Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!! |
Autor |
Wiadomość |
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-01-29, 22:07 Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!
|
|
|
Witam panowie. To co opiszę poniżej wielu użytkownikom TS 250/1 może się bardzo przydać. Po tej przeróbce można zasnąć spokojnie nie martwiąc się o ładowanie czy też światła jak świeczki w końcu 60W w prądnicy a 180W alternatora to niewąska różnica. A więc do rzeczy:
Do przeróbki potrzebujemy conajmniej 200zł wolnej gotówki,dobrego tokarza z frezarką, aluminiowego krążka o wymiarach 140 mm x 35mm,alternatora od ETZ, regulatora napięcia,cewki zapłonowej,diód prostowniczych,przerywacza kierunków, akumulatora 12V,żarówek 12V najlepiej żeby części jak diody itp pochodzily z ETZ,wtedy wszystko idzie najprościej do tego odrobina cierpliwości i brak skrupułów aby dać komuś swój karter do przefrezowania . Podstawą do przeróbki jest to żeby mieć w ręce goły prawy karter silnika. Z karterem udajemy się do wymienionego już wyżej tokarza, mówimy mu że trzeba rozfrezowac karter w miejscu mocowania prądnicy na szerokość 137mm a na głębokość taką aby miejsce mocowania starej prądnicy po obróbce było równe z gniazdem na simmering wału korbowego. Następnie wręczamy tokarzowi krążek z aluminium o wymiarach zbliżonych do tych które pisalem wcześniej,najlepiej wykonać rysunek w miarę techniczny na podstawie fotek które zapodam za chwilkę,tokarzowi będzie przyjemniej a my nie będziemy musieli 27 razy tłumaczyć o co nam chodzi. Po odebraniu naszego karteru należy wpasować krążek w silnik,zrobić mu mocowania,czyli przewiercic go na przelot (zobaczycie na fotkach o co kaman),oraz zrobić w karterze kilka otworów (tylko nie na przelot ) a następnie nagwintować je i taki komplet skręcić. Po złożeniu naszego wspaniałego silnika MM250/4 należy założyc na wał wirnik od ETZki,następnie przyłożyc kompletny stojan (z przerywaczem)do naszego pierścienia,przkręcić krzywkę przerywacza od etki,następnie ustawić tłok na samej górze,opóźnić maksymalnie zapłon i przesuwac delikatnie alternator aż przerywacz się otworzy.Zaznaczamy w jakiej pozycji polozenia stojanu przerywacz się otworzył,po czym znowu wiercimy i gwintujemy mocowanie dla stojanu później ustawiamy zapłon i przerabiamy resztę instalacji,trzeba mieć dwa schematy: od instalacji 6V i 12V,parę dodatkowych przewodów z końcówkami i trochę wyobraźni. Co jak podłączyc nie opiszę bo nasze TSki są stare jak świat i w niektórych jeden przewód na swojej długości zmienia kolor 4 razy. A teraz fotki,każda podpiszę żeby nie było niejasności:
http://img251.imageshack....=karter1xq9.jpg - karter po frezowaniu i zrobieniu mocowań dla naszego pierścienia
http://img139.imageshack....=karter2vz9.jpg - karter z zamontowanym pierścieniem
http://img140.imageshack....=karter3ek2.jpg - pierścień widoczny stroną przylegającą do bloku silnika
http://img140.imageshack....=karter4kc7.jpg - pierścień od przodu
http://img140.imageshack....rowizoravb1.jpg - pierścień od przodu z prowizorycznym wymiarowaniem
http://img142.imageshack....=karter5nk5.jpg - pierścień widziany z boku - jego szerokość ma wynosić 31 mm
Wszystkie wymiary widać na fotkach - kto dalej nie rozumie niech wali do mnie na gg, przy przeróbce nie mierzyłem głębokosci frezowania karteru więc trzeba mi to wybaczyc,zresztą wyżej napisałem w miarę obrazowo jak głęboko karter ma zostac obrobiony.
Na końcu chcialem zauważyć że pomysł nie jest mojego autorstwa,o przeróbce wiem od kolegi hubertbaran,za co mu dziękuję ponieważ różnica między pracą i możliwościami instalacji 6V a 12V jest kolosalna. Niestety nie wiem jak wygląda sprawa przeróbki w silniku 4 biegowym, wiem że zaczynają się schody ponieważ wirnik od etz nie pasuje na wał itp. więc trzeba czekać na jakiegoś dobrego kombinatora co opracuje to do czterobiegowej Tereski Pozdrawiam!!!!
[ Dodano: 2008-01-29, 22:11 ]
niedługo dodam fotkę jak to wygląda w moim silniku po poskładaniu wszystkiego,może dodatkowo w czymś pomoże |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-01-30, 18:46
|
|
|
Super opis. Tylko dorobic rysunki dla tokaza i do roboty.
Wlasnie zarobiles na wielka flache.......
