyna jakby dzwonić, albo stukać bardziej, taki jakby efekt przy podnoszeniu przepustnicy, nie wiem co to jest. Brzmi to co najmniej dziwnie, tak jak by podnoszę manetkę, przepustnica się otwiera, zasysana jest większa ilość mieszanki i wtedy właśnie stuka. Wspomnę tylko że silnik po remoncie, wymienione wszystkie łożyska, tłok, pierścienie i cylinder narazie pozostały nie ruszane, kompresja bardzo dobra.
kosior30 - 2012-06-15, 00:55

Luz zużytej przepustnicy w korpusie gaźnika.
Piotrek94 - 2012-06-23, 12:22

Witam mój kolega ma problem. Otóż po remoncie silnika w Etz 150 zaczął dziwnie "chrobotać?". Słychać to jak schodzi z obrotów. W silniku były wymieniane łożyska średniej jakości, pierścienie ponieważ nie było dużego progu, i była robiona regeneracja wału. Macie jakieś pomysły co to? :neutral:

http://youtu.be/bSFOO4RnOyc

Sh3vier - 2012-06-23, 12:51

Może śruby od dekli nie są dokręcone :mrgreen:
Piotrek94 - 2012-06-23, 12:59

Nie no to raczej nie to :lol:
krzysiekmz - 2013-05-29, 21:44

Witam mam podobny problem w swojej TS250 też coś mi brzęczy.Dwa lata temu zrobiłem remont kapitalny silnika,nowy wał łożyska,szliw cylindra nowy tłok,pierśćienie,nowy gażnik ustawiłem zapłon na czujnik i nie wiem co się dzieje,po odpaleniu coś brzęczy,a na wolnych obrotach to słychać jakby w cylindrze a podczas jazdy jest taki też dziwny dzwięk.Jaka może być przyczyna,proszę o poradę,pozdrawiam.
mczmok - 2013-05-31, 00:52

krzysiekmz,
Poczytaj posty o dzwonieniu tłoka/pierścieni

Pytania:

Jaki masz tłok?
Ile Ci pali ?Jaki gaźnik?
Czy stukało od początku remontu?

krzysiekmz - 2013-06-02, 19:19

Witam ponownie jeżeli chodzi o tłok to jest polski nie pamiętam jakiej firmy ale gośćiu w sklepie proponował mi niemiecki tyle że dwa razy droższy,pali mi w normie ok.4l.Z gażnikiem to jest już inna historia wcześniej miałem trzy orginalne ddr i nie mogłem ustawić wolnych obrotów i przepustnice były wyrobione i brzęczały,a teraz mam nowy tajwański po noć lepszy od chinskiego nie narzekam na wolnych obrotach ładnie chodzi i nie gaśnie.Stukanie było od początku może coś żle żłożyłem,dopiero zaczynam swoją przygodę z mz no i na forum też jestem nowy ale już się dużo nowych rzeczy dowiedziałem,sory że tak śię rozpisałem ale taki problem.mam kilka jeszcze pytań może mi żle szliw zrobili czy spr.na sucho tłok powinien zatrzymać czy przelecieć przez cylinder no i wyczytałem że po szlifie trzeba załamać ostre krawędzie w okienkach cylindra ja tego nie zrobiłem no i czy sworzeń w tłok powinien wejść lekko bez użycia młotka proszę oodpowiedż.Pozdrawiam
wojciech944 - 2013-06-02, 19:23

Jeśli nie fazowałeś rantów okien, to to prawdopodobnie to brzęczy. Znaczy się pierścienie brzęczą jak zahaczają o te ranty :wink:
motocyklista - 2013-06-02, 19:30

krzysiekmz napisał/a:
Stukanie było od początku może coś żle żłożyłem,dopiero zaczynam swoją przygodę z mz no i na forum też jestem nowy ale już się dużo nowych rzeczy dowiedziałem,sory że tak śię rozpisałem ale taki problem.mam kilka jeszcze pytań może mi żle szliw zrobili czy spr.na sucho tłok powinien zatrzymać czy przelecieć przez cylinder no i wyczytałem że po szlifie trzeba załamać ostre krawędzie w okienkach cylindra ja tego nie zrobiłem no i czy sworzeń w tłok powinien wejść lekko bez użycia młotka proszę oodpowiedż.Pozdrawiam

