To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!

młodymz1 - 2010-12-22, 15:54

Ja mam zrobione jeszcze inaczej. Podtoczyłem karter minimalnie do zabielenia co by uzwojenie stojanu nie przycierało . A sam karter ma już prawie gotowe podtoczenie na stojan tylko minimalnie roztoczyłem z głę bokości i średnicy a do przykręcania podłożyłem 3 kosteczki aluminium a w nich otwory z gwintem odpodiednio dopasowane i przyspawane .Nic wiele nie trzeba tylko alternator i karter w łape i zobaczyć jak i gdzie co. Bez żadnego toczenia jakichs pierścieni itp cudowania chociaż tamten patent tez pewno jest dobry. U mnie się to sprawdza i pracuje już 2-gi sezon .Nie mam zdjęcia bo bym pokazał jak to wszystko wygląda a rozkręcać mi się nie chce :mrgreen: jak coś to na gg6051692
polu - 2010-12-23, 14:30

mlodymz1 Już kupiłem krązki aluminiowe i mam ugadane z tokarzem. A tak musiałbym szukać spawacza aluminium.

Tak poza tym to ja kombinuje przygotować wszystko ale na razie zostawic pradnice tak jak jest. Będzie to wymagało dodatkowego mniejszego pierścienia (zobacze w praktyce czy to wypali). Na razie pradnica hula OK ale w kazdej chwili moze byc problem i wtedy kupie co trzeba i założe. W tej chwili są inne wydatki a policzyłem że zamiana na 12V to same graty od ETZ to ok250-300zł.

PS. Gdyby ktoś szukał aluminiowego krążka to proszę: http://allegro.pl/aluminium-pa6-i1374907454.html użytkownik "mwerenc". Widzę że teraz sprzedaje po 5 sztuk, ja kupiłem 2. Jest troszkę za niski ale to nie problem - wystarczy wytoczyć dwa i ten cieniutki dokleić, dospawać albo przykręcić.

młodymz1 - 2010-12-23, 21:18

No u mnie spawanie to nie żaden problem. A po świętach zacznę coś grzebać przy sprzęcie to porobie dokładne foty co i jak wygląda :smile:
Marcin W. - 2010-12-23, 21:22

Witam Panowie
ktoś by brał taki krążek to niech da znać mi potrzebne były by max 2szt. resztą szło by się podzielić skoro sprzedaje po 5szt. jak opłatkiem jutro przy wigilijnym stole... :grin: :piwo:

polu - 2011-01-16, 16:04

Mam już podtoczony karter :mrgreen: Starszy gość ale super fachowiec zrobił to elegancko. Poniżej zamieszczam schemat, jak ja to zrobiłem i fotki jak wyszło.
Marcin W. - 2011-01-16, 19:39

polu, no i "git majonez" jak to mówi Pani Basia :lol:
Myśle że jedna z bardzo pożytecznych przeróbek jakie można zrobić w Mz z instalacją 6V wpływających na bezpieczeństwo i nie zawodność naszych motocykli...
polu, daj znać jak byś nie miał jeszcze wirnika z ETZ na PW to cię poratuję... :piwo:

rastuch - 2011-01-16, 19:46

a powiedzcie mi koledzy jeszcze jedno
czy po takiej przeróbce do TS podejdzie tez zapłon elektroniczny czy nie bardzo?

Allu - 2011-01-16, 20:36

rastuch, zobacz na samym dole :

http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=20

Yasiec65 - 2011-01-16, 21:52

rastuch napisał/a:
a powiedzcie mi koledzy jeszcze jedno
czy po takiej przeróbce do TS podejdzie tez zapłon elektroniczny czy nie bardzo?


Jak najbardziej. Sorki za jakość zdjęcia ale było robione komórką no i jest jakie jest :lol: Tej wiązki kabli w niebieskiej koszulce już nie ma jest zamontowany teraz regulator PVL. Ale zapłon (nadajnik) widać chyba dobrze :smile:
Pozdrawiam :piwo:

rastuch - 2011-01-17, 11:48

ok a jak wyglada sprawa mocowania i części tzn odkręca się krzywke iw ej miejsce montuje nadajnik, a reszte/co potrzeba?

jak wyglada sprawa porównania pracy silnika ze zwykłym zapłonem?

sIaj - 2011-01-17, 13:24

To zależy trochę jaki typ zapłonu będziesz miał ale na stojanie z etz wszystko bez problemu zamocujesz. Moduł upchniesz gdzieś koło akumulatora ewentualnie na ramie.
Na elektronicznym silnik pracuje równiej, z prostego powodu - dostaje jednakowo mocną iskrę za każdym razem dokładnie w tym samym momencie.

