To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - ETZ 250 Tuning silnika

Zakol - 2007-10-02, 21:18
Temat postu: ETZ 250 Tuning silnika
Witam mam pytanie chcialbym zeby moja etka byla jeszcze mocniejsza i nie mam pojecia jakbym mogl poprawic jej osiagi zeby lepiej sie zbierala prosze o odpowiedz pozdrawiam ZAKOL
hubertbaran - 2007-10-02, 21:25

ile masz na przeróbki kasy.
Brudny_harry - 2007-10-02, 21:39

1. wypełniacze w wał
2.podnieś i poszerz okno wydechowe
3.obniż dolot
4. wylicz wydech
5 wypoleruj wszystkie kanały i skrzynie korbowa
6. ew daj trochę większą dysze

jannex - 2007-10-02, 22:45

Gdybym miał zrobić listę silników podatnych na tuning to tego na bank by tam nie było.
Michau - 2007-10-02, 23:08

To ta Twoja lista byłaby niepełna :razz: :lol:
hubertbaran - 2007-10-03, 07:30

ja np. jestem zwolennikiem jak najmniejszej liczby polerowania;]

za to powinno sie zgrac kanały z karterami, dostarczy to deczko wieksza elastycznosc;]

Wydech jest juz trudniejsza sprawą, jednak moge przedstawić przykładowy wydech przeliczony jednym z najprostszych programów.

Zmiana fazy okna wydechowego nie ma sensu ma ono juz czas bodajże 180stopni wystarczy to do wykrecenia odpowiednich obrotów, nalezy zmienić czas okien przepłukania i zwiekszyć czas otwarcia okna ssacego. pozwoli to na wykrecenie wyższych obrotów.

jannex - 2007-10-03, 10:18

Masz na myśli te obroty, przy których wałowi zaczyna brakować oleju z mieszanki? Można próbować rozwiercić go na 300 cm bo koledzy twierdzą, że moc wzrasta jednak mam obawy o trwałość sprzęgła. Te silniki poprostu są dosyć dopracowane i ameryki już nie odkryjesz. Co ci po większej mocy jeżeli będzie występowała np. tylko przy wysokich obrotach. Nie znaczy to że nie można się troche pobawić ale jeśli chodzi ci o prawdziwe rasowanie to jest spory wybór wśród innych producentów i to tam powinieneś szukać. Dla mnie ideałami są polskie zabawki, montowane w wsk i shl. Nawet komary się fajnie rasują jak masz czym to robić.
Michau - 2007-10-03, 15:50

jannex, każdy ma prawo zrobić ze swoim motocyklem co zechce, nie pomyśl, że mam do Ciebie problem bo tak nie jest :piwo:
Ale zawsze mnie wkurzało takie pieprzenie w tym dziale, że MZ - tki nie nadają się do przeróbek, że ameryki nie odkryjesz itp. gdyby tak rzeczywiście było, nie istniałby dział Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria. I dział ten, nie jest po to, by szydzić i potępiać tych którzy chcą coś zmienić w swoich motocyklach, tylko po to, aby im w tym pomóc, wieć jak nie masz żadnej wiedzy praktycznej na ten temat, prosze... nie pisz.

Dudi1203 - 2007-10-03, 18:29

hubertbaran napisał/a:
Wydech jest juz trudniejsza sprawą, jednak moge przedstawić przykładowy wydech przeliczony jednym z najprostszych programów.

Masz na myśli exhaust calculatora 2 ??

hubertbaran - 2007-10-03, 19:32

tak to chyba jeden z najprostszych programów, bo sa jeszcze olbrzymie kombajny do wydechów ale tam juz trzeba mysleć technicznie.
Dudi1203 - 2007-10-03, 19:50

A zapodałbyś kilka linków/nazw programów dla tych "myślących technicznie"? Chętnie bym zobaczył jak to działa bo wiem ile daje wydech liczony w exhaust calculatorze to co dopiero taki program, uwzględniający więcej czynników.
hubertbaran - 2007-10-03, 22:38

nie bede programów podawał...

http://www.ozebook.com/compendium/suzi/expchmb.htm

tu masz dosyc ciekawą stronke;)

jannex - 2007-10-04, 09:47

Z nikogo nie szydzę i nie mam zamiaru. Poprostu porównując inne motocykle tamtych lat do etz to ona powinna być wzorem do tuningu a nie materiałem. Osobiście popieram przeróbki dające większą niezawodność działania albo zwiększające fonkcjonalność niż moc. Przyznam jednak cichu, że buduję silnik do następcy mojego rasowanego komara. Powstanie w oparciu o polski m21w2 Wiatr - na razie to jednak tajemnica.
hubertbaran - 2007-10-04, 16:42

Wiatr to dobra sprawa do rasowania... ma predyspozycje na dosc wysilona jednostke.. kiepsko jednak z materiałami.

Co do Mz to mozna robić wiele rzeczy i nie obizać wytrzymałosci. Jednak wiekszosc przeróbek prostych urzadzeń przerośnie zwykłego uzytkownika MZ;]

Motomaniak - 2007-10-04, 20:31

Zakol, kanały płuczące zwieksz liczbe polerownie korby wypełniacze na wał, wieksze dysze oraz srednice gaznika z kruccem wiekszy cylinder 300 membrana, planowanie głowicy... itp. :wink:
jannex - 2007-10-05, 12:27

Rozważałem również silnik od shl m11 jednak ma tylko 3 biegi i trudniej będzie mi go wstawić do otwartej ramy. Do polskich zabawek mam kompletne opisy przystosowania ich na potrzeby sportu i jako taki dostęp do maszyn. Silnik etz jakoś nie pasuje na rasowanie i to nie jest tylko moja opinia. Pozatym chcę maszynę do ostrego katowania w terenie i na więcej niż 1 jazdę. Myślę jeszcze nad napędem od cz ale trudno kupić dobrze utrzymany silnik.
hubertbaran - 2007-10-05, 16:36

Silnik Mz rzeczywiście jest sporym kawałkiem zgryzu ale wszystko da sie zrobić:D

Silnik MZ cierpi na przerośniecie cylidra;]

gordonmde - 2007-12-11, 16:36

jannex, jeśli masz jakie opisy zwiększenia mocy polskich motorowerów lub motocykli proszę wystaw jakiś link lub proszę o przesłanie na maila gordonmde@wp.pl
pozdrawiam :)

kulfon1100 - 2007-12-15, 21:01

po co polepszac cos co jest najlepsze na swiecie??? moim zdaniem jak chcesz miec konkretne dopie....enie to postaw w garazu drugi moto jak ja to zrobilem :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group