To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!

jannex - 2012-08-21, 23:05

Ku przestrodze - w tej tulei pod altek trzeba koniecznie zrobić otwory chłodzące i to jak najwięcej się da.
Piszę z doświadczenia - w miniony weekend po 3 sezonach eksploatacji przegrzał mi się stojan alternatora i to w miejscu najgorszego chłodzenia czyli styku uzwojeń z rdzeniem i tam gdzie uzwojenie przechodzi tuż ponad śrubami łączącymi flanszę z karterem. Doraźnie zakleiłem taśmą bo nie miałem opcji powrotu i JAKIEŚ ładowanie było ale w najbliższym czasie dam do przewinięcia albo kupie nowy.

sIaj - 2012-08-22, 08:09

jannex no widzisz a pamiętasz http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=20
dex - 2012-08-22, 08:37

Kurcze,
Ja tego nie doczytałem jakoś i nie zrobiłem otworów wentylacyjnych we flanszy.
Odpukać, jak do tej pory nic złego się nie działo, ale od ponad 2 lat Toffik jeździ tylko okazjonalnie...
Chociaż jak jeszcze miałem go w Wawie, to załatwił mi dwa akumulatory w ciągu pół sezonu...
To zapewne przypadek, ale jak będę coś przy nim grzebał, to nawiercę te otwory dla spokojnego sumienia :)

jannex - 2012-08-22, 09:21

Właśnie, tu jest moto jeżdżone prawie codziennie zamiast auta więc i ryzyko przegrzania większe.
rastuch - 2012-12-13, 11:22

Odkopię trochę
danuś, i jak tam z VAPE?

luki86 - 2013-02-11, 22:43

Witam szanownych kolegów. Mam ts 150 na oryginalnej prądnicy 6v i chce założyć alternator od etz 150 który mam w posiadaniu. Robił to ktoś w tym modelu? Wiem że altek się nie mieści w pokrywie ale to akurat nie problem chodzi mi o samo zamocowanie alternatora. Proszę o pomoc
ETZ_PRORIDER - 2013-02-11, 23:18

W modelu TS 150 raczej nikt tego jeszcze nie dokonał
sIaj - 2013-02-12, 07:38

Jeżeli zmieścisz go w karterze to można się pobawić, pokrywę można przespawać więc to myślę że problemem nie jest.
Allu - 2013-02-12, 15:42

Tylko czy jest sens się w to bawić, a nie spasować chociażby od simsona?

[ Dodano: 2013-02-12, 15:42 ]
Duża zaleta nie konieczny jest akumulator.

luki86 - 2013-02-16, 20:03

Dla mnie jest sens bo mam cały alternator wraz z mostkiem prostowniczym regulatorem napięcia od etz 150. Jak będę mógł zrobię zdjęcia karteru może wtedy coś doradzicie.
rastuch - 2013-02-17, 08:38

Alternator od ETZ 150 i 250 jest taki sam?
jannex - 2013-02-17, 10:07

Nie trzeba doradzać :)
Przymierz sobie czy pasuje w otwór po prądnicy w co wątpię .

sIaj - 2013-02-20, 08:59

rastuch napisał/a:
Alternator od ETZ 150 i 250 jest taki sam?
Tak, chyba nie byłoby sensu żeby robili do każdego inny, koszty...
Wirników tylko zrobili trzy rodzaje.

danuś - 2013-09-03, 10:09

rastuch napisał/a:
Odkopię trochę
danuś, i jak tam z VAPE?


Jestem Jestem :)
Sorki za "malutką" zwłokę:)
Miałem inny projekt na tapecie. Żonie składałem VESPĘ:)
Podobnie jak moja MZ- bez komprpmisów. Od podstaw po ostatnią śrubkę. Z ręcznym malowaniem w "Garażu Czarodzieja" w Słotwinie koło Świdnicy. Jak wyszło- zobzczcie poniżej.

Nie zaglądałem chwilkę na forum. Odnośnie VAPE- nikt mnie nie przekona do przeróbek na cokolwiek innego niż zestaw VAPE. O zaletach pisałem w innych postach i nie będę się powtarzał. Powtórzę tylko jedno. Dla każdego coś dobrego. Wiadomo że VAPE ( kupione normalną drogą, bo nie mówię o takim z drugiej ręki) trochę kosztuje. Przerobienie na altek zdecydowanie mniej. Osobiście jestem bardzo zadowolony z tego że sie zdecydowałem na zakup i montaż. Motor pali od pół kopnięcia, kontrolka ładowania gaśnie już po sekundzie, problemy z ładowaniem- zapomniałem już co to oznacza a wierzcie mi walczyłem dość długo z tym zjawiskiem. Wszystkim polecam. Jeżeli instalacja w waszych motach jest sprawna to w VAPE samym sobie nie ma się co popsuć ani nie ma się co zużyć
Żarówki normalne bez przeróbek na ledy. Kupisz w każdym sklepie, w przedniej lampie montujesz sobie co chcesz bez liczenia Watów a i tak masz jeszcze zapas i tak:) Ja na przykłąd zmieniłem sobie jeszcze aku na 9AH zamiast 5 standardowego. Iskra jest zawsze taka sama nic nie przerywa, nie wyskakują zapłony.
A miałem nie pisać drugi raz tego samego.....
Sam mnie podpuściłeś .....
Do zobaczenia na szosie:)

.

rastuch - 2013-09-03, 15:46

danuś, Całkowity koszt?
Gdzie zamawiałeś ?

danuś - 2013-09-03, 18:24

jakieś 1200-1250 w zależności od kursu EURO a żę teraz jakoś wysoko stoi to raczej górna granica:(

Trzeba pamiętać żę to nie tylko ładowanie ale i zapłon.
2w1

a mam swoje źrdełko :)
są one dostępne jeszcze na różnych aukcjach na różnych portalach najczęściej zagranicznych.

Chcesz to mogę ci załatwić komplet.
Cena oczywiście z przesyłkami

A do czego to potrzebujesz??

czochu - 2013-09-04, 17:09

A ogólnie pasuje vape bez przerabiania karterów do etz ?
kosior30 - 2013-09-05, 06:41

A po co VAPE do ETZ pchać?
czochu - 2013-09-05, 09:12

A z ciekawosci pytam, tak wogóle ma chyba większą moc
dex - 2013-09-05, 14:45

czochu, wystarczy przeczytać temat od początku.
Same plusy i tylko jeden minus: CENA...
To tak w telegraficznym skrócie.
Czasami się zastanawiam, czy gdybym wiedział od razu ile czasu i kasy pochłonie moja konwersja, to czy bym się na nią zdecydował ponownie.
W sumie coś ok 500zł wydałem, a to tylko dlatego, że mam znajomego tokarza i udało mi się frezera po taniości w ZMC znaleźć.
Gdybym miał to samo w Warszawie robić, zapewne w 800-900zł bym się zmieścił.
Przy takich kosztach i czasie jaki trzeba temu poświęcić, wolałbym VAPE.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group