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Red250Arrow
amator-hobbysta
Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy Wiek: 78 Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 366 Skąd: KC
|
Wysłany: 2008-01-30, 18:58
|
|
|
Muszę coś wykombinować żeby to wpasować do 250/0 . Ktoś ma jakieś propozycję ? |
_________________ Happy driving with MZ Motorcycles |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-01-30, 20:12
|
|
|
przydały by sie jakieś zdjecia karteru i wymiary to moze cos wymyśle. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-01-30, 21:22
|
|
|
Mam pytanie do autora. Ta tuleja dopasowujęca musi być z aluminium? Pytam bo nakręciłem majstra na emeryturze, który za dwie nalewki mi wszystko przetoczy tylko z materiałem problem. Jak z nim rozmawiałem to nawet brąz idzie załatwić a aluminium problem. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-01-30, 21:28
|
|
|
mosiadz bedzie najtańszy;) w takim razie... własnie materiał to największy problem.
Wszystko oprócz stali bo zrobi sie magnes stały i moga byc jaja :d |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-01-30, 22:09
|
|
|
Gustlik, w TS 150 może się to nie zmieścić pod pokrywą silnika. Ja material kupiłem w sklepie z takimi materiałami,zapłacilem coś ok 35 zł. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2008-04-10, 06:04
|
|
|
Witam. Cz ktoś ma wiedzę na temat przeróbki na alternator ts 250/0 , czyli 4-biegowej i czy jest to możliwe? Słyszałem, że są jakieś problemy zmocowaniem na wał. |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-05-26, 22:20
|
|
|
Sory za odkopanie ale mam pytanie. Ten karter ma być sfrezowany po sam simering czy ma zostać rowek na pierścień sagera nad simerem. Pytam bo jutro jadę jeszcze raz to załatwiać a na zdjęciu niewyraźnie widać. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-05-26, 23:11
|
|
|
jannex ja mam tak zeby mozna było zabezpieczyc uszczelniacz bezpiecznie pierscieniem;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-06-15, 12:37
|
|
|
Zadanie wykonane. Przyczyną braku ładowania były obtarte uzwojenia stojana. Przeróbka pochłoneła masę kasy i czasu ale warto - światła są przynajmniej 2x mocniejsze i ładowanie r.ównież super.
Mała przestroga to pamiętajcie o wymianie żarówek na 12v
Pozdrawiam |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-15, 15:44
|
|
|
no to witaj chłopaku w Krainie Jasnych Żarówek i Nigdy Niekulejącego Ładowania. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Krzyż
Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-06-16, 01:07
|
|
|
Nie lepiej juz vape kupic? |
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-06-16, 09:21
|
|
|
Krzyż, nie ma to jak mieć w motocyklu zapłon przewyższający dwukrotnie jego wartość mnie cała zabawa w altek kosztowała ok 250 zł wiec mysle że warto
[ Dodano: 2008-06-16, 10:23 ]
jannex, nie marszcz sie tylko wpakuj sobie od razu elektronika - bedziesz zadowolony,gwarantuje |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
Krzyż
Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-06-16, 09:24
|
|
|
hmm... ja pieniedzy nie licze ktore wsadzam w motor bo bym sie mogl od razu powiesic
mimo wszystko przerobka brzmi zachecajaco ze tak powiem |
|
|
|
|
jebohim
Bandziorrrrno
Motocykl: ES,TS,ETZ,K-750,...
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 115 Skąd: Łódź / W-wa
|
Wysłany: 2008-06-16, 09:44
|
|
|
Śpiewak, Zależy co stanowi dla Ciebie Twój własny motocykl, dla mnie akurat jest czymś więcej niż tylko leciwą MZ, więc w tym momencie ilość floty w niej wpakowanej nie jest dla mnie bynajmniej istotna, liczy się radość z dobrze działającego i niezawodnego motocykla. Co do przeróbki w silniku V-biegowym zaimplementowanie alternatora nie jest specjalnie trudne, nie można powiedzieć tego o silniku IV-biegowym.. Tutaj zaczynają sie przysłowiowe "kombinacje alpejskie" . Przeróbka ogólnie jest wykonalna, ale jak to ma sie do trwałości jej to druga sprawa...Uważam, iż jednak lepiej dorzucić parę zł i zakupić dostosowany i porządny zapłon jakim jest niewątpliwe Vape.Pozdraw:) |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-06-16, 11:59
|
|
|
Vape jest dobry ale nie ma jak konwecjonalny alternator ETZ;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2008-06-16, 14:28
|
|
|
I te przezycie jak motor zapalił od kopa i te 14.4V na aq. Nie wspomnę o tym jak źle zamontowałem stator i silnik kręcił się do tyłu.
Porządny to jest altek od Etz a jakby cos padło to za 260 zł mam nowy w sklepie poza tym jest sezon i trzeba to było zrobić szybko i tanio a nie zbierać całe lato na Vape..
O elektroniku się pomyśli.
Takie pytanie - czy w ramkę Ts wejdzie klosz H4 od Etz?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-06-16, 20:55
|
|
|
A ja powiem tyle pieprzycie jak najeci;] Jakby kogos z was wkur... pradnica przez sezon i za cholere nie mozna by tego było doprowadzic do porzadku to tezbyście przestali pieprzyć o vape za 600zł;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
|