To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - ETS 250-czy i jakie części można traktować wymiennie

szpila - 2007-07-30, 11:47
Temat postu: ETS 250-czy i jakie części można traktować wymiennie
Witam

Mam pytanie na temat różnic i podobieństw motorów MZ.
Ale od początku:
Mogę stać się posiadaczem MZ ETS 250 z 1970 roku.
Teraz stoi w jakiejś szopie i nie wygląda za pięknie. Jest pomalowana dziwnie
niebieska lampa (dziwne), siedzenie zjedzone przez myszy i pewnie więcej niedomagań…
ale spodobała mi się i w związku z tym to pytanie:
Zastanawiam się czy kupić i czy będą duże problemy z remontem
Napiszcie proszę czy i jakie części można traktować wymiennie z innymi modelami
(i jakim - TS?) części silnika, zawieszenia…?
I jeszcze jedno pytanie może mało precyzyjne czy MZ ETS 250 jest „Wdzięcznym” obiektem do remontu? Ujmę to inaczej, na razie wyremontowałem (znaczy doprowadziłem do stanu jeżdżenia, nie do stanu błyszczenia ;-) WSK 175 ale nie jest wdzięczna, ciężko się odpala i jakaś taka oporna… wiecie o co mi chodzi…
Jeżeli warto pobawić się z tą MZ’ką to pojadę na miejsce wyciągane na światło dzienne dokonam oględzin i się potarguje ;-D

Z góry dziękuje za odpowiedź

--
Marcin <szpila> Szybilski

hubertbaran - 2007-07-30, 11:54

zawiecha pasuje od TS starszej wersji, koła pasuja od innych mz;) Czesci silnika od ES i TS starszej wersji.
Motomaniak - 2007-07-30, 12:33

W niemczech oryginalne ets kosztuja okoł 2000 euro :roll: ostatno patrzałem...
nie zastanawiaj sie tylko kupuj :)

Huberto - 2007-07-30, 13:36

Powiedz mi gdzie stoi, a sam po nią pojadę :) Silnik jest taki sam jak w ES 250/2 wyprodukowanych po 69 roku, tylnie zawieszenie też takie jak w ES/2, co do przedniego zawieszenia to nie wiem, jak ma się sprawa z główką ramy, bo rama ETS-a jest taka sama jak w ES, tyle, że w ES jest inne zawieszenie przednie i główka jest bardzo długa, wątpię, żeby półki od TS podeszły.
szpila - 2007-07-30, 20:46

Dziękuję za odpowiedzi,
Jeżeli zakupie ten motor to pewnie zostaniemy dobrymi znajomymi ;-D.
Znalazłem książkę „jeżdżę motocyklem MZ”
http://www.wkl.com.pl/jez...-wyd-8,1,1,116?
Pewnie zainwestuję te parę złotych ;-) Czy są jeszcze jakieś inne ciekawszego pozycje?
Czy można gdzieś dostać pozycję w stylu „remontuje motocykl MZ”?

I jeszcze jedno pytanie, które pozostało bez odpowiedzi:
Czy ten motor to „udręka”, czy raczej fajny i miły i będzie „wdzięcznym” obiektem zabawy?
Jakie macie zdanie na ten temat?

Pozdrawiam
Marcin <szpila> Szybilski

Mieczko$ - 2007-07-30, 22:17

szpila napisał/a:
zy ten motor to „udręka”, czy raczej fajny i miły i będzie „wdzięcznym” obiektem zabawy?
jeżeli włożysz w to serce to napewno będzie.
szpila - 2007-08-26, 23:42

No i kupiłem. tak wygląda dziś (26-08-2007):





zobaczymy co z tego dalej wyjdzie...
ps. dobre rady mile widziane ;-D

Petro - 2007-08-26, 23:45

rejestracja meeega :D :twisted: :twisted: :lol: :piwo:
Huberto - 2007-08-26, 23:46

Świetny materiał do remontu. Z tego co widzę, to lampa i przednie koło jest od TS i te kierunki wywal ;) I rejestrację też masz zaje**stą :mrgreen:
szpila - 2007-08-27, 00:00

Tak rejestracja jest super, aż szkoda będzie zmieniać...
na razie szukam zdjęć i informacji o moim nowym nabytku.
Optycznie porównuje go do zdjęcia na wikipedi:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:ETS250-ag.jpg
i lampa mi wygląda że jest OK. faktycznie te kierunki są okropne (oryginał jak widzę miał w "manetkach")
gdzieś na forum widziałem że ktoś kupował takie... poszukam jeszcze.
faktycznie dziwnie jest pomalowana jakby składana... ale nic to pomaluje wszystko na czarno i będzie ładna.

Huberto - 2007-08-27, 00:10

Wysłałem Ci na meila opis ETS-a z gazety, a tu masz jeszcze filmik reklamowy :) http://pl.youtube.com/watch?v=e3hB742voVk
arekqq - 2007-08-27, 00:18

http://www.ostmotorrad.de/
tu jest katalog części - prównaj numery poszczególnych z innymi modelami w których wydają sie podobne dane części :)

Mieczko$ - 2007-08-27, 10:16

Piękny motorek.
szpila - 2007-08-27, 22:30

Dzięki panowie za pomoc.
A teraz pytanko:
Kierownica ma w środkowym położeniu taki lekki opór… to znaczy, gdy moto jedzie prosto to żeby skręcić trzeba pokonać lekki upór, a gdy stoi na nóżce centralnej to kierownica nie opada na jedną lub drugą stronę tylko jest utrzymywana prosto.
Czy tak ma być czy to jest poprawne? Czy może jest coś za mocno zkręcone lub przekombinowane?

Klima - 2007-08-27, 22:33

a może masz amortyzator skrętu? był taki wstawiany do Mz z wózkiem bocznym
szpila - 2007-08-27, 22:49

Szczerze, to jeszcze sam nie wiem co mam ;-D
jak zaczniemy z ojcem rozbierać to się okaże.
Czyli kierownica powinna chodzić gładko?
Nie powinno być żadnego oporu na środku?

Allu - 2007-08-28, 21:38

Sprawdź czy masz wszystkie kulki na półkach przedniego zawieszenia i nasmaruj smarem. Ma chodzić gładko, amortyzatora to ty nie masz, z resztą nawet z nim ma chodzić cały czas z jednym oporem.
Mogorec - 2007-09-05, 19:30

witam, ets to świetne moto, gratuluje zakupu :D . zobacz tego linka, może cos Ci sie przyda ;] http://www.ets250.com/ aha i obadaj te foty, miodzio... http://www.ets250.com/ets-neu/4.jpg
Ciowiec - 2007-09-05, 21:05

A tak z ciekawości - o ile można wiedzieć oczywiscie - ile za nią dałeś?
szpila - 2007-09-09, 20:44

Kupiłem ją za 500 zł, uznałem że to dobra cena.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group