To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Instrukcja Regeneracji amortyzatorów

Jasmin - 2014-12-09, 23:20

Dzięki wielkie Allu, Reich, Dodek teraz już napewno uda mi się złożyć wszystko do kupy, co do usprawnień mz to czytałem to już dużo wcześniej tylko mało dokładnych ilustracji, a mając niekompletne amory nie mogłem skojarzyć co do czego jest, dzięki Panowie
b3tomek - 2016-03-25, 20:05

ktoś może polecić zestaw naprawczy do amortyzatorów taki aby był jakosciowo w miare ok ?
Seba_830 - 2016-03-25, 20:11

Jeżeli chodzi o uszczelniacze to kup sobie firmy ARI, wiele osób je ma zamontowane i są zadowoleni, sam ostatnio takie założyłem. Z tymi zestawami naprawczymi jest pewnie tak, że wszystkie są takie same, także tu wyboru nie ma :neutral:
b3tomek - 2016-03-25, 20:22

uszczelniacze już mam kupiłęm ARI oczywiście olej też Fork od castrola 15W. Gość rozebrał mi lagi i w jednym brakuje podkładki a w drugim coś pekniete jest, jutro zobacze co i jak ale juz dziś szukam zestawu naprawczego. Widze jakis za 36 pln tylko na intr
Seba_830 - 2016-03-25, 20:42

To kup ten od intra :piwo:
b3tomek - 2016-03-25, 20:44

Być może ale jeżeli jest coś lepszego to bym sie na to pisał. Chcę zrobić to porzadnie kilka złotych wiecej a jeżeli by miało być lepiej nie gra roli :) Ale jeżeli forumowicze jeżdzą na tych i jest ok wiec i ja je kupie :)
Seba_830 - 2016-03-25, 21:00

Sklepy internetowe kupują części od jednego importera, czyli mają to samo i nie ma różnicy u kogo kupisz
b3tomek - 2016-03-25, 21:04

Tu jest coś innego tak mi sie wydaje : http://www.motofree.pl/pl...OW-LAG-KPL/3290

A tak wogole to jakis schemat jak to powinno być złożone w miare czytelny widzę na necie ale całprzód jest, może ktoś posiada.

pitterpan - 2016-03-25, 21:04

Jak by co, to ja mam do sprzedania zestaw naprawczy.

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=36960


A tu masz schemat jak składać.
Bardziej czytelnego chyba nie da rady znaleźć.


b3tomek - 2016-03-25, 21:14

Ten schemat jest w maire spoko ale nie moge wyczytać gdzie idzie druga spreżynka bo w zestawie są 4 ,czyli po 2 na strone. A na zdjęciu widze tylko jedną na strone ?

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2016-03-25, 21:21 ]
Wielka litera nie gryzie !!!

pitterpan - 2016-03-25, 21:17

13 i 18 są sprężynki
Gdybyś pisał tydzień wcześniej to bym zdjęcia zrobił, bo składałem swoje zawieszenie.
A wytłumaczyć nie wiem jak bym mógł kolejność składania...

Przeczytaj ten temat, może coś rozjaśni.
W przed ostatnim zdjęciu jest pokazane gdzie ta jedna sprężynka idzie.
http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/lagi/lagi.htm

b3tomek - 2016-03-25, 21:28

Mam już wszystkie zdjecia i schematy mam nadzieje że jutro podjade z laptopem i bedzie dobrze złożone. Pozostaje tylko kwestia zamówienia zestawu naprawczego ?
pitterpan - 2016-03-25, 21:39

A co ma być źle złożone? ;)

Potrzebna laga, goleń, rurka oporowa, sprężyna i zestaw naprawczy no i olej i wszystko musi grać ;)

b3tomek - 2016-03-26, 08:39

Nigdy tego nie rozbierałem, dziś jade do mechaniora zobaczy sie :)
Reich - 2016-03-26, 10:08

b3tomek, każdy z nas robił to kiedyś po raz pierwszy. Nikt się uczonym nie urodził, po to właśnie są takie fora i przede wszystkim serwisówki :piwo:
Marcin W. - 2016-03-26, 11:50

Czasami pierwszy raz bardzo boli... :lol:
Dobra nie wiem czy wam to pomoże nie mam chwilowo czasu ( za 3h ktoś do mnie bardzo ważny przyjeżdża) powstawiać zdjęć bezpośrednio na forum ale to zrobię i uzupełnię czego tam brakuje ewentualnie... Pod każdym zdjęciem macie opis i problem z jakim się spotkałem i jak go usunąć jeśli wystąpi taki jak u mnie... Na razie tyle...

https://picasaweb.google.com/106502842040689035528/RegeneracjaWidelcaTeleskopowegoMZETZ150250?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPm84sPntNPNowE&feat=directlink

Dodam jeszcze że czasem kupując zestaw do regeneracji widelca teleskopowego dostajemy gratis podkładki oporowe ale do sprzęgła MZ ETZ 250 jak akurat potrzebna do silnika to nawet fajnie :ok: gorzej jak trzeba odpowiednią zamontować w samym widelcu a takich nam tam przez to brakuje że dostaliśmy nieodpowiednie podkładki oporowe do regeneracji widelca teleskopowego... :sciana:

b3tomek - 2016-03-26, 20:34

Bardzo fajny tutorial kolega zrobił :)
czochu - 2017-03-04, 19:54

Mam taki problem że zawieszenie mi stuka podczas gdy szybko ulży się je do góry czy postawi na"koło" zmieniałem już olej amortyzol 20w motula najgęstrzy jaki był i pomogło lecz niewiele. Pierścienie uszczelniające są wygładzone a pod nie nawinięta nitka tak aby siedziały ścisło , nie przepuszczając oleju. Pierścień ustalający tłoczysko ( ten który ustala tłoczysko ) założony oryginalny z minimalnym luzem, dodam że te współczesne mają sporo większy luz, nowe simeringi ari, wszystko złożone zgodnie z serwisówką , ale jednak puka coś tam.. Miałem 2cm dystanse pod nakrętkami dotoczone z kwasu, po samym wyjęciu troszkę mniej "puka" z racji że sprężyna nie jest aż tak naprężona ale dalej jak szarpnę przodem do góry to słychać "puk" jak mnie to irytuje.. Robiłem tak samo zawieszenie liptonowi a jemu tłumi należycie. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał , niech podzieli się przydatną informacją :piwo:
polu - 2017-03-04, 20:10

Ja miałem i niestety to nie był problem z amortyzatorami ale może Cię nakieruje.

Szukałem tak jak Ty, zwracając uwagę na wszystko co potencjalnie mogło być przyczyną.
Okazało się że puka cała półka w główce ramy. Główka ramy miała już luz, łożyska się minimalnie przesuwały i pukało. Nie pomogło klejenie łożysk.

romanETZ - 2017-03-04, 20:37

Miałem takie stukanie - olej 15W - 0.23l. Dolałem do max. czyli do 0.25l - pomogło - nie stuka. Obawiałem się ,że przy gęstszym oleju i max. poziomie oleju uszczelniacze nie wytrzymają (też dałem ARI) ,dystanse 2x1cm. Jak narazie bez wycieków i stukania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group