» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!
Autor Wiadomość
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-01-29, 22:07   Alternator z MZ ETZ w MZ TS 250/1,opis przeróbki!!!!

Witam panowie. To co opiszę poniżej wielu użytkownikom TS 250/1 może się bardzo przydać. Po tej przeróbce można zasnąć spokojnie nie martwiąc się o ładowanie czy też światła jak świeczki :mrgreen: w końcu 60W w prądnicy a 180W alternatora to niewąska różnica. A więc do rzeczy:

Do przeróbki potrzebujemy conajmniej 200zł wolnej gotówki,dobrego tokarza z frezarką, aluminiowego krążka o wymiarach 140 mm x 35mm,alternatora od ETZ, regulatora napięcia,cewki zapłonowej,diód prostowniczych,przerywacza kierunków, akumulatora 12V,żarówek 12V najlepiej żeby części jak diody itp pochodzily z ETZ,wtedy wszystko idzie najprościej ;) do tego odrobina cierpliwości i brak skrupułów aby dać komuś swój karter do przefrezowania :grin: . Podstawą do przeróbki jest to żeby mieć w ręce goły prawy karter silnika. Z karterem udajemy się do wymienionego już wyżej tokarza, mówimy mu że trzeba rozfrezowac karter w miejscu mocowania prądnicy na szerokość 137mm a na głębokość taką aby miejsce mocowania starej prądnicy po obróbce było równe z gniazdem na simmering wału korbowego. Następnie wręczamy tokarzowi krążek z aluminium o wymiarach zbliżonych do tych które pisalem wcześniej,najlepiej wykonać rysunek w miarę techniczny na podstawie fotek które zapodam za chwilkę,tokarzowi będzie przyjemniej a my nie będziemy musieli 27 razy tłumaczyć o co nam chodzi. Po odebraniu naszego karteru należy wpasować krążek w silnik,zrobić mu mocowania,czyli przewiercic go na przelot (zobaczycie na fotkach o co kaman),oraz zrobić w karterze kilka otworów (tylko nie na przelot :mrgreen: ) a następnie nagwintować je i taki komplet skręcić. Po złożeniu naszego wspaniałego silnika MM250/4 należy założyc na wał wirnik od ETZki,następnie przyłożyc kompletny stojan (z przerywaczem)do naszego pierścienia,przkręcić krzywkę przerywacza od etki,następnie ustawić tłok na samej górze,opóźnić maksymalnie zapłon i przesuwac delikatnie alternator aż przerywacz się otworzy.Zaznaczamy w jakiej pozycji polozenia stojanu przerywacz się otworzył,po czym znowu wiercimy i gwintujemy mocowanie dla stojanu ;) później ustawiamy zapłon i przerabiamy resztę instalacji,trzeba mieć dwa schematy: od instalacji 6V i 12V,parę dodatkowych przewodów z końcówkami i trochę wyobraźni. Co jak podłączyc nie opiszę bo nasze TSki są stare jak świat i w niektórych jeden przewód na swojej długości zmienia kolor 4 razy. A teraz fotki,każda podpiszę żeby nie było niejasności:

http://img251.imageshack....=karter1xq9.jpg - karter po frezowaniu i zrobieniu mocowań dla naszego pierścienia
http://img139.imageshack....=karter2vz9.jpg - karter z zamontowanym pierścieniem
http://img140.imageshack....=karter3ek2.jpg - pierścień widoczny stroną przylegającą do bloku silnika
http://img140.imageshack....=karter4kc7.jpg - pierścień od przodu
http://img140.imageshack....rowizoravb1.jpg - pierścień od przodu z prowizorycznym wymiarowaniem
http://img142.imageshack....=karter5nk5.jpg - pierścień widziany z boku - jego szerokość ma wynosić 31 mm :!:

Wszystkie wymiary widać na fotkach - kto dalej nie rozumie niech wali do mnie na gg, przy przeróbce nie mierzyłem głębokosci frezowania karteru więc trzeba mi to wybaczyc,zresztą wyżej napisałem w miarę obrazowo jak głęboko karter ma zostac obrobiony.
Na końcu chcialem zauważyć że pomysł nie jest mojego autorstwa,o przeróbce wiem od kolegi hubertbaran,za co mu dziękuję ponieważ różnica między pracą i możliwościami instalacji 6V a 12V jest kolosalna. Niestety nie wiem jak wygląda sprawa przeróbki w silniku 4 biegowym, wiem że zaczynają się schody ponieważ wirnik od etz nie pasuje na wał itp. więc trzeba czekać na jakiegoś dobrego kombinatora co opracuje to do czterobiegowej Tereski ;) Pozdrawiam!!!!

