To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Prawidłowy montaż uszczelniaczy / simeringów silnika

intr - 2018-05-18, 07:46

mczmok napisał/a:
przy okazji podczas oglądania mojej ETZ 300 rzuciło nam w oczy się spore pocenie olejem przez korek wlewu do skrzyni.


a wyżej pisałem:

Cytat:
Natomiast jest to kosztem drugiej strony zatem jest możliwość przy uszkodzeniu simera, lub kiepskiej klasy simera, że mieszanka ze skrzyni korbowej PRZEDOSTANIE SIĘ DO OLEJU SKRZYNI BIEGÓW A OLEJU W TYM CZASIE NIE POCIĄGNIE.


zatem nie dzieje się nic nienormalnego. Wszystko zgodnie z zasadą działania simeringa. A jak dmuchało do skrzyni część ładunku to wiadomo chyba że nie szła jak się należy.

Niemniej Panowie, nikt nie zabrania wymyślać koła na nowo :mrgreen:

mczmok - 2018-05-18, 08:34

mczmok napisał/a:
Kurcze, przez ostatnie kilka dni po zlocie męczyłem żaby w mojej 250-tce a nie pomyślałem, żeby obrócić... A nie boisz się, że wywinie wargę przy fałszywym zapłonie? Mi tak zrobiło jednego razu od strony zapłonu, jak nie odkręciłem na fest płytki z przerywaczem. Strzeliło na otwartych kanałach i wywinęło wargę w stronę wirnika.

Mam 2000km jak wiecie poszedł mi moduł w Jastrzębiej górze, pierdyknelo kilka razy w tłumik. Dojechałem 600 km do domu i nic się nie dzieje.
Jest jeszcze drugi aspekt zamiany wszystkie simmeringi jakie ostatnio wymieniłem są dwuwargowe (oryginały są jedno) no i wargami przeciwpylowa nie puszcza za bardzo oleju, więc smarowanie jest większe od strony sprężyny i tu może być konieczność odwrócenia zimeringu aby olej był po właściwej stronie.
Niemniej jednak proszę o informacje jak ktoś się skusi na zmianę czy zauwazył jakąś różnicę.

ETZ_PRORIDER - 2018-05-18, 10:21

mczmok, Na pewno jak zdejme sprzęgło w trzysecie to będę odwracał, słyszałem jak Twoja ładnie teraz chodzi to sam się skuszę żeby sprawdzić, czy u mnie to ogarnie temat :piwo:
kosior30 - 2018-05-18, 11:55

Ojciec mnie przestrzegał, że lepiej gumy na lewą stronę nie wywijać - jak widać można :mrgreen:
mczmok - 2018-05-18, 11:58

Cytat:
Ojciec mnie przestrzegał, że lepiej gumy na lewą stronę nie wywijać - jak widać można :mrgreen:

Ale żużytej :-D , nową można :-D
kosior30, Ale faktycznie chyba tylko w MZ -tkach simmeringi od strony skrzyni są wkładane na odwrót.
Jawa , jawka , romet, Romet Ogar, itp miały spreżyny do skrzyni.

Można mi zarzucić subiektywność jeżeli chodzi o pracę silnika - (nie chcę się chwalić ale jadąc do Jastębiej Góry moja ETZ paliła najmniej, nie mówiąc że reszta ekpy miał problem żeby za mną nadążyć) - ale termometr jednoznacznie wskazał mniejszą temperaturę niż z simmeringiem założonym fabrycznie.


Pytanie ile jest stopni mniej na tłoku ? Jeżeli na cylindrze od 10 do 20 oC mniej... Mówię o trasach powyżej kilkunastu/kilkudziesięciu km.

jaroquest - 2018-05-18, 14:26

A jak wyciągacie simering na wale bez rozpoławiania silnika :?:
Nawiercacie go delikatnie z dwoch przeciwegłych stron żeby nie uszkodzić odrzutników oleju a potem czymś zakrzywionym o 90° przez nawiercone otwory ciągniecie do siebie :?:
Czy macie jakieś lepsze sposoby :?:

czochu - 2018-05-18, 15:17

Wystarczy go srubokretem podważyć. Wygnie się simer ale i tak nowy się zaklada
ETZ_PRORIDER - 2018-05-18, 17:28

czochu Dobrze prawi. Zawsze tak robię i nie było problemów, kiedyś mnie pokusiło w byłej 251 za wewnętrzne wargi śrubokręt wsadzić i rozwaliłem odrzutnik... Całe szczęście miałem zapas wiec sobie poradziłem ale teraz zawsze biorę od strony karteru a nie od wału.
mar09 - 2018-05-18, 20:42

Chyba raczej odwrotnie czochu, myślał :mrgreen: Jak pchasz cokolwiek po zewnątrz to momentalnie niszczysz przygnie i fazę karteru, takie rozgrzebane miejsca to katastrofa.
ETZ_PRORIDER - 2018-05-18, 21:18

Jak się używa tylko śrubokręta to faktycznie można coś zniszczyć. Trzeba też używać głowy ;)
czochu - 2018-05-18, 22:32

Dokładnie śrubokręt i trochę głowy :wink:
grajko91 - 2018-08-11, 21:19

mczmok napisał/a:
pytanie czy dotyczy to tylko 300?


Ja mam ten sam problem z poceniem się z korka wlewu oleju. ETZ 251 cylinder 4 szlif, od remontu zrobione mam 5500 km, simmering dodatkowo wymieniany 2500 km temu. Z tego co wiem to nie tylko u mnie wyrzuca olej korkiem po remoncie i z uszczelniaczami fluoro-kauczukowymi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group