Nadwozie/podwozie - Instrukcja Regeneracji amortyzatorów
Jasmin - 2014-12-09, 23:20
Dzięki wielkie Allu, Reich, Dodek teraz już napewno uda mi się złożyć wszystko do kupy, co do usprawnień mz to czytałem to już dużo wcześniej tylko mało dokładnych ilustracji, a mając niekompletne amory nie mogłem skojarzyć co do czego jest, dzięki Panowie
b3tomek - 2016-03-25, 20:05
ktoś może polecić zestaw naprawczy do amortyzatorów taki aby był jakosciowo w miare ok ?
Seba_830 - 2016-03-25, 20:11
Jeżeli chodzi o uszczelniacze to kup sobie firmy ARI, wiele osób je ma zamontowane i są zadowoleni, sam ostatnio takie założyłem. Z tymi zestawami naprawczymi jest pewnie tak, że wszystkie są takie same, także tu wyboru nie ma
b3tomek - 2016-03-25, 20:22
uszczelniacze już mam kupiłęm ARI oczywiście olej też Fork od castrola 15W. Gość rozebrał mi lagi i w jednym brakuje podkładki a w drugim coś pekniete jest, jutro zobacze co i jak ale juz dziś szukam zestawu naprawczego. Widze jakis za 36 pln tylko na intr
Seba_830 - 2016-03-25, 20:42
To kup ten od intra
b3tomek - 2016-03-25, 20:44
Być może ale jeżeli jest coś lepszego to bym sie na to pisał. Chcę zrobić to porzadnie kilka złotych wiecej a jeżeli by miało być lepiej nie gra roli Ale jeżeli forumowicze jeżdzą na tych i jest ok wiec i ja je kupie
Seba_830 - 2016-03-25, 21:00
Sklepy internetowe kupują części od jednego importera, czyli mają to samo i nie ma różnicy u kogo kupisz
b3tomek - 2016-03-25, 21:04
Tu jest coś innego tak mi sie wydaje : http://www.motofree.pl/pl...OW-LAG-KPL/3290
A tak wogole to jakis schemat jak to powinno być złożone w miare czytelny widzę na necie ale całprzód jest, może ktoś posiada.
pitterpan - 2016-03-25, 21:04
Jak by co, to ja mam do sprzedania zestaw naprawczy.
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=36960
A tu masz schemat jak składać.
Bardziej czytelnego chyba nie da rady znaleźć.
b3tomek - 2016-03-25, 21:14
Ten schemat jest w maire spoko ale nie moge wyczytać gdzie idzie druga spreżynka bo w zestawie są 4 ,czyli po 2 na strone. A na zdjęciu widze tylko jedną na strone ?
[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2016-03-25, 21:21 ]
Wielka litera nie gryzie !!!
pitterpan - 2016-03-25, 21:17
13 i 18 są sprężynki
Gdybyś pisał tydzień wcześniej to bym zdjęcia zrobił, bo składałem swoje zawieszenie.
A wytłumaczyć nie wiem jak bym mógł kolejność składania...
Przeczytaj ten temat, może coś rozjaśni.
W przed ostatnim zdjęciu jest pokazane gdzie ta jedna sprężynka idzie.
http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/lagi/lagi.htm
b3tomek - 2016-03-25, 21:28
Mam już wszystkie zdjecia i schematy mam nadzieje że jutro podjade z laptopem i bedzie dobrze złożone. Pozostaje tylko kwestia zamówienia zestawu naprawczego ?
pitterpan - 2016-03-25, 21:39
A co ma być źle złożone?
Potrzebna laga, goleń, rurka oporowa, sprężyna i zestaw naprawczy no i olej i wszystko musi grać
b3tomek - 2016-03-26, 08:39
Nigdy tego nie rozbierałem, dziś jade do mechaniora zobaczy sie
Reich - 2016-03-26, 10:08
b3tomek, każdy z nas robił to kiedyś po raz pierwszy. Nikt się uczonym nie urodził, po to właśnie są takie fora i przede wszystkim serwisówki
Marcin W. - 2016-03-26, 11:50
Czasami pierwszy raz bardzo boli...
Dobra nie wiem czy wam to pomoże nie mam chwilowo czasu ( za 3h ktoś do mnie bardzo ważny przyjeżdża) powstawiać zdjęć bezpośrednio na forum ale to zrobię i uzupełnię czego tam brakuje ewentualnie... Pod każdym zdjęciem macie opis i problem z jakim się spotkałem i jak go usunąć jeśli wystąpi taki jak u mnie... Na razie tyle...
https://picasaweb.google.com/106502842040689035528/RegeneracjaWidelcaTeleskopowegoMZETZ150250?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPm84sPntNPNowE&feat=directlink
Dodam jeszcze że czasem kupując zestaw do regeneracji widelca teleskopowego dostajemy gratis podkładki oporowe ale do sprzęgła MZ ETZ 250 jak akurat potrzebna do silnika to nawet fajnie gorzej jak trzeba odpowiednią zamontować w samym widelcu a takich nam tam przez to brakuje że dostaliśmy nieodpowiednie podkładki oporowe do regeneracji widelca teleskopowego...
b3tomek - 2016-03-26, 20:34
Bardzo fajny tutorial kolega zrobił
czochu - 2017-03-04, 19:54
Mam taki problem że zawieszenie mi stuka podczas gdy szybko ulży się je do góry czy postawi na"koło" zmieniałem już olej amortyzol 20w motula najgęstrzy jaki był i pomogło lecz niewiele. Pierścienie uszczelniające są wygładzone a pod nie nawinięta nitka tak aby siedziały ścisło , nie przepuszczając oleju. Pierścień ustalający tłoczysko ( ten który ustala tłoczysko ) założony oryginalny z minimalnym luzem, dodam że te współczesne mają sporo większy luz, nowe simeringi ari, wszystko złożone zgodnie z serwisówką , ale jednak puka coś tam.. Miałem 2cm dystanse pod nakrętkami dotoczone z kwasu, po samym wyjęciu troszkę mniej "puka" z racji że sprężyna nie jest aż tak naprężona ale dalej jak szarpnę przodem do góry to słychać "puk" jak mnie to irytuje.. Robiłem tak samo zawieszenie liptonowi a jemu tłumi należycie. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał , niech podzieli się przydatną informacją
polu - 2017-03-04, 20:10
Ja miałem i niestety to nie był problem z amortyzatorami ale może Cię nakieruje.
Szukałem tak jak Ty, zwracając uwagę na wszystko co potencjalnie mogło być przyczyną.
Okazało się że puka cała półka w główce ramy. Główka ramy miała już luz, łożyska się minimalnie przesuwały i pukało. Nie pomogło klejenie łożysk.
romanETZ - 2017-03-04, 20:37
Miałem takie stukanie - olej 15W - 0.23l. Dolałem do max. czyli do 0.25l - pomogło - nie stuka. Obawiałem się ,że przy gęstszym oleju i max. poziomie oleju uszczelniacze nie wytrzymają (też dałem ARI) ,dystanse 2x1cm. Jak narazie bez wycieków i stukania.
|
|
|