» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 23:09
MZ z silnikiem wankla - Informacje
Autor Wiadomość
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-04-01, 17:46   

ja uważam że silniki Wankla nie znalazły masowego zastosowania w produkcji, głownie ze względu na koszty jego produkcji i ewentualnych remontów generalnych, bo jakby nie patrzeć to wymiana cylindra, czy tłoków w tradycyjnych silnikach jest tańsza niż w Wanklu, kolejną sprawą jest sama produkcja silnika ponieważ, jakość i dokładność wykonania musi być nieporównywalnie większa niż w zwykłych silnikach. jeżeli chodzi o motocykle to problem może jeszcze stanowić siła wytwarzana przez wirujący tłok, z tego co dobrze pamiętam to wirujący tłok jest w stanie znacznie przekraczać obroty rzędu 10tyś, czyli taki wirujący tłok jest w stanie pochylić motocykl, przy dodaniu albo ujęciu gazu.

ja uważam te silniki, za udane konstrukcje, mają swoje zalety i wady, ale raczej nie mają przyszłości tak samo jak silniki 2t, a szkoda :wink:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
Ciowiec 


Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 275
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2008-04-01, 18:11   

dokładność wykonania trochoidy może wynosić rzędu 0,1 mm(!), czyli nieporównywalnie więcej niż w tradycyjnych silnikach, natomiast prostopadłość powierzchni pokryw bocznych do gładzi cylindra musi być tego samego rzędu co w silnikach suwowych.
krzych_mz150 napisał/a:
z tego co dobrze pamiętam to wirujący tłok jest w stanie znacznie przekraczać obroty rzędu 10tyś, czyli taki wirujący tłok jest w stanie pochylić motocykl, przy dodaniu albo ujęciu gazu.


a wał korbowy w przecinaku chyba obraca się z prędkością nawet i 15 000 obr/min..........i nie ma z tym jakichś większych problemów o ile pamiętam. Poza tym większość motocykli z wanklem ma wału silnika prostopadłą do osi podłużnej - czyli problem tutaj nie występuje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-04-01, 20:27   

dokładnosci do 0,01 już nie sa zadna nowoscia wszystkie wieksze fabryki maja obrabiarki CNC które pracuja w duzo wyzsyzch klasach dokładnosci. Cos w tym jest ze każda firma która bawiła sie z tymi silnikami oprócz mazdy upadła;] lub zaprzestała szybko produkowac te silniki.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
krzych_mz150 
SUPER PREZES


Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 398
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-04-02, 13:43   

Ciowiec napisał/a:
a wał korbowy w przecinaku chyba obraca się z prędkością nawet i 15 000 obr/min..........i nie ma z tym jakichś większych problemów o ile pamiętam.

na dzień dzisiejszy to jedynym znanym motocyklem jest mi tylko r6, czyli stricte sportowy motocykl,
zdecydowana większość ma wałki równoważące (czy jakoś tak), które wirują w przeciwną stronę.

a takie pytanie wie ktoś jaką one mają charakterystykę silnika??
http://silniki.atspace.org/wankla.html
http://pl.youtube.com/wat...feature=related

[ Dodano: 2008-04-05, 13:26 ]
http://pl.youtube.com/watch?v=UZqcppl7voc
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
 
 
     
Ciowiec 


Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 275
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2008-04-14, 20:16   

Zamieszczam 2 fotki z charakterystykami silników: Owego F&S KM 48, oraz dane techniczne motocykla Hercules W2000 z silnikiem wankla o pojemności 294 ccm.

Wnioski:
1) F&S 160 ccm - uwagę zwracają 2 rzeczy:
- maksymalny moment obrotowy przy małych obrotach - rzędu 3000 - około 13 Nm - co prawda jest mniejszy niż ma MZ ETZ 150 (bo z nią należy go porównywać) 15 Nm przy 5500 obr/min (przy czym przy 3000 obr/min ETZ generuje zaledwie 7 Nm :shock: :shock: )
- druga rzecz to malejące zużycie paliwa wraz ze wzrostem obrotów (!) - minimum przy około 5000 obr/min - ok. 300 g/kWh w porównaniu do ETZ 700 g/kWh przy tych samych obrotach :shock: :shock: :shock: :shock:
podsumowując - Wankel ma lepszą elastyczność, oraz nadaje się głównie do pracy na obrotach bliskich maksymalnym - wtedy zużycie paliwa jest najmniejsze.
2) Hercules W2000 - wnioski podobne. Odczytujemy przyspieszenie 0 - 100 km.h - 7.8 sek. Vmax = 137,9 km/h przy pozycji siedzącej, natomiast średnie zużycie paliwa podobne jak padaki Jawy - 7,2 l/100 km





Dodam jeszcze, że Owego Herculesa Niemcy testowali na dystansie 50 000 km - po tym przebiegu zużycie części mieściło się z zapasem ok. 30 % do zużycia granicznego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2019-04-06, 12:55   

Zamieszczam skan z książki MOTOCYKLE MZ 1947-1995 Mick Walker
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2019-04-06, 22:16   

Ooo, Jaskółka z silnikiem Wankla to było by coś :mrgreen:
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15