4 koła - Renault Twingo - wywala ciecz chlodzaca
Bambek - 2008-03-17, 00:53 Temat postu: Renault Twingo - wywala ciecz chlodzaca Witam, moj przyjaciel ma taki problem : Kiedys stal w korku i nagle zagotowala mu sie ciecz chlodzaca, wystrzelil korek, plyn sie wylal. W warsztacie powiedzieli ze pewnie uszczelka pod glowica, wymienili i jest to samo. Jest tak ze silnik jest zimny, plyn jest zalany i nagle jak silnik troche pochodzi wywala plyn chlodzacy, tak porzadnie. Co to moze byc bo naprawde glowimy sie i troimy... to co kumpel mi napisal :
i najgorsze jest to, ze sam uklad jest szczelny, tzn wiadomo ze jak sie podgrzewa to sie zmieniaja warunki i gdzies moze puszczac
DJ KoVal 0:44:15
ale najgorsze jest to ze nie ma czegos takiego ze podgrzeje sie i nagle widac jak woda cieknie!
DJ KoVal 0:44:40
poprostu zapowietrza a wode wywala zbiorniczkiem wyrownawczym
DJ KoVal 0:45:02
pewnie gdzies tam jakas czesc wycieka, ale cisnienie jest na tyle duze ze wpompowuje to powietrze do ukladu, a wode wywala
DJ KoVal 0:45:27
to gdzies na bloku musi byc :/
DJ KoVal 0:45:46
chociaz naprawde woda sie nie powinna dostawac do srodka bo olej czysty, kompresja jest ok
DJ KoVal 0:38:44
pochodzi troche silnik i czesc ukladu zapowietrza
DJ KoVal 0:39:16
no ale ten plyn nic nie da, on jest dobry jak sa jakies nieszczelnosci na chłodnicy, ewentualnei moze na rurach gdzies
DJ KoVal 0:34:28
tak, plyn sie wywala zbiorniczkiem. jest tak: masz cały zalany oczywiscie odpowietrzony uklad, wlaczasz silinik, po pewnym czasie zapowietrza sie na obiegu pomopa-nagrzewnica (i blok prawdopodobnie tez), gotuje sie i wywala zbiorniczkiem ;] a pod samocodem sucho:D
DJ KoVal 0:35:02
i dopiero sie mokro robi jak juz sie woda zagutuje wtedy wywala zbiorniczkiem
DJ KoVal 0:35:51
tzn. ja juz teraz nie wiem jak jest w tym momencie, wczesniej mialem tez plamy wody pod samochodem ale niewiadomo skad ta woda uciekala doklanie bo mam obudowany dol, a plamy bylu gleboko. i pojawialy sie dopiero jak juz pochodzil troche
Co moze byc tego przyczyna??
Poszy150 - 2008-03-17, 20:43
ja bym zprawdził pompę wodną, i odpowietrznik. Np u mojego wujka w peudeocie 205 są 2 odpowietrzniki. jeden w korku zbiorniczka a drugi na przewodzie który idzie za silnikiem. (wyjście płynu z bloku). I jak mu ten na przewodzie zatkało to były podobne objawy. może też być sytuacja że puszcza oring wałka rozrządu. Ale nie znam szczegółowo budowy silnika w Twingo to głowy nie daję.
KUSY - 2008-03-17, 22:56
Niech kolega sprawdzi przy jakiej temperaturze to się dzieje! Tzn przy jakiej zaczyna wypluwać płyn z chłodnicy!
Jeśli temperatura rośnie do ponad 120 stopni i wypluwa, to:
- termostat;
- mała przepustowość chłodnicy.
Niech sprawdzi czy jak się silnik zagrzeje, i wchodzi na duży obieg wody, to czy chłodnica jest jednakowo ciepła cała, czy tylko bokami, bo może nie grzać cała, wtedy się płyn będzie gotował z powodu ,małej drożności i słabego obiegu wody.
Jeśli wodę wypluwa ciśnienie (czyli przy małej temp.) to:
- uszczelka pod głowicą (niby zmieniona, ale nie wiem kto zmieniał - czy była głowica planowana, zabielana przy wymianie?),
- pęknięta głowica lub blok silnika. (zapewne głowica nie była prześwietlana podczas wymiany)
Nie chcę straszyć i nie wiem co w tym francuziku jest za silnik, ale może tu być przyczyna w/w. Wtedy ciśnienie wytwarzane w silniku będzie sadzić w płyn, aż wypluje przez zawór w korku zbiorniczka wyrównawczego!
I tak jak kolego wyżej pisał sprawdzić pompę, czyli rozgrzać silnik, jeśli już otworzy się termostat, to zobaczyć chłodnicę, czy w zbiorniczku wyrównawczym woda się swobodnie przelewa i czy nie widać w zbiorniczku pęcherzyków powietrza!
To by było tak z grubsza!
Bambek - 2008-03-18, 18:52
Kusy, nie splanowali glowicy, juz wszystko gra. Temat mozna walnac do smietnika. Pozdr.
KUSY - 2008-03-18, 20:42
No i w porządku!
|
|
|