To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Kapa obrotomierza - wyciek oleju - MZ ETZ 251

Anonymous - 2012-07-08, 19:08

Z miesiąc temu wymieniałem olej i regulowałem sprzęgło za pomocą tej blaszki, wszystko było ok tylko od tygodnia cieknie-minimalnie przecieka olej. Dzisiaj wreszcie okręciłem ten dekielek to nie idzie zatamować oleju.Cieknie z dolnej śrubki. Z rok temu co wymieniałem śrubki na imbusy to ciekło odrobinę - dało się zatamować. Mam uszczelkę na dekielku. Zobaczę jutro co i jak, czy nadal będzie cieknąć.
Ma ktoś jakieś pomysły?

gary - 2012-07-08, 19:48

Zastosuj pakuły i dodatkowo małe oringi na śrubki. Musi trzymać :piwo:
Anonymous - 2012-07-08, 20:00

jutro kupie inne śrubki + jakieś podkładki. Mam new pokrywę (zapas) to wezmę do sklepu i spróbuje dobrać jakiś oring. Imbusy na oko kupowałem. Kudzwa przez rok problemu nie było, a teraz nagle jest :klnie: :klnie: :klnie:

Trochę oleju uciekło przy okręcaniu + ściekło przy staniu. Cholera drogi kupiłem. Zobaczę jak sprzęgło pracuje.

[ Dodano: 2012-07-08, 21:13 ]
gary, Olej cieknie z dolnej śrubki - ale jak się pokrywę odkręci. Przy założonej pokrywie to śladowe ilości ciekną przy dole pokrywy

Stefa_no1 - 2012-07-08, 20:58

Kudlaty2007, przechyl motóra na prawą stronę (tyle, żeby olej nie ciekł) wytrzyj do sucha szmatką, i mając skręcone wszystko do kupy napiernicz paluchem silikonu pomiędzy łeb śruby, a wgłębienie dekielka ;) Nadmiar obetrzyj szmatką żeby wyglądało picuś glancuś i z@pierd@laj. heavy Proste i skuteczne :piwo:
ETZ_PRORIDER - 2012-07-08, 21:06

Może dałbyś miedziane podkładki pod śruby dekielka? kosztują dosłownie 10 gr za sztukę do tego wywal okrągły oring spod dekielka i wsadź tam oring o przekroju prostokątnym lub kwadratowym np od filtra oleju tak jak ja to zrobiłem, nic nie cieknie i nie poci się.
Anonymous - 2012-07-08, 21:10

Właśnie byłem sprawdzić i powierzchnia jest sucha. Zobaczmy jutro rano. Międzyczasie znalazłem gambit - uszczelkę zrobię w razie czego.
Wkurwia mnie, że olej wychodzi z tej pokrywy. To, że w środku sobie pokapie to mniejszy problem - smarowanie wałka obrotomierza :mrgreen: :twisted:
Jutro po robocie jadę kupić oring (o ile będzie), śrubki i ten silikon. W razie czego będzie.

Dodek - 2012-07-08, 22:06

Stefa_no1, najprostsze sposoby sa najlepsze :piwo:
mi tez ciekło najpierw z 1 srubki potem z 2 , potem z srub dekielka od sprzegła , teraz juz nic nie kapie , bo chyba wszystko uciekło.
Jc idz do sklepu rolniczego i znajdz takie podkladki miedziane - ale trzeba bedzie je spiłowac bo sa za duze , co do oringów to moim zdaniem tez dobra rzecz.
Jednak czasem moze byc tak jesli masz wyrąbane gniazda w miejscu gdzie dochodzi doń łeb sruby - przykrecisz srube włozysz oring czy miedz i bedzie dalej krzywo i dalej bedzie lał wiec zasmarowanie silikonem w niektórej sytuacji bedzie najlepsze

Anonymous - 2012-07-09, 21:09

Na razie nie cieknie :cool: Ale silikon w razie czego czeka :D
Dodek - 2012-07-09, 21:42

Co zastosowałeś?
Anonymous - 2012-07-09, 22:35

Post wyżej. Zakręciłem wczoraj odnowa tą pokrywkę i przez dobę dobrze trzyma. Nie cieknie olej od spodu. Nie będę ruszał. Jak trzyma to dam z tym spokój.
gary - 2012-07-10, 11:49

dodek10 napisał/a:
Co zastosowałeś?

http://www.youtube.com/wa...feature=related przeważnie zawsze działa :wink:

Giemza - 2017-09-13, 09:19

Odgrzewam kotleta :)
Panowie zna ktoś wymiar oringu pokrywki obrotomierza w EM250?

ETZ_PRORIDER - 2017-09-13, 10:22

Bodajże 80x3 ale ja stosuję uszczelkę filtra oleju lub paliwa od C-360 bo ma kwadratowy przekrój i nie zwija się przy dokręcaniu dekielka i ogólnie lepsze doszczelnienie, nie zapomnij też dać miedzianych podkładek pod śrubki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group