Wow ale długie zdanie :piwo:
Tak jak Wojciech pisał fazowanie kanałów powinno rozwiązać problem.

azja25 - 2013-06-02, 20:13

Pamiętaj o odpowiedniej uszczelce pod głowicą musisz dobrać tak aby między tłokiem a gowicą było od 0.9 do 1.2 mm. Zmierzysz za pomocą drucika ołowianego 2mm ( tłok odpowiednio go zgniecię i będziesz widział ile wynosi ta szczelina w komorze spalania). Zakładam , że wykluczyłeś zabierak sprzęgła , który też może wydawać dźwięk podobny do brzęczenia. Pierścionki na tłoku muszą mieć odpowiedni luz . Sworzeń powinien wejś w tłok albo po podgrzaniu tłoka albo bo trzymaniu sworznia w niskiej temperaturze. Napewno nie powinien się dać wsunąć tak poprostu rękąani napewno niczym go nie nabijamy tylko wciskamy odpowiednim przyrządem.
krzysiekmz - 2013-06-02, 20:57

Dzięki na razie,mam jeszcze takie pytanie odnośnie tej uszczelki tzn.jak będzie za mały luz to dajemy grubszą uszczelkę a jak za duży to słyszałem że można zfrezować głowicę,czy te wtmiary odnoszą się do MZ ts250 pozdro.

[ Dodano: 2013-06-03, 20:31 ]
Witam jeszcze mam takie pyyanie,jaki luz powinny mieć pierśćienie pozdro.

[ Dodano: 2013-06-05, 20:19 ]
Zmierzyłem właśnie luz pomiędzy tłokiem a głowicą i wyszło mi 1,5mm to muszę chyba splanować głowicę mam takie pytanie jakbym zdjął uszczelkę czy to mi coś da czy nie

krzysiekmz - 2016-02-14, 17:45

Witam ponownie wreśćie śćiągnąłem głowicę no i gołym okiem widać że powierzchnia jest nierówna i na cylindrze jest duża plama przyschnięta,ktura świdczy o nierównośći głowicy,a co do spiłowania rantów okienek,to mieliyaśćie panowie rację,bo są ostre krawędzie.Mam takie pytanie,mianowićie po śćiągnięciu cylindra zauważyłem że uszczelka jest bardzo cieniutka i zaoliwiona czy może być tam nierówność i czy można dać grubszą uszczelkę.Proszę o radę. Pozdrawiam.
kosior30 - 2016-02-15, 10:16

Daj uszczelkę wyciętą z tylnej okładki bloku rysunkowego (taka szara tektura). Możesz dla pewności dać cienką warstwę silikonu, tylko nie najtańszego, ale jakiegoś dobrej jakości. Nie musi być wysokotemperaturowy. Do 120st.C wystarczy.
krzysiekmz - 2016-02-16, 21:05

Witam ponownie fachowcy tak mi zrobili szlif cylindra że tłok mi normalnie przelatuje na wylot ,a pierśćienie na zamkach mają luz ponad 2mm.Mam takie pytanie,czy to możliwe że po paru latach tak wszystko się zużyło a w sumie to mało jeżdzę ale mam jeszcze pierśćienie nowe zapasowe,a luz na nich wychodzi 0.20 na szczelinomierz to chyba prawidłowo,czekam na głowicę i będę składał .Proszę o radę. Pozdrawiam.
ETZ_PRORIDER - 2016-02-16, 22:10

Tłok ma mieć prawidłowy luz montażowy 0.05mm a luz na zamkach pierścieni po 0.2mm :piwo:
Dodek - 2016-02-16, 22:26

krzysiekmz, chyba nie mierzłeś czasem starego tłoka w ten cylinder?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group