To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!

wojtek.mz - 2013-09-05, 14:47

dex, A przy czym przerabiałeś ?
dex - 2013-09-17, 16:35

W Toffiku.
Silnik ES250 5 biegów.

czochu - 2013-11-01, 08:50

dex napisał/a:
czochu, wystarczy przeczytać temat od początku.
Same plusy i tylko jeden minus: CENA...
To tak w telegraficznym skrócie.
Czasami się zastanawiam, czy gdybym wiedział od razu ile czasu i kasy pochłonie moja konwersja, to czy bym się na nią zdecydował ponownie.
W sumie coś ok 500zł wydałem, a to tylko dlatego, że mam znajomego tokarza i udało mi się frezera po taniości w ZMC znaleźć.
Gdybym miał to samo w Warszawie robić, zapewne w 800-900zł bym się zmieścił.
Przy takich kosztach i czasie jaki trzeba temu poświęcić, wolałbym VAPE.

co mi po przeczytaniu wątku od poczatku skoro nigdzie nie jest napisane czy pasuje również pod blok do etz?

dex - 2013-11-01, 13:22

Zapewne nikt, kto ma ETZ, nie wpadł na taki pomysł, żeby altek na vape przerabiać.

Oryginalna elektrownia jest w zupełności wystarczająca i można do niej dobre, elektroniczne zapłony zakładać, a wszystko w przystępnych cenach.

Osobiście nie sądzę, aby było Vape pasujące zamiast altka.

kosior30 - 2013-11-01, 14:19

Już pisałem gdzieś - nie wiem jaki w ogóle jest sens zamiany oryginalnego altka na VAPE.
czochu - 2013-11-01, 15:28

Na vape nie ma czasem lepszego ładowania? mnie drażni to że kontrolka gaśnie dopiero w granicach 1.5tyś/obr widziałem chyba tylko ze 2 etz fabryczne którym kontrolka ładowania zaczynała się dopiero żażyć przy 1tyś/obr ale kuźwa to było na nowym mechanicznym regulatorze
Reich - 2013-11-01, 15:40

czochu, ja nie mam kontrolki i mnie w oczy nie kole :wink:
czochu - 2013-11-01, 15:45

ja chce ładowanie już od minimum 0.7tyś obr i bedę zadowolony :mrgreen:
Reich - 2013-11-01, 15:47

To sobie przestaw wskazówkę obrotomierza i będziesz miał od tych 700 :twisted:
czochu - 2013-11-01, 15:51

wystarczy ze słyszę te obr :wink: kurde ja chce zeby trzymała 0,5tys jak zabra tereska :mrgreen:
sIaj - 2013-11-01, 16:44

dex napisał/a:
Osobiście nie sądzę, aby było Vape pasujące zamiast altka.
Jest praktycznie do każdego modelu mz.
Tylko według mnie jest to bez sens, alternator etz dysponuję większą mocą i nie robi stałego obciążenia wału.
A co punktu ładowania to wszędzie zaczyna się tak samo czyli w okolicy 1 tys.
Jak nie wiesz jakie napięcie panuje to zamontuj wskaźnik napięcia a nie polegaj na lampce kontrolnej.

Allu - 2013-11-01, 18:02

czochu, to dziwne, że gaśnie Ci dopiero od 1,5 tys obr. Coś masz nie tak.
czochu - 2013-11-01, 20:24

ładowanie mam ok odkąd zmieniłem regulator na Jezpola ale przy ok 1,5 sie żarzy
Allu - 2013-11-01, 22:05

Miałem taki problem przy TSce (12V), regler polski czarny na 3 przewody, winowajcą okazały się ch.. szczotki i słabe sprężynki. W stazecie można dostać DDRy :lol:
dex - 2013-11-02, 01:55

Kontrolka może się żarzyć, jeśli masz padniętą jedną z tych małych diod w mostku, lub na granicy padnięcia.

Równie dobrze, możesz mieć przebicie gdzieś w instalacji, i dlatego kontrolka się żarzy, ale ładowanie będzie wzorowe.

Pomierz dokładne napięcia na aku w zależności od obrotów silnika. jeśli faktycznie będzie brak, lub słabe poniżej 2000 obrotów, to szukaj przyczyny w mostku, szczotkach lub pierścieniach ślizgowych wirnika.

modzelak - 2014-12-14, 09:07

Jakimi wkrętami macie przykręcony pierścień pod altek,ja chcę dać m4 od dekielka zębatki zdawczej,tylko niewim jakie dlugie mają być.Jakim wiertłem trzeba zrobić otwór pod gwint m4,bo nigdy nie gwintowałem?
sIaj - 2014-12-14, 10:24

M4? Przecież w karterze jest gwint M5.
Chyba, że masz na myśli mocowanie stojana do flanszy to wtedy tak, to ma być M4.
modzelak napisał/a:
Jakim wiertłem trzeba zrobić otwór pod gwint m4,bo nigdy nie gwintowałem?

3,3mm.

Allu - 2014-12-14, 10:24

Ja dałem M5 z łbem takim jak śrubki od dekielka pod zębatką. Śruba na każdym "Trzpieniu" o który opierała się prądnica. Długie na pewno na 10mm z tego co pamiętam.
modzelak - 2014-12-14, 14:30

sIaj napisał/a:

Chyba, że masz na myśli mocowanie stojana do flanszy to wtedy tak, to ma być M4.

Stojan do flanszy to będzie m5 jak w oryginale,a ja pytam o przykręcenie flanszy do karteru i niewiem czy m4 nie będzie zasłabe?
A pod m5 jakim wiertłem wiercić?
Allu napisał/a:
na pewno na 10mm z tego co pamiętam.

Jak dałeś 10mm to dwie czy trzy z przodu kartera nie przeszły ci na wylot żeberek?

sIaj - 2014-12-14, 18:16

Daj M5.
http://e-konstruktor.pl/n...pod-gwinty.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group