To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Kapa obrotomierza - wyciek oleju - MZ ETZ 251

fockeRR - 2007-06-02, 15:44
Temat postu: Kapa obrotomierza - wyciek oleju - MZ ETZ 251
Witam! Mam problem z moją MZ-tką. Otóż po zakupie, podczas podróży do domu, zauważyłem wyciek z pod kapy obrotomierza. Po dokładnych oględzinach okazało się, że źródłem wycieku jest otwór po dolnej śrubie, która trzyma kapę kapę!!! Leci z niej nawet sporo oleju!!! :roll: Co mam zrobić??? Nie mam także gumowej uszczelki, która powinna się tam znajdować... :/ Kupiłem taką w płynie, ale najpierw chce rozwiązać problem z tą nieszczęsną dziurą. Pomocy!!!
SOWA - 2007-06-02, 16:08

Znaczy się co, nie masz którejś śruby? Zdobądź odpowiednią śrubę i wkręć ją tam.

Co do uszczelki, to piszesz że kupiłeś taką w płynie, rozumiem ze chodzi Ci o silikon lub coś podobnego... kup lepiej oring taki jaki powinien tam być i nie kombinuj z silikonem bo będziesz sie potem męczył przy każdym montażu/demontażu, poza tym możesz mieć problemy ze sprzęgłem jeśli napaprzesz tym silikonem tam gdzie nie trzeba...

Pozdo

ETZrider - 2007-06-02, 16:27

Mi ciekło spod 2 śrub. Obie uszczelniłem silikonem i z jednej przestało cieknąć a z drugiej cieknie nadal, tak więc silikon to raczej kiepski sposób. Może jakby poczekać aż stwardnieje na śrubie i dopiero przykręcać to by było lepiej...
Kamil5 - 2007-06-02, 20:02

generalnie powierzchnie przed nakładaniem silikonu trzeba dobrze odtłuścić :piwo:
generalnie o tak spróbuj wymienić ta śrube może ma nie równy łeb ( nie dociska równomiernie i pojawia się szczelina. )

fockeRR - 2007-06-03, 15:28

Dzięki za rady!!! Śrubę mam. Odtłuściłem, zakleiłem. Nie ciekło. Ale.... Okazało się, że sprzęgło źle wyregulowałem i musiałem znów odwalić ten dekielek ;/ Ten olej pod tym dekielkiem bedzie się tam zbierał i zbierał.. aż w końcu którędyś wyleci czy co???
Kamil5 - 2007-06-03, 17:33

bedzie tam olej od tego jest oring na krawędzi wnęki na pokrywę żeby nie ciekło:) zrób to co pisaliśmy:) :piwo:
fockeRR - 2007-06-04, 09:33

a macie wymiar tego oringu???
1) Mam jeszcze jeden problem. Porobiłem tą płytką regulacyjną (od sprzęgła) w lewo w prawo... ;) Przykręciłem, wydawało mi się, że dobrze,ale nie mogę odpalić teraz!!! Tylko jest takie <psyk> z tłumika??? O co chodzi??? Na zapych próbowałem ze dwa razy ale jak zaczyna zaskakiwać to zaraz i tak gaśnie? Macie jaki pomysł??? :roll:

Loosiu - 2007-06-04, 09:59

fockeRR, odnośnie płytki to szukaj tematów o regulacji sprzęgła. Rozmiaru o-ringa nie znam, ale samemu czeka mnie zakup. Rozmiar najłatwiej ustalić w ten sposób, że bierzesz sówmiarkę i mierzysz średnicę dekla, odejmujesz 2x grubość - powiedzmy oring ma mieć 2,5 mm grubości i dostajesz wymiar. O-ringi są wymiarowane średnica wew. x grubość, np. 10x1 oznacza średnica wew. 10mm, grubość 1mm, co daje 10 + 2x1 =12 mm średnicy zewnętrznej.
Cieknące śruby pokrywy załatwia się kulturalnie i przyzwoicie (a nie na silikon :???: ) podkładkami miedzianymi lub aluminiowymi - popytać w sklepach motoryzacyjnym - potrzebna podkładka o średnicy wew 6mm - pasuje też pod śruby lewej i prawej pokrywy (już kiedyś pytałem co to kapa ;) ). Jeśli jest miedziana to trzeba ją "zmiękczyć", czyli rozgrzać nad palnikiem gazowy i wrzucić do wody.

