Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!
wojtek.mz - 2013-09-05, 14:47
dex, A przy czym przerabiałeś ?
dex - 2013-09-17, 16:35
W Toffiku.
Silnik ES250 5 biegów.
czochu - 2013-11-01, 08:50
dex napisał/a: | czochu, wystarczy przeczytać temat od początku.
Same plusy i tylko jeden minus: CENA...
To tak w telegraficznym skrócie.
Czasami się zastanawiam, czy gdybym wiedział od razu ile czasu i kasy pochłonie moja konwersja, to czy bym się na nią zdecydował ponownie.
W sumie coś ok 500zł wydałem, a to tylko dlatego, że mam znajomego tokarza i udało mi się frezera po taniości w ZMC znaleźć.
Gdybym miał to samo w Warszawie robić, zapewne w 800-900zł bym się zmieścił.
Przy takich kosztach i czasie jaki trzeba temu poświęcić, wolałbym VAPE. |
co mi po przeczytaniu wątku od poczatku skoro nigdzie nie jest napisane czy pasuje również pod blok do etz?
dex - 2013-11-01, 13:22
Zapewne nikt, kto ma ETZ, nie wpadł na taki pomysł, żeby altek na vape przerabiać.
Oryginalna elektrownia jest w zupełności wystarczająca i można do niej dobre, elektroniczne zapłony zakładać, a wszystko w przystępnych cenach.
Osobiście nie sądzę, aby było Vape pasujące zamiast altka.
kosior30 - 2013-11-01, 14:19
Już pisałem gdzieś - nie wiem jaki w ogóle jest sens zamiany oryginalnego altka na VAPE.
czochu - 2013-11-01, 15:28
Na vape nie ma czasem lepszego ładowania? mnie drażni to że kontrolka gaśnie dopiero w granicach 1.5tyś/obr widziałem chyba tylko ze 2 etz fabryczne którym kontrolka ładowania zaczynała się dopiero żażyć przy 1tyś/obr ale kuźwa to było na nowym mechanicznym regulatorze
Reich - 2013-11-01, 15:40
czochu, ja nie mam kontrolki i mnie w oczy nie kole
czochu - 2013-11-01, 15:45
ja chce ładowanie już od minimum 0.7tyś obr i bedę zadowolony
Reich - 2013-11-01, 15:47
To sobie przestaw wskazówkę obrotomierza i będziesz miał od tych 700
czochu - 2013-11-01, 15:51
wystarczy ze słyszę te obr kurde ja chce zeby trzymała 0,5tys jak zabra tereska
sIaj - 2013-11-01, 16:44
dex napisał/a: | Osobiście nie sądzę, aby było Vape pasujące zamiast altka. | Jest praktycznie do każdego modelu mz.
Tylko według mnie jest to bez sens, alternator etz dysponuję większą mocą i nie robi stałego obciążenia wału.
A co punktu ładowania to wszędzie zaczyna się tak samo czyli w okolicy 1 tys.
Jak nie wiesz jakie napięcie panuje to zamontuj wskaźnik napięcia a nie polegaj na lampce kontrolnej.
Allu - 2013-11-01, 18:02
czochu, to dziwne, że gaśnie Ci dopiero od 1,5 tys obr. Coś masz nie tak.
czochu - 2013-11-01, 20:24
ładowanie mam ok odkąd zmieniłem regulator na Jezpola ale przy ok 1,5 sie żarzy
Allu - 2013-11-01, 22:05
Miałem taki problem przy TSce (12V), regler polski czarny na 3 przewody, winowajcą okazały się ch.. szczotki i słabe sprężynki. W stazecie można dostać DDRy
dex - 2013-11-02, 01:55
Kontrolka może się żarzyć, jeśli masz padniętą jedną z tych małych diod w mostku, lub na granicy padnięcia.
Równie dobrze, możesz mieć przebicie gdzieś w instalacji, i dlatego kontrolka się żarzy, ale ładowanie będzie wzorowe.
Pomierz dokładne napięcia na aku w zależności od obrotów silnika. jeśli faktycznie będzie brak, lub słabe poniżej 2000 obrotów, to szukaj przyczyny w mostku, szczotkach lub pierścieniach ślizgowych wirnika.
modzelak - 2014-12-14, 09:07
Jakimi wkrętami macie przykręcony pierścień pod altek,ja chcę dać m4 od dekielka zębatki zdawczej,tylko niewim jakie dlugie mają być.Jakim wiertłem trzeba zrobić otwór pod gwint m4,bo nigdy nie gwintowałem?
sIaj - 2014-12-14, 10:24
M4? Przecież w karterze jest gwint M5.
Chyba, że masz na myśli mocowanie stojana do flanszy to wtedy tak, to ma być M4. modzelak napisał/a: | Jakim wiertłem trzeba zrobić otwór pod gwint m4,bo nigdy nie gwintowałem? |
3,3mm.
Allu - 2014-12-14, 10:24
Ja dałem M5 z łbem takim jak śrubki od dekielka pod zębatką. Śruba na każdym "Trzpieniu" o który opierała się prądnica. Długie na pewno na 10mm z tego co pamiętam.
modzelak - 2014-12-14, 14:30
sIaj napisał/a: |
Chyba, że masz na myśli mocowanie stojana do flanszy to wtedy tak, to ma być M4. |
Stojan do flanszy to będzie m5 jak w oryginale,a ja pytam o przykręcenie flanszy do karteru i niewiem czy m4 nie będzie zasłabe?
A pod m5 jakim wiertłem wiercić?
Allu napisał/a: | na pewno na 10mm z tego co pamiętam. |
Jak dałeś 10mm to dwie czy trzy z przodu kartera nie przeszły ci na wylot żeberek?
sIaj - 2014-12-14, 18:16
Daj M5.
http://e-konstruktor.pl/n...pod-gwinty.html
|
|
|