To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Buggy - Jaki silnik wybrać?

Klima - 2007-12-11, 18:34

bo samochód nie ma takich luzów jak maszyna własnej roboty. kiedyś widziałem na złomie jakieś małe układy róznicowe ale nie wiem od czego :cry:
KingNothing - 2007-12-11, 19:03

Hm. Może od VW garbusa? Silniki te montują od paralotni po różne 4 kołowe wynalazki, więc musi coś w tym być. Dostępnę są silniki od 1.2 ( bodajrze 27 KM :twisted: ) do 50 KM z 1.6.
krzych_mz150 - 2007-12-11, 19:37

Poszy150 napisał/a:
Klima, wolę czasem się zakopać i wyciągnąć tego buggyego niż nie mieć skrętu i modlić się na każdym łuku. Poza tym w samochodach też tylko jedno koło podczas jazdy napędza i jakoś nikt nie marudzi.


źle myślisz bo w samochodzie podział napędu jest dzielony % a nie w systemie 0 1 czyli mechanizm różnicowy podaje napęd tam gdzie jest mniejszy opór, druga sprawa pracowałem w serwisie i miałem przyjemność pojeździć quadem 400ccm ze zblokowanym mostem i powiem ci ze nie było problemu ze skrętem, opony się uślizgują albo podłoże poddaje.

buli_87 - 2007-12-11, 20:30

dlatego w niektorych kladach jest zblokowany most bo zuzycie czy trudnosc skretu przy zblokowanym moscie zalezy w duzej mierze od rozstawu kol napedzajacych
Poszy150 - 2007-12-11, 23:39

krzych_mz150, kiedyś zrobiłem ze znajomym taki 4 kołowy pojazd z napędem na 2 tylne koła (jedna oś i przyspawana do niej zębatka). i na pierwszym zakręcie pojazd wypadł z drogi, ponieważ skręciliśmy ale silnik miał na tyle mocy, że przód uślizgnął się i pojechał prosto. tzn skręcił ale minimalnie. Ja mówię to co wiem z doświadczenia. A w samochodowym układzie różnicowym zawsze "łapie" to koło które ma mniejszy opór ruchu albo jest niżej ;) przynajmniej Ojciec (mechanik z zawodu) zawsze mnie tak uczył ;)
hubertbaran - 2007-12-12, 07:37

mało który fabryczny kart ma układ róznicowy a jednak skrecają:D Trzeba sie tego nauczyć:D Co do oddzoielnie zawieszonych kół to prosto bo ośnapeedowa moze być stała, a potem przegubami rozdzielona na poszczególne koła.
przemekpiotr - 2007-12-12, 14:29

bo to trzeba umieć jeździć Panowie na takim, trzeba balansować ciałem na zakrętach i dociążać odpowiednią stronę pojazdu... Było o tym bodajże w V-maxie kiedyś chyba jak pokazywali takie maleństwo z silnikiem z jakiejś sześćsetki :shock: tak... tak... ktoś miał wyobraźnie... pozdro :piwo:
Huberto - 2007-12-12, 15:15

http://pl.youtube.com/watch?v=iuhqN4cZsnw :mrgreen: :mrgreen: :twisted:
przemekpiotr - 2007-12-12, 15:27

:szczena: widzę, że ci z filmu to na jeszcze lepszy pomysł wpadli... Tamten w v-maxie był odpicowany fajnie, polerka itp... :wink: Ludzie mają jednak fantazję...
tomek83 - 2007-12-12, 17:59

moj gokart ma os taka jak chce zrobic i zawsze jedzie tam gdzie chce :)
krzych_mz150 - 2007-12-12, 21:26

no ale może dlatego się wywalił bo miał przyjęty zły stosunek proporcji długości do szerokości. druga sprawa wcale nie jest tak łatwo zrobić przeguby w domowych warunkach, proste rozwiązania w takich samoróbkach zawsze sprawdzają się najlepiej :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group