piotrek17-44 - 2012-03-01, 21:08

witam czy da rade wyfrezować bez rozpoławiania czy trzeba wał wyciągnąć??
sIaj - 2012-03-02, 16:10

Wątpię w to, karter trzeba ułożyć w prostopadłej płaszczyźnie do frezu i dobrze przymocować. Może jakiś ekspert od takich prac się wypowie?
jannex - 2012-03-02, 18:21

A tam frezować :d
Normalnie na moich oczach gość włożył mój karter w tokarkę i wytoczył mi to gniazdo. Nie warto się bawić bo i tak pewnie jakiś pył poleci w łożysko albo przez simering i tak będziesz musiał rozpołowić.

kubastunt - 2012-03-02, 22:32

Prawda mi tokarz tęz kiedyś prawy karter zapiął w tokarke i ognia,więc jest kilka opcji na przeróbki :piwo:
halcik - 2012-03-03, 21:10

Wytłumaczy mi ktoś dlaczego ten pierścień musi być z aluminium? Taniej i szybciej dorwę kawał stali niż ten materiał. Ogólnie znalazłem opis o możliwości przeróbki silnika Trophy pod alternator bez niszczenia karteru, ale opisze tutaj jak uda mi się to wszystko wpasować.
sIaj - 2012-03-03, 21:32

Pole magnetyczne stojana.

[ Dodano: 2012-03-03, 21:33 ]
halcik napisał/a:
Ogólnie znalazłem opis o możliwości przeróbki silnika Trophy pod alternator bez niszczenia karteru, ale opisze tutaj jak uda mi się to wszystko wpasować.
Ostatnio nad tym myślałem, da się ale proste nie jest.
halcik - 2012-03-05, 09:05

Zrobienie przeróbki wymaga wykonania pierścienia pod alternator i dorobienia stożka na wirnik. Jak uda mi się zorganizować kawał aluminium to napiszę coś więcej. Myślę, że szkoda niszczyć kartery do motorków sprzed czterdziestu paru lat
danuś - 2012-08-13, 10:53

No właśnie...

Drążę temat dosyć mocno. Powerdynamo to nic innego jak VAPE z Czeskiego Kronoryża. Jest zestaw gotowy do montaży i w Jawkach i w MZ. Nawet są zaznaczone miejsca gdzie montujesz śrubkami do karteru Jawy i te otwory które wykorzystujesz do założenia w MZ.
Tylko jest jedna różnica. Powerdynamo 250 EURO licząc lekko po 4 to tysiączek nie Twój
W czechach zestaw VAPE 12V 150-W 4300 koron to jakieś 700 zł.
Zastanawiam się czy nie pojechać po to osobiście. Mam na miejsce jakieś 4h drogi w jedną. Nawet jakbym nic nie wskórał na miejscu to przynajmniej się przejadę zjem dobre czeskie jedzonko i o to doświadczenie będę mądrzejszy.

Temat prądnic, szczotek instalacji regulatorów napięcia, przekażników, ledowych żarówek alternatorów od ETZ szuania brakujących Watów już mnie po roku zmęczył....

Zeby człowiek mógł normalnie jeździć na codzień używając świateł kiedy chce i wtedy kiedy potrzeba trzeba przerabiać. jak nie żarówki to kartery regulatory i nikt tego nie zmieni. Tylko VAPE ( bez konieczności rżnięcia orginalnych karterów) lub Alternator od ETZ ( nieodwracalna przeróbka i rozbiórka silnika ) mają wg mnie jedyne słuszne i skuteczne zastosowanie w Naszych MZ-tach. Wszystkie inne "przeróbki" owszem pomagają ale jakoś mnie nie przekonują.
Tyle
Ja osobiście ogarniam temat Vape z Czech.
Zalogowałęm sie na ich stronie. Zamówiłem zestaw ( ale sam go skonfigurowałem pod MZ właśnie - trochę pokopałem zanim się wszystkiego dowiedziałem)
Czekam
Napiszę posta co i jak jak już przez to przebrnę
dzieki za wsparcie :)

Jakby ktoś z dolnośląskiego choć w sumie nie tylko był zainteresowany to pisać na PriVa:)
Jak weźmiemy więcej może bedzie trochę taniej:)

sIaj - 2012-08-13, 12:58

No ciekawie, ciekawie ja jednak zostaje przy alternatorze z ETZ.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group