To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Instrukcja Regeneracji amortyzatorów

nygus - 2007-07-18, 12:37
Temat postu: Instrukcja Regeneracji amortyzatorów
Witam,

Czy na forum lub w internecie znajduje sie opis krok po kroku regeneracji amortyzatorów?


Amortyzatory są od mz es 250/1 i nie mają oleju w ogóle , a bez tłumienia strach jeździc.

Bardziej zalezy mi na informacji do przednich amo.

[ Dodano: 2007-07-18, 19:32 ]
ok rozebrałem amortyzator, teraz ile wlac tam oleju?

Klima - 2007-07-18, 19:12

230ml
Kamil5 - 2007-07-18, 19:16

Masz tu pełen opis co i jak po kolei
nygus - 2007-07-19, 16:23

dzieki za opis,

tego oleju to nie wejdzie 230 ml.

moze to nieporozumienie ale chodzi mi o mz es 250/1

Śpiewak - 2007-07-19, 20:12

Klima, Kamil5, najpierw czytajcie potem odpisujcie :P

nygus napisał/a:
Amortyzatory są od mz es 250/1
ES TO NIE ETZ :!: :!: :!: :piwo:
lj77 - 2007-07-24, 09:34

Witam

Ostatnio wymieniałem uszczelniacze oraz olej w swojej czarnej strzale. Do amortyzatorów w MZ ES 250/1 (zarówno przednich jak i tylnich) wchodzi po 80cm3 oleju do każdego. Z katalogu części wynika, że tylne amortyzatory różnią się w budowie od przednich tylko elementem utwardzającym zawieszenie - reszta jest identyczna.

Krok po kroku - z pamięci, ale w miarę po kolei:
1. zdejmujesz amortyzatory - i oglądasz tuleje zawieszenia - jeżeli tuleje mają luzy, gumy są zmurszałe itp. to kup komplet nowych (70 zl w sklepie - dolne chyba od etz, trzeba było je trochę obrobić na szlifierce, górne chyba było od awo simsona)
2. dociskasz górną szklankę w dół i wydłubujesz (śrubokręt) czarne ograniczniki (nie wiem jak sie nazywają - dwa czarne półkola blokujące szklankę)
3. ściągasz szklanki - bez obaw, przejdą przez ucho do zaczepiania amortyzatora
4. masz goły amor
5. musisz wybić bolec trzymający ucho do mocowania amora od góry do wahacza
6. wykręcasz górną nakrętkę (kombinerki - z długimi wąskimi szczypcami, ew. deseczka z wyciętym półkolem i dwa gwoździe)
5. po odkręceniu - wyciągasz zawartość amorta delikatnie - uwaga bo chlapie olej
6. wyjmujesz elementy wewnętrzne - pędzel, woda, detergent itp.
7. z górnej nakrętki wydłubujesz filcową podkładkę zgarniająca olej - rozklep ją trochę młotkiem i nasącz oliwą
8. w tej nakretce jest od dołu simmering - wymień go (ok. 1 zł w sklepie) - trudno go wybić
9. na nakrętce jest oring - dobierz taki sam (ok. 50 gr w sklepie)
10. wkładasz części po kolei i wlewasz 80cm3 oleju (ja teraz wlałem amortyzol 15w - jest całkiem ok)
11. nakładasz górną nakrętkęi dokładnie i powoli dokręcasz (gwint jest drobny - trudno go dobrze załapać, nie przyszczypnij też oringu)
12. zakładasz szklanki
13. górną szklankę dociskasz w dół i zakładasz półkola blokujące
14. przykręcasz amory do motoru


Życzę powodzenia i cierpliwości, bo za pierwszym razem wlałem za gęsty olej - jak go zmieniłem na rzadszy to po przejechaniu moze 50 km jeden amor zdaje się już się spocił - chyba puszcza.

Pozdrawiam

Emilos - 2007-08-04, 14:42

Witam
Planuje wymianę oleju w Mz Etz 250
Chodzi mi o olej z dobrej firmy w przystępnej cenie. Chcę utwardzić swoje zawieszenie. Jaki powinien być olej :?:

Klima - 2007-08-04, 15:14

gęsty. a jaki masz teraz? amortyzol jest jak woda pozniej jest lux, superol a hipol najgęstszy. wybierz sobie któryś albo zmieszaj jak żaden nie bedzie pasować
hubertbaran - 2007-08-04, 22:51

albo udaj sie do sklepu motocykolwego i popros jakiś olej do amortyzatorów 15W.
Plonek - 2007-08-05, 08:45

nygus napisał/a:

Czy na forum lub w internecie znajduje sie opis krok po kroku regeneracji amortyzatorów?
:arrow: :arrow: http://forum.mz-klub.pl/v...?t=3623&start=0
Qba - 2007-08-05, 11:09

Plonek, ale to jest od ETZ, a jemu chodzi od es a chyba są inne, chyba że się mylę.
Allu - 2007-08-05, 11:13

Znawcy się odezwali "bo ES to nie ETZ" ale budowa tych amortyzatorów jest prawie identyczna!
hubertbaran - 2007-08-05, 11:47

prawda jest taka ze jesli chodzi o amorki to w demoludach przez wszystkie lata produkcji zmieniał sie delikatnie wyglad:P
mario24 - 2007-08-08, 13:28

witam
nie chce zakładac nowego postu wiec zapytam tutaj . Czy do MZ trophy pasuja amortyzatory od ETZ 250 np . takie
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=219966941

Emilos - 2007-08-09, 12:14

Nie mogę dostać nigdzie oleju do amortyzatorów. Wszyscy mówią że takiego już nie ma i że sie z tym nie spotkali. Jaki może być inny?? widziałem np 15w-40 ale on jest do przekładni... nadaje sie do amortyzatorów :?:
Nostradamus - 2007-08-09, 12:24

idź na stacje benzynową Orlenu i kup Olej hydraulcziny czy płyn do hydrauliki DA-1
Qba - 2007-08-09, 20:33

ale da1 to płyn hamulcowy, przynajmniej taki jest zalecany do hamulców do ciągnika c360. Ja kupiłem w agmocie olej mobil fork oil do amorków. Amortyzol kupisz bez problemu w motoryzacyjnym pisze na nim olej do amortyzatorów ale jest strrrasznie rzadki. Z tego co kiedyś czytałem to można zalać zwykły silnikowy, przekładniowy też ale jest gęstszy czyli więcej będzie tłumić, tylko nie wiem jak on się będzie zachowywał podczas starzenia.
Klima - 2007-08-09, 21:01

Emilos, nie rozumiesz tego co ci napisałem?? lej zwykły olej silnikowy
Zomo - 2007-08-10, 00:00

amortyzola nie polecam nikomu... lubi sie zywic simmeringami....
Tak jak Klima mowi.mozna lac silnikowy.bedzie mocniejsze tlumienie.
Osobiscie uzywam Mobil Fork Oil 15W i jestem zadowolony z niego

to-mecz-q - 2008-02-21, 14:25

moje amortyzatory są dosyć podjechane. więc najlepiej będzie nalać jaknagęstrzy olej mam rozumieć???
może być np mixol?? bo tego akurat mam najwięcej???
aha i chciałbym się jeszcze dowiedzieć jakiej długości są te sprężyny w przednich amortyzatorach bo wydaje mi się ze moje są ucinane :cry:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group