Pozdrawiam,

fockeRR - 2007-06-04, 10:31

Loosiu, a wiesz czemu mi tak <psyka> :) (bo strzał to to nie jest) z tłumika??? Dziwne to to bo wcześniej nie było...
Loosiu - 2007-06-04, 10:36

fockeRR, Pytanie czy to z tłumnika czy z gaźnika? Tradycyjnie sprawdź czy jest iskra. Jak zachowuje się pedał startera - kopniak? Lata luźna gdy na niego naciskasz? Czy może pomimo wciśniętego sprzęgła nadal ciągnie?

Pozdrawiam,

fockeRR - 2007-06-04, 11:30

właśnie a propo kopniaka... Jest on chyba ciut za "lekkochodzący" znaczy jak regulowałem sprzegło to zawsze patrzyłem czy nie wpada jak w masło czy też sie nie zacina całkowicie.
Przed chwilą chyba rozładowałem akumulator :/

fockeRR - 2007-06-04, 11:32

jeszcze mam jedną rzecz: po zakupie sobie jeżdżę, jeżdżę ... odstawiam do garażu i tak sobie patrze od tyłu na moto, a TU!!! silnik trochę w prawo przekrzywiony a łańcuch na bank nie jest zbytnio napięty???
Simon - 2007-06-04, 11:36

to skrzywienie to norma w 250/251, jak nie jest zbyt mocne to można jeździć, łańcuch może się troche szybciej zużyć
Loosiu - 2007-06-04, 17:46

fockeRR, Sprzęgła nie ustawia się na kopniak :!: Polecam http://poltegor.igo.wroc..../cwdata/34.html i oczywiście przeszukać forum. Ta rurka jest niekonieczna - można to wyczuć.

Pozdrawiam

fockeRR - 2007-06-04, 20:37

aha :mrgreen: może dlatego regulacje nie przynosiły efektu :oops:Aku podładowałem jutro będę działał!!!! Wiecie co??? Poprzedni właściciel wywalił i nie ma w ogóle filtra powietrza. Do dopiero "mondry" człek..... Ale miałem minę jak to zobaczyłem - pusta śruba :shock: Jak zagadać w sklepie żebym dostał taki filter znaczy wymiary albo nazwa takowego filtra???
Sorki że tak mieszam tamety ale tak jakoś mnie nachodzi jak piszę :mrgreen:

Kamil5 - 2007-06-04, 21:13

fockeRR, filtro do em 250:) w sklepie z czesciami do moto
fockeRR - 2007-06-06, 09:20

Hej!!! Moja MZ -ta jest nieprzewidywalna!!! Jak mam skręconą kierwonicę w prawo to nabiera takich obrotów, że masakra!!! Pewnie się linka naciąga ale gdzie można to regulować???
Po za tym coś biegi mi zaczęły głośno chodzić i kontrolka luzu (na obrotomierzu) nie działa!!! :roll:
Macie jakiś pomysł???

Michał_22 - 2007-06-06, 09:40

Hmm... Wkrec troszke srube regulacyjna na pokrywie gaźnika(tam gdzie wchodzi linka) Co do kontrolki to narazie sprawdz zarówke i czy kabelek sie nie odłączył.
fockeRR - 2007-06-06, 10:29

Oko, tak zrobię.
A jeśli chce np. zdjąć lewą pokrywę silnika, tą za którą kryje się sprzęgło i skrzynia biegów to muszę mieć moto obalone na prawą stronę?

Kamil5 - 2007-06-06, 11:59

tak jeżeli nie chcesz aby Ci się wylał olej!
jak nie to smiało odkręcaj na pionowo.
najpierw radze odkręcić śrubę obrotomierza w tym celu blokujemy wał (najlepiej wsówając trzonek młotka przez okno wydechowe .... lub w inny sposób i odkrecamy śrubę obrotomierza dalej zciągami wdzwignie zmiany biegów i odkrecamy śruby pokywy boczen ( kopniaka nie ruszamy) i sciagamy pokrywę:) :piwo:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group