To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!

KilleRart - 2010-03-29, 15:54

Przecież każdy wirnik ma ścinkę (wypust) ustalający. Tutaj raczej pomylić się nie można, no ale Polak potrafi. :lol:
sIaj - 2010-03-29, 16:02

Można bo on musi przymocować stojan a można go sobie przykręcić dowolnie (prawie) więc może się okazać, że iskra będzie gdzieś po za zakresem regulacji. Zwróć uwagę, że to jest przeróbka, montowanie alternatora w TS gdzie masz fabrycznie prądnicę prądu stałego o innej zupełnie budowie.

milosek123 najlepiej jakbyś użył czujnika zegarowego i zapłonu elektronicznego, punkt wyjścia to płytka regulacyjna maksymalnie w prawo czyli maksymalne opóźnienie. Tłok powinien znajdować się na 0,8 - 1mm przed gmp w tym punkcie, tak mi wyszło przy pomiarach dla zapłonu typu B.

milosek123 - 2010-03-29, 20:29

a może ma ktoś zdjęcie tej przerobki z zamocowanym już stojanem nie moge sobię z tym poradzic..
sIaj - 2010-03-29, 21:35

http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=20
jannex - 2010-03-29, 23:03

Wyluzuj się stary :mrgreen:
Ja to ustawiałem 5 dni tylko dlatego, ze miałem krzywą śrubę mocującą krzywkę :mrgreen:

rastuch - 2010-03-30, 17:07

u mnie przerobiłem i działa jak trza,w końcu można w nocy jeździć a nie takie kocie oczy jak w jaskółce mam
milosek123 - 2010-03-30, 21:51

to może zapodasz fotkę żeby było mi łatwiej jesli masz to już za sobą??
rastuch - 2010-04-03, 18:16

to co znalazłem na kompie
sovietbiker - 2010-04-16, 13:42

A czy może mi ktoś powiedzieć w czym dokładnie jest problem z przerobieniem silnika czterobiegowego na alternator? Mam mz es250/2 trophy no i niestety ale marnie to chodzi na tej prądnicy. Chciałbym wiedzieć w czym dokładnie jest problem tej przeróbki?
rastuch - 2010-04-27, 12:54

alternator nie zmieści ci się pod pokrywą silnika w tropiku po prawej stronie tam gdzie jest prądnica jest za mało miejsca by wcisnąc altek
hubertbaran - 2010-04-28, 08:23

Do starszych silników proponował bym zupełnie inne rozwiązanie tzn. przeróbka na elektrownie od skuterka. Wygląda podobnie jak vape. Korzyści to zapłon CDI oraz bardzo jasne światła.
Yasiec65 - 2010-05-02, 16:41

No i ja wtrącę "trzy grosze". http://www.mz.cx/ fajna stronka o MZ-kach i tu jest ten opis przeróbki, dane techniczne, historia itp. itd. .Tylko trzeba trochę niemiecki umieć ale jest sporo zdjęć więc bez większych problemów można się doczytać :grin: .Aby "dojść" do tego opisu po lewej stronie w menu po kolei: Technik; Elektrik; Adapterring. Piszę o tym gdyż na pewno sporo osób nie wie o tej stronce a jest dużo ciekawych rzeczy. Tylko nie zmieniać jęz. na angielski gdyż tam nie wszystko zostało ujęte. Też mam wstawiony altek od ETZ ale na troszkę innym patencie może bardziej prymitywnie ale chyba skutecznie (mam przejechanych ok 38tys. km na altku bez awarii :lol: ).
Pozdrawiam :piwo:

polu - 2010-12-08, 17:31
Temat postu: Pytanie
Sorki że odgrzewam ...
Jestem na etapie opisanej przeróbki i przeanalizowałem cały temat ale chce byc pewny na 100% zanim cos zaczne
Pytanie do kolegów, którzy to robili - proszę podać jeden z wymiarów a,b lub c na rysunku - chodzi o głebokość wytoczenia pod aluminiowy krążek.

dex - 2010-12-08, 19:41

W moim przypadku powiedziałem fachmanowi, żeby tylko zabielił powierzchnię, czyli można powiedzieć, że wymiar c zrobił mi na 0,01-0,05mm. Niestety dopiero po złożeniu silnika okazało się, że szczotki nie przylegają pełną powierzchnią do pierścieni ślizgowych.
Nie pamiętam już dokładnie o ile były przesunięte, ale na pewno w granicach 1-2mm. W tulei nie było już materiału, żeby stoczyć, a nie chciało mi się od nowa silnika rozbierać, więc podciąłem mocowania szczotkotrzymacza o ok 1mm. Wszystko działało pięknie, niestety do momentu, w którym szczotkotrzymacz się uplastycznił i powyginał, przez co w trasie straciłem ładowanie... nowy założyłem już bez podcinania i w sumie mimo przesunięcia szczotek, wszystko działa w porządku. Mój silnik to pięcio-biegówka, ale ze starym cylindrem i głowicą (świeca z boku), więc nie wiem, jak ta sytuacja ma się w nowszym.

jannex - 2010-12-09, 08:34

Daj tak, żeby bezpiecznie dało się założyć sagera czyli z 0,5 mm nad rowkiem nad niego. U mnie tak jest i wsio pięknie pasuje. Pamiętaj, żeby flanszę mocowac śrubkami z łbem stożkowym które się pewnie schowaja w materiale inaczej będą robiły zwarcie do uzwojenia.
polu - 2010-12-12, 15:21

Wszystko jasne, wymiar b z rysunku ma być 0,5mm. Dzięki :piwo:
dex - 2010-12-13, 16:36

Nie zapomnij tylko napisać, jak wszystko wyszło i czy działa jak należy ;)
polu - 2010-12-14, 08:43

Jasne że opisze :mrgreen:

Jestem na etapie zakupu aluminium, potem rozbiórka silnika ....itd

Adam - 2010-12-14, 10:49

polu, jeżeli masz ochotę nawiąż ze mną kontakt na meila, bo temat, o którym piszesz jest interesujący, a widzę, że mieszkamy niedaleko od siebie. Właśnie jestem w trakcie renowacji mz ts 250/1, niestety nie jestem dobry w "technice" a z "elektryką" jeszcze gorzej no i liczę na Twoją pomoc.
rastuch - 2010-12-15, 14:55

polu, mi udało się zakupić aluminium na złomie z jakiegoś starego lewarka-podnośnika, mam gdzies foty z przeróbki jak znajde to zapodam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group