Renowacja/specyfikacja modeli - Rodzaje cylindrów w MZ ES 250/2 i TS
Krzyż - 2008-05-08, 23:03 Temat postu: Rodzaje cylindrów w MZ ES 250/2 i TS Chcę się w koncu pozbyc mysli "co to za cylinder"
Mam 3 cylindry do cztero biegowego silnika,
Co najlepsze każdy ma inny kształt kanału dolotowego,
1 Cylinder w mojej mz ma wlot w kształcie elipsy,
2 Cylinder który jest po szlifie w czerwonej mz jest w kształcie trapezu odwroconego do gory nogami z zaokraglonymi kantami (chyba najlepiej chodzi)
3 Mam jeszcze jeden cylinder który ma taki sam wlot jak w mojej, czyli pozioma elipsa, ale jest przedzielona w pionie taką płetwą
Aaa... dodam jeszcze ze cylindry 1 i 3 maja tylko gumy tłumiące przy stronie gaźnika, od strony kolanka są tylko na dwa górne żeberka..
O co z tym wszystkim chodzi? ;|
Kazdy cylinder inny a do tego samego motoru... zgubilem sie,
Jak ktos jest w tym obeznany prosze o wytlumaczenie, bo w ksiazkach nie ma o tym ani slowa ;| (przynajmniej nie znalazlem xD)
Allu - 2008-05-09, 20:19
Te elipsowate to od Es 250/2 przed 69r późniejsze czyli trapez to po 69r. ,a trapezowe bez wypuszczonych żeberek pod osłone gaźnika to od TS.
Huberto - 2008-05-09, 21:23
Krzyż napisał/a: | 1 Cylinder w mojej mz ma wlot w kształcie elipsy, |
Krzyż napisał/a: | 3 Mam jeszcze jeden cylinder który ma taki sam wlot jak w mojej, czyli pozioma elipsa, ale jest przedzielona w pionie taką płetwą
|
Cytat: | Aaa... dodam jeszcze ze cylindry 1 i 3 maja tylko gumy tłumiące przy stronie gaźnika, od strony kolanka są tylko na dwa górne żeberka.. |
To są cylindry sprzed 69 roku, czyli od 17.5 konnych silników.
Krzyż - 2008-05-09, 23:32
Kasten, czyli jak bym zmienial cylinder to na Trapez?
Stojo - 2012-04-30, 14:49
Niech mi ktoś kompetentny napisze, czy cylinder od ts 250 będzie dobrze współgrał z gaźnikiem BVF 28N1-3 (czyli oryginał es 250/2) /chodzi mi o kulturę pracy/. Bo gdzieś wyczytałem że chyba są inne fazy rozrządu w cylindrze od TS 250, a inne w ES 250/2. U siebie w Trophy mam właśnie cylek od TS 250 (z wystającą tuleją) i gaźnik 28N1-3 i za cholerę nie mogę ustawić aby "ładnie to grało" (wszytskie opcje z "lewym powietrzem", dyszami gaźnika i innymi cudami przerobiłem), więc przychodzi mi do głowy tylko opcja że gaźnik od 250/2 i cylek od TS 250 nie zgrają się (świecę po przejcheaniu około 10 km mam ciut brązową i reszta sadza dookoła niej więc za bogata mieszanka). Nie wiem czy szukać gaziora od TS 250 czy przeszczepić cylek od 250/2 po IV szlifie który leży grzecznie na półce.
_KrySTian1990 - 2012-04-30, 17:12
Miałem kiedyś Trophy z cylindrem TS 250 i też na gaźniku z Trophy raczej średnio, założyłem gaźnik z króćcem z TS 250 i Trophy szedł jak głupi.
Ile było rodzajów króćców ssących do Trophy i gdzie miały zastosowanie?
Ten z owalnym oknem był do wersji 17,5KM,
ale teraz mam dwa z trapezowym wyjściem na okno dolotowe i mają oznaczenia MM 250/2 -1-, a drugi MM 250/2 -2-. O co w tym chodzi?