[ Dodano: 2008-01-29, 22:11 ]
niedługo dodam fotkę jak to wygląda w moim silniku po poskładaniu wszystkiego,może dodatkowo w czymś pomoże :piwo:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-01-30, 18:46   

Super opis. Tylko dorobic rysunki dla tokaza i do roboty.
Wlasnie zarobiles na wielka flache.......
Pozdrawiam
 
     
Red250Arrow 
amator-hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/0 1975r.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 78
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 366
Skąd: KC
Wysłany: 2008-01-30, 18:58   

Muszę coś wykombinować żeby to wpasować do 250/0 . Ktoś ma jakieś propozycję ?
_________________
Happy driving with MZ Motorcycles
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-01-30, 20:12   

przydały by sie jakieś zdjecia karteru i wymiary to moze cos wymyśle.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-01-30, 21:22   

Mam pytanie do autora. Ta tuleja dopasowujęca musi być z aluminium? Pytam bo nakręciłem majstra na emeryturze, który za dwie nalewki mi wszystko przetoczy tylko z materiałem problem. Jak z nim rozmawiałem to nawet brąz idzie załatwić a aluminium problem.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-01-30, 21:28   

mosiadz bedzie najtańszy;) w takim razie... własnie materiał to największy problem.
Wszystko oprócz stali bo zrobi sie magnes stały i moga byc jaja :d
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2008-01-30, 21:34   

A do 150TS moze wie ktos jak zrobic takie cus??? :razz: :razz: :razz: :wink:
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-01-30, 22:09   

Gustlik, w TS 150 może się to nie zmieścić pod pokrywą silnika. Ja material kupiłem w sklepie z takimi materiałami,zapłacilem coś ok 35 zł. :piwo:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2008-04-10, 06:04   

Witam. Cz ktoś ma wiedzę na temat przeróbki na alternator ts 250/0 , czyli 4-biegowej i czy jest to możliwe? Słyszałem, że są jakieś problemy zmocowaniem na wał.
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-05-26, 22:20   

Sory za odkopanie ale mam pytanie. Ten karter ma być sfrezowany po sam simering czy ma zostać rowek na pierścień sagera nad simerem. Pytam bo jutro jadę jeszcze raz to załatwiać a na zdjęciu niewyraźnie widać.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-05-26, 23:11   

jannex ja mam tak zeby mozna było zabezpieczyc uszczelniacz bezpiecznie pierscieniem;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-06-15, 12:37   

Zadanie wykonane. Przyczyną braku ładowania były obtarte uzwojenia stojana. Przeróbka pochłoneła masę kasy i czasu ale warto - światła są przynajmniej 2x mocniejsze i ładowanie r.ównież super.
Mała przestroga to pamiętajcie o wymianie żarówek na 12v :oops: :oops:
Pozdrawiam
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-06-15, 15:44   

no to witaj chłopaku w Krainie Jasnych Żarówek i Nigdy Niekulejącego Ładowania.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-16, 01:07   

Nie lepiej juz vape kupic? :roll:
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2008-06-16, 09:21   

Krzyż, nie ma to jak mieć w motocyklu zapłon przewyższający dwukrotnie jego wartość :lol: mnie cała zabawa w altek kosztowała ok 250 zł wiec mysle że warto :piwo:

[ Dodano: 2008-06-16, 10:23 ]
jannex, nie marszcz sie tylko wpakuj sobie od razu elektronika - bedziesz zadowolony,gwarantuje :wink:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-16, 09:24   

hmm... ja pieniedzy nie licze ktore wsadzam w motor bo bym sie mogl od razu powiesic :P
mimo wszystko przerobka brzmi zachecajaco ze tak powiem :piwo:
 
     
jebohim 
Bandziorrrrno


Motocykl: ES,TS,ETZ,K-750,...
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 115
Skąd: Łódź / W-wa
Wysłany: 2008-06-16, 09:44   

Śpiewak, Zależy co stanowi dla Ciebie Twój własny motocykl, dla mnie akurat jest czymś więcej niż tylko leciwą MZ, więc w tym momencie ilość floty w niej wpakowanej nie jest dla mnie bynajmniej istotna, liczy się radość z dobrze działającego i niezawodnego motocykla. Co do przeróbki w silniku V-biegowym zaimplementowanie alternatora nie jest specjalnie trudne, nie można powiedzieć tego o silniku IV-biegowym.. Tutaj zaczynają sie przysłowiowe "kombinacje alpejskie" . Przeróbka ogólnie jest wykonalna, ale jak to ma sie do trwałości jej to druga sprawa...Uważam, iż jednak lepiej dorzucić parę zł i zakupić dostosowany i porządny zapłon jakim jest niewątpliwe Vape.Pozdraw:)
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-16, 11:59   

Vape jest dobry ale nie ma jak konwecjonalny alternator ETZ;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2008-06-16, 14:28   

I te przezycie jak motor zapalił od kopa i te 14.4V na aq. Nie wspomnę o tym jak źle zamontowałem stator i silnik kręcił się do tyłu.
Porządny to jest altek od Etz a jakby cos padło to za 260 zł mam nowy w sklepie poza tym jest sezon i trzeba to było zrobić szybko i tanio a nie zbierać całe lato na Vape..
O elektroniku się pomyśli.
Takie pytanie - czy w ramkę Ts wejdzie klosz H4 od Etz?
Pozdrawiam
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-06-16, 20:55   

A ja powiem tyle pieprzycie jak najeci;] Jakby kogos z was wkur... pradnica przez sezon i za cholere nie mozna by tego było doprowadzic do porzadku to tezbyście przestali pieprzyć o vape za 600zł;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13