Stojo - 2012-05-06, 09:56
Niech mi jeszcze ktoś napisze czy cylinder od Trophy w wersji 17,5 KM (przed 69r) zgra się z gaźnikiem 28n1-3, czy trzeba instalować gaźnik 28n1-1 (mam taki cylek i nie wiem czy on też ma inne fazy rozrządu od wersji 19 KM)
zabq13 - 2012-05-06, 13:16
Panowie szybkie pytanie bo zamierzam kupić cylinder i tłok do tropika . Znalazłem nawet taki cylinder i jest wybity rocznik 77 . a moja mz z 72 czy to będzie pasowało ? jutro koleś ma mi wszystko zmierzyć ale zawsze najlepiej spytać fachowców Pozdrawiam
Piterr - 2012-05-06, 18:06
cyt: Niech mi jeszcze ktoś napisze czy cylinder od Trophy w wersji 17,5 KM (przed 69r) zgra się z gaźnikiem 28n1-3
Tak,cylinder ten zgra się z gaźnikiem 28n1-3. Miałem taki gaźnik w Mz trophy z 1968r z cylindrem 17,5km i wszystko chodziło ok. Silnik nigdy nie był rozbierany a cylinder jak sie później okazało był jeszcze nominalny, choć nadawał się już do szlifu. Myślałem że gaźnik też był oryginalny bo ładnie się zgrał z resztą.
Fazy rozrządu w obu wersjach 17 i 19km są takie same - 140st rozrząd ssania. Różnica była w kanale dolotowym - kruciec owalny vs trapez i samym cylindrze - 17km miało przegrodę środkową a 19 km nie.
wojciech944 - 2012-05-06, 18:51
zabq13, Ja mam cylinder 78, co wcale nie znaczy że jest od TS, bo na pewno jest od Trophy. To po prostu jest późniejsza produkcja, wychodząca jako części zamienne
Sprawdź, czy nie ma kołnierza na głowice, jak będzie gładki, to na pewno będzie pasować
zabq13 - 2012-05-07, 19:50
Dzięki za pomoc Dzisiaj koles mi przesłał zdjęcia i wszystko się zgadza jeśli wszystko wypali to pochwale się
rastuch - 2013-01-30, 22:54
rraadeek86, A fakt widziałem fotę
Panowie mam pytanie czy idzie odróżnić cylinder Tropikowy od cylindra od TS 4 biegówki?
studefix - 2013-01-30, 23:14
Tropikowy ma "wypustki" użebrowaniu które zgrywają się z osłoną gaźnika.
rastuch - 2013-01-30, 23:18
studefix, i tylko to?
A różnicę z czasem ssania itp?
Bo do ts wchodzi gaźnik bvf 30 a do tropika bvf 28 i nie wierzę że tylko "wypustki"
studefix - 2013-01-30, 23:27
Panie ,to cza było od razu mówić , że rozchodzi się o szczegóły techniczne ,a nie wizualne.Sczerze powiem,że nie wiem dokładnie czy/jakie są rozbieżności .W tropiku mam założony garczek z ts 4-biegówki,jażdże i nie narzekam.
rastuch - 2013-01-31, 07:13
studefix, A gażnik masz 28 czy 30
studefix - 2013-01-31, 08:43
Mam oba, tyle że 30'tka to nowy gaźnik chińskiej produkcji.Zobiłęm na nim jakieś 3 tys km i wróciłem do 28mm ddr.Chinol dawał małe spalanie 4l przy 80km/h, ale reszta jego apseków użytkowych to tragedia.
Hvil - 2013-01-31, 21:07
Mój ma taki rancik w tulei co wchodzi w głowiczkę a tu go nie widzę, ale zaiste oba mają miejsce na osłonę gaźnika.
Allu - 2013-02-01, 16:12
Te z Trophy i TS 250 różnią się tylko wizualnie. Oba te cylindry ze zdjęć pochodzą z ES 250/2 (MM 250/2). TS 250 ma podobny tylko bez tych wypustek na osłonę gaźnika (oznaczenie u góry cylindra MM 250/3). TS 250/1 (MM 250/4) ma na górze tulei rant który wchodzi w głowicę (uszczelka pewnie się układa). Po za tym to na każdym cylindrze bity jest rok produkcji.
Hvil - 2013-02-01, 19:04
Allu, taki z rantem też od trophy?? coś chyba nie tak bo głowica tropika nie ma na to miejsca.
